Game Center

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Game Center

מפתח אפל
מחזור חיים 8 בספטמבר 2010 – הווה (13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה

אייפון, אייפד ואייפוד:
iOS 4.1 - iOS 9.3.5
מקינטוש:

OS X 10.8
סוג רישיון קנייני
קטגוריה רשת חברתית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ה-Game Center (בתרגום חופשי לעברית: מרכז המשחקים) הוא רשת חברתית מקוונת מרובת משחקים שהושקה על ידי חברת אפל. הרשת מאפשרת למשתמשים להזמין חברים לשחק במשחק שהורידו דרך חנות האפליקציות, לשחק במשחקים מרובי משתתפים, לעקוב אחר הישגים ותוצאות ולהשוות ציונים אל מול כאלה של אחרים. מרכז המשחקים הוכרז במקור ב-8 באפריל 2010, והפך לזמין לציבור עם יציאתה לאור של גרסה 4.1 של מערכת ההפעלה iOS בספטמבר של אותה שנה, ובנובמבר הפך לזמין בגרסה 4.2 עבור האייפד. השירות עבר עדכון משמעותי בחודש אוקטובר 2011 ל-iOS 5, וכלל תמיכה במשחקים מרובים.

ב-16 בפברואר 2012 הוכרז מרכז המשחקים על ידי אפל כשירות בתוך הגרסה האחרונה של Mac OS X Lion Mountain שיצא לאור ב-25 ביולי 2012. במשחקים מסוימים יכולים לשתף משתמשים המשתמשים גם ב-iOS וגם ב-Mac ולהשתתף במשחק מרובה משתתפים באופן פונקציונלי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקים הפכו לחלק מרכזי בפלטפורמת ה-iOS לאחר שאפל השיקה את חנות האפליקציות ב-10 ביולי 2008[1]. בניגוד למערכות הקונסולה שהיו אז בשוק, אפל לא הייתה מאוחדת ובעלת מערכת חברתית כמו בפלטפורמות של מערכות אלו. פער זה היה גם בקרבה תוכנת צדדים שלישיים, כגון: OpenFiend, AGON ו-ScoreLoop. צדדים שלישיים אלו היו בשליטה על סביבת משחקים המקוונת ובעקבות כך גם על תוכנות ויישומי צד שלישי, דבר שהשאיר חוויה לא אחידה.

מרכז המשחקים הוכרז במהלך אירוע מקדים להשקת ה-4 iOS של אפל ב-8 באפריל 2010. תצוגה מקדימה יצאה לאור למפתחים הרשומים באפל בחודש אוגוסט. המרכז יצא לאור ב-8 בספטמבר 2010 עם השקת ה-iOS 4.1 באייפון 4, אייפון 3GS ואייפוד טאץ' דור 2, ונכלל עם ה-iOS 4.2 באייפד[2].

גרסה מעודכנת של מרכז המשחקים יצאה לאור עם ה-iOS 5 שבה הוצגה תוספת של משחקים מבוססים, תמונות של המשתמש, הצעות חברות, נקודות והישגים. העדכון הכולל האחרון ב-6 iOS שוחרר עם ה-5 iPhone, וכלל גרסה מתקדמת של מרכז המשחקים. במרכז המשחקים נמצאים משחקים נבחרים והמרכז פועל ברקע, דבר שמבטיח שהמכשיר יחובר למרכז אוטומטית בעת כניסה למשחק שפועל עם המרכז והישג של נקודות באופן אוטומטי.

פרופיל שחקן במרכז המשחקים באייפון

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך מרכז המשחקים, שחקנים יכולים להתחבר עם חברים, לשלוח בקשות חברות, להתחיל לשחק במשחקים ולארגן משחקים מקוונים מרובים. משחקים מסוימים עשויים לכלול תכונת הישגים, שבו צריך המשתמש להשלים משימה מסוימת, ובכך הוא מתוגמל בנקודות. בכל משחק ומשחק קיימת אפשרות לראות תוצאות של אנשים וחברים מרחבי העולם, שיאים ותוצאות מובילות.

משחקי iOS רבים משתמשים במרכז המשחקים, אך לא כולם משתמשים בכל תכונה שקיימת בו. אפליקציות יכולות לבחור לכלול את חלק או את כל המאפיינים הבאים הנתמכים על ידי מרכז המשחקים:

  • Leader-Boards: השוואת נקודות, הישגים ותוצאות של שחקן עם חבריו ועם שחקנים אחרים מכל רחבי העולם. ההשוואה גם כוללת שיאים, תוצאות מובילות ועוד.
  • Achievements (הישגים): יעדים שמוצבים אל מול השחקן שאליהם אמור להגיע. מאפיין זה גם מאפשר לשחקן להשוות את הישגיו עם ההישגים של החברים שלו.
  • Multiplayer (ריבוי משתמשים): המשחק יכול לארח משחקים בזמן אמת, או בין חבריו של השחקן. כלומר, השחקן יכול להתחרות בזמן אמת נגד חבריו במשחק בו בוחרים לשחק או על ידי "התאמה אוטומטית" עם שחקנים אקראיים מכל רחבי העולם.

מידע משתמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

כינוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

'כינוי', (באנגלית: Nickname). הוא שם המשתמש של השחקן במרכז המשחקים, שהוא בוחר לעצמו, כינויים מוגבלים ל-30 תווים. הכינוי חייב להיות ייחודי, אבל מותר לשנותו בהגדרות החשבון בכל עת. כינוי יכול לשמש כמונח חיפוש לשחקן כאשר שחקן אחר ביצע חיפוש במרכז המשחקים.

Apple ID[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן חייב ליצור זיהוי של אפל כדי שיוכל לקשר אותו עם הכינוי שלו במרכז המשחקים. הזיהוי של אפל כולל אימייל וסיסמה ומשתמשים בו גם בחנות האפליקציות וב-iTunes. פעמים רבות משתמשים נותנים גם את פרטי כרטיס האשראי כדי שיוכלו לרכוש תכנים בתשלום. לשחקן יש את האפשרות ליצור זהות של אפל מתוך מרכז המשחקים אם עדיין אין לו אחד כזה. רק כינוי אחד יכול להיות קשור לזהות של אפל בכל זמן נתון.

נקודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נקודות מוענקות לשחקן כחלק ממערכת מעקב אחר הישגיו במשחקים שקשורים למרכז המשחקים. שחקנים יכולים להרוויח נקודות על ידי עמידה באתגרים, משחקים ומשימות בכל משחק ומשחק.

פרופיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל שחקן מוקצה פרופיל במרכז המשחקים. הפרופיל מורכב מכינויו של השחקן, ממספר המשחק במכשירו המקושרים למרכז המשחקים, ממספר החברים שיש לשחקן, ממספר הנקודות אותו צבר השחקן מהישגים ומשימות במשחקים, מתמונה אופציונלית (גרסה iOS 5 ומעלה) ומסטטוס אישי שהשחקן מגדיר לעצמו.

מכשירים נתמכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכז המשחקים ב-iOS נתמך באייפון ובאייפוד טאץ' המריצים את גרסת ה-4.1 והלאה, ובאייפד המריץ את גרסת ה-4.2 והלאה. המכשירים שיכולים להריץ את מרכז המשחקים הם:

  • ה-iPod Touch: הדורות: 2nd,3rd ו- 4th.
  • ה-iPhone: הדורות: 3G,4,4S ו-5.
  • האייפד: כל הדורות.
  • מחשבי המק בעלי מערכת ההפעלה OS X Lion Mountain.

אין תמיכה במרכז המשחקים במכשיר ה-iPhone 3G וה-iPhone (הדור הראשון). עם זאת, באופן לא רשמי מרכז המשחקים היה זמין על ה-iPhone 3G באמצעות פריצת iOS. מערכת ההפעלה OS X Lion Mountain הוסיפה תמיכה במרכז המשחקים, אולם היו מעט מאוד משחקים שתמכו בו בעת ההשקה.

במכשירים לא תומכים מ-IOS 10 ניתן להחזיר את האפליקציה למכשירי ה-IOS 10 דרך הורדה באינטרנט והעברה לאייטיונס באופן ישיר עם סכרון המכשיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Apple Introduces the New iPhone 3G, web.archive.org, ‏2011-05-01
  2. ^ Holt, Chris. "iOS 4.1's GameCenter to Hit iPhone Next Week". Macworld. נבדק ב-1 בספטמבר 2010. {{cite web}}: (עזרה)