Hypervisor

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Hypervisor היא תוכנה המיועדת לטפל בהרצת מכונות וירטואליות וניהולן. בעולם המחשוב נעשה שימוש רב במכונות וירטואליות. אלו מאפשרות ניצול מיטבי יותר של משאבי מחשוב פיזיים, יעילות ונוחות הפעלה. עם זאת לרוב רכיבי התוכנה מתוכננים לשרת מערכת הפעלה אחת בלבד ובמקביל מערכות ההפעלה מתוכננות, לרוב, כך שיפעלו לבדן על גבי רכיבי החומרה. אולם יתרונן של מכונות וירטואליות הוא בכך שניתן להריץ מספר מערכות הפעלה במקביל ולשם כך יש צורך בתוכנת ה-Hypervisor. עבודתה העיקרית של ה-Hypervisor היא ליצור הדמיה של חומרה עבור כל אחת ואחת מהמכונות הווירטואליות כך שלהן ידמה כי הן פועלות על חומרה פיזית לבדן. בנוסף לכך ה-Hypervisor מהווה ערוץ יחיד לעבודה מול החומרה עליה המחשב פועל, או עם מערכת ההפעלה המארחת.

סוגי Hypervisors[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימים מספר סוגים של Hypervisors אשר יושמו עם השנים, כאשר המימוש הראשון של Hypervisor הוצג על ידי IBM במערכת CP-40. סוגי ה-Hypervisors כוללים תוכנות, קושחות וחומרות, אך המימוש הנפוץ ביותר כיום הוא מימוש תוכנתי. ניתן לחלק את ה-Hypervisors הנפוצים כיום בשוק לשתי קטגוריות עיקריות המכונות Type-1 ו-Type-2.

Type-1[עריכת קוד מקור | עריכה]

Hypervisors הרצים על החומרה המארחת עצמה, ללא תיווך נוסף. יתרונו של מימוש זה הוא בניצול מיטבי של החומרה מכיוון ואין תקורה הנובעת מהגורם המתווך. שימוש בולט לשיטה זו הוא בחוות שרתים בהן קיימים מחשבים רבים המריצים מערכות וירטואליות רבות, לדוגמה בחוות שרתים המיועדות לתעשיית מחשוב הענן.

Type-2[עריכת קוד מקור | עריכה]

Hypervisors הרצים על מערכת הפעלה מארחת. למעשה אלו מופעלים כתוכנה רגילה מתוך מערכת ההפעלה ואינם מתקשרים באופן ישיר עם החומרה אלא נעזרים במערכת ההפעלה המארחת לשם כך. בקטגוריה זו משתמשים פעמים רבות חוקרים המעוניינים לבצע פעולות שונות על מערכת הפעלה בצורה נקיה ומבוקרת. החוקרים מעוניינים לבצע סימולציה של מערכת הפעלה על גבי המחשב האישי איתו הם עובדים ושיטה זו מספקת נוחות רבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Hypervisor בוויקישיתוף