Google lively

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Google Lively הייתה סביבה וירטואלית מבוססת אינטרנט שהופקה על ידי Google Inc. פעילותה החלה ביולי 2008 והופסקה ב-31 בדצמבר 2008.

Lively נתמכה רק ב-Internet Explorer או Mozilla Firefox, באמצעות Windows XP או Windows Vista. על מנת להשתמש בפלטפורמה נדרשה הורדה מיוחדת בדומה להורדת פלאש. התוכנית תוכננה להיות משולבת עם האינטרנט וסיפקה דרך חדשה לגשת למידע. הדבר התאפשר באמצעות הטמעת "חדרים" של Lively בכל דף אינטרנט HTML - מה שאומר שניתן לספק תוכן בפורמט דו־ממדי, ותקשורת סביב נושא התוכן בחדר תלת־ממדי ללא צורך להיכנס דרך תוכנה חיצונית.

מנהלת ההנדסה ניניאן וואנג פיקחה על פרויקט גוגל זה, המתואר ב"ניו יורק טיימס" על ידי בראד סטון:

עד 20 אנשים יכלו לשהות באותו החדר ולשוחח זה עם זה. הטקסט הופיע בתוך בועות דיבור בסגנון מצויר על גבי האווטרים. משתמשים יכלו לעצב סביבות וירטואליות משלהם ולתלות סרטוני YouTube ותמונות מ- Picasa, שירות התמונות של גוגל, על הקירות כאילו היו יצירות אמנות. סטודנטים באוניברסיטת אריזונה סטייט בדקו את Lively במשך מספר חודשים. גב' וואנג כתבה בפוסט בבלוג שהיא התחילה את Lively כפרויקט של 20 אחוז בהתייחסו לפילוסופיה של גוגל לפיה עובדים צריכים להקדיש יום אחד בשבוע לעבודה על פרויקטים מחוץ לאחריותם היומיומית. בהשוואה ל-Second Life, העולם הווירטואלי המנוהל על ידי Linden Lab מסן פרנסיסקו, העולם של Lively קטן בהרבה.[1] גם בניגוד ל-Second Life, ב-Lively המשתמשים לא יכלו לקנות ולמכור מוצרים. מכיוון שלא היה תוכן שנוצר על ידי משתמשים ב-Lively, פריטים כגון תסרוקות, ביגוד ורהיטים הוגבלו לקטלוג של בחירות מעוצבות מראש.

וואנג הציגה את המוצר שלה ב-8 ביולי 2008 עם הערה זו:

אם אתה נכנס לחדר Lively המוטמע בבלוג או באתר האהוב עליך, אתה יכול מיד להבין את סגנון החיים של יוצר החדר, רק על ידי התבוננות ברהיטים ובסביבה שהם בחרו. אתה יכול גם לבטא את האישיות שלך על ידי התאמה אישית של המראה של הדמות שלך, מראה לאנשים מי אתה מבלי לומר מילה. כמובן, אתה יכול לשוחח זה עם זה, ואתה יכול גם ליצור אינטראקציה באמצעות פעולות מונפשות.[2]

גאדג'טים בחדרי Lively יכולים לרוץ גם על שולחן העבודה של משתמש דרך Google Desktop.

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "With Lively, Google tries its own 'Second Life'".
  2. ^ Stone, Brad. "Google Introduces a Cartoonlike Method for Talking in Chat Rooms," The New York Times, July 9, 2008.
  3. Wang, Niniane. "Be who you want on the web pages you visit," Official Google Blog.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]