Half-Life: Blue Shift

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
מחצית חיים: מעבר כחול
Half-Life: Blue Shift
כללי
תאריך הוצאה ה-12 ביוני 2001
סוגה פעולה מגוף ראשון
פיתוח Valve Software Gearbox Software
הוצאה לאור Sierra Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, צרפתית, גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Sierra Studios וסטים
סדרה Half-Life (סדרת משחקים)
דרישות תוכנה
גרסה 1.0.0.1 / 1.0.1.6
מנוע משחק GoldSrc(מנוע id Tech 1 משופר), Source (עבור גרסת הסורס)
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows
המשחק הקודם Half-Life: Decay
המשחק הבא Half-Life: Source
דרישות מערכת
מעבד 500 Mhz מעבד
זיכרון 96 MB זיכרון RAM
כרטיס מסך 16 MB כרטיס מסך
בקרים מקלדת ועכבר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Half Life: Blue Shift הוא חבילת הרחבה של Half Life שבו מגלמים את בארני קלהון - שומר שעבד במעבדות של Black Mesa והכיר את גורדון. Half Life: Blue Shift הוא משחק על מדע בדיוני בגוף ראשון.

המשחק פותח על ידי Valve ו-Gearbox Software ויצא ב-12 ביוני 2001 ופורסם על ידי Sierra Entertainment וב-24 באוגוסט 2005 הגיע גם לסטים

כמו חבילת ההרחבה הקודמת (Half-Life: Opposing Force) הסיפור הוא בידיוק כמו של Half-Life רק מנקודת מבט של דמות אחרת, הגיבור במשחק זה הוא מאבטח "בארני קלהון" שהיה מועסק בתור המאבטח של "בלאק מסה".לאחר תקלה מדעית שנגרמת ב"בלאק מסה" שגרמה לפלישת חייזרים, קלהון חייב להילחם ולהגיע למקום מבטחים.

המשחק קיבל הערכה שלילית מידי השחקנים מרחבי העולם, מכיוון שהוא היה חסר תוכן חדש וזהה לגרסאות הקודמות: Half-Life ו-Half-Life: Opposing Force.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה למשחק המקורי, ברני קלהון מגיע בקרון רכבת חשמלית לאגף C בו הוא עובד כמאבטח ב"בלק מאסה". בהיגעו לשם, לאחר כדקה של טיפול בתקלה בדלת, הוא נקרא לעזור בהפעלת מעלית ראשית באגף G שמשום מה נתקעה. ברני לובש את אפודו, טוען את נשקו ויוצא למעלית התקועה, אך הוא נאלץ ללכת ברגל עקב תקלות בקרונות הרכבת. לאחר שהפעיל את המעלית בהיותו מתקבל בקרירות על ידי המדענים, הניסוי של גורדון פרימן מתבצע ומשתבש וגורם לשיבוש קשה של המעלית וכך ברני הופך עד ראייה לפלישת החייזרים. ברגע הבא, המעלית מתמוטטת וברני מתעלף בעוד שני המדענים אותם ליווה נהרגים.

כשברני חוזר להכרה, הוא מתחיל להילחם בחייזרים דמויי הכלב וראשי הסרטן ובעצת מדען שמצא מתחבא, יוצא לכיוון התעלה הצפונית על מנת לצאת מהמקום. בדרך הוא ממשיך להילחם בדמויי כלב, ראשי סרטן וורטיגונטים, אשר משתמשים בחשמל כדי לתקוף. ביוצאו מהתעלה, מגיע ברני לחצרות המיון של בלק מאסה, ולומד ממדען בשם דוקטור הרולד שהוא וחברו דוקטור רוזנברג ועוד קבוצת מדענים קטנה ניסו לברוח למעבדת אבטיפוס המשמשת לניסויי שיגור (טלפורטציה) על מנת לברוח, אבל חלקם נתפסו. הרולד, אשר עונה על ידי קבוצת נחתים לפני שברני הגיע, מת מפצעיו, וברני מבין שרוזנברג הוא הסיכוי היחיד שלו לברוח למקום מבטחים. לבסוף, מוצא ברני את רוזנברג ומחלץ אותו ויורד איתו אל מעבדת האבטיפוס, שם על מנת לכוון במדויק את יעד הבריחה, רוזנברג שולח אותו לכוכב זן (Xen) ממנו הגיעו החייזרים כדי שיפעיל מכשיר של קבוצת מדענים שהגיעה לכוכב וחקרה את הקריסטלים שבו ונהרגה כליל. ברני מפעיל את המכשיר וחוזר אל רוזנברג ששולח אותו לקומה התחתונה ביותר אל הגנרטור הראשי כדי להביא תא כוח טרי ומלא בשביל הטלפורטר הגדול, כי השליחה של ברני לכוכב זן רוקנה את הסוללה שהייתה.

לאחר שנלחם בנחתים וחייזרים גם בקומת הגנרטור הראשי, ברני חוזר לרוזנברג עם סוללה מלאה ועוזר לו להפעיל את הטלפורטר ולשגר את כולם למקום היציאה. ברני יוצא מהמעבדה אחרון וברגע האחרון לפני שהנחתים הפולשים הרסו את הטלפורטר ואת רוב המעבדה. הרס הטלפורטר גרם ל"ריפלוקס הרמוני שוטף", תופעת לוואי של השיגור אשר משגרת את ברני אקראית למקומות בזן ובלק מאסה, באחד מהם הוא עד ללכידת גורדון פרימן בידי נחתים. לבסוף מתייצב השיגור ונעצר וברני חוזר אל רוזנברג ושאר המדענים ובורח איתם ברכב שטח של החברה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Half-Life: Blue Shift בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.