Freeciv

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פריסיב
Freeciv
כללי
תאריך הוצאה 5 בינואר 1996 (1.0)
11 בפברואר 2007 (2.0.9)
16 באוקטובר 2007 (2.1.0-rc1)
סוגה משחק אסטרטגיה (תורים)
מספר שחקנים 1–126
פיתוח מפתחי Freeciv
ארץ מקור דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, נורווגית ספרותית, הולנדית, פולנית, ליטאית, יפנית, קוריאנית, איטלקית, אינדונזית, פורטוגזית, רומנית, טורקית, אוקראינית, פורטוגזית ברזילאית, שוודית, סלובנית, סרבית, רוסית, סינית מפושטת, הונגרית, גאלית סקוטית, דנית, גרמנית, יוונית, צ'כית, בולגרית, קטלאנית, ערבית, עברית, אנגלית בריטית, ספרדית, צרפתית, אירית, אספרנטו, פינית, בסקית, פרסית, אסטונית, סינית מסורתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פרויקט Freeciv
כלי משחק isometric video game graphics עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Simple DirectMedia Layer עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד, משחק רשת
פלטפורמות כל הפלטפורמות
https://freecivweb.org האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Freeciv הוא משחק אסטרטגיה בתורים למחשבים אישיים המושפע מסדרת משחקי Civilization. המשחק משוחרר תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו, Freeciv היא תכנה חופשית. הגרסה היציבה הנוכחית היא 2.6.0. המשחק כלול ברוב הפצות הלינוקס השולחניות, ונחשב אחד המשחקים החינמיים הטובים ביותר בקוד פתוח[1].

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים מקבלים את התפקיד של ראש שבט באלף ה-4 לפנה"ס וצריכים להנחות את העם שלהם במהלך המשחק. כשעובר זמן במשחק, מתגלות טכנולוגיות חדשות, המאפשרות בנייה של מבנים חדשים בערים ופריסה של יחידות חדשות. שחקנים יכולים להילחם אחד בשני או לקיים יחסים דיפלומטיים.

המשחק מסתיים כאשר: אחת מהציוויליזציות משמידה את כל האחרות, כשאחד העמים מצליח להקים מושבת חלל, או עד תאריך מוגבל. אם נשארת יותר מציוויליזציה אחת לאחר התאריך המוגבל, השחקן עם הניקוד הגבוה ביותר מנצח. הניקוד ניקבע על ידי גודל הציוויליזציה, עושרה הכלכלי, התקדמות תרבותית ומדעית.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההגדרות של Freeciv ניתנות לשינוי, עד לחוקים הבסיסים, עם אפשרות לשחק בסגנון Freeciv (ברירת מחדל), Civilization II ,Civilization וסגנון מותאם אישית. שחקן אחד או מספר שחקנים פועלים כמנהלי המשחק ויכולים להגדיר את החוקים שלו.
חוקים שבדרך כלל משתנים:

  • מספר השחקנים הנדרש עבור התחלת המשחק
  • מהירות של התפתחות טכנולוגית
  • קיומם של שחקנים מופעלי על ידי המחשב (שחקני בינה מלאכותית)
  • האם ברברים (מופעלים על ידי המחשב) יוכלו לפלוש למושבות של שחקנים
  • המרחק בו ניתן לבנות ערים
  • איך תחולקנה היבשות והאיים על המפה

ניתן להחליף גרפיקה וצלילים; יש חבילות גרפיקה (tilesets) איזומטריות ודו־ממדיות.

Freeciv משתמש ברשת TCP/IP וכל המשחקים מתחברים לשרת מרכזי. Freeciv מאפשר לשחקנים להפוך את המחשב שלהם לשרת ולשחק נגד שחקני בינה מלאכותית בנוסף למשחקי רשת נגד בני אדם. לפני גרסה 2.0, שחקני בינה מלאכותית לא יכלו לפתוח ביחסים דיפלומטיים עם שחקנים אנושיים. בגרסה הנוכחית שחקני בינה מלאכותית יפתחו ביחסים דיפלומטיים צפויים ומוגבלים לחוקים.

ל-Freeciv יש מפה ועורך מפות שנקרא Civworld שזמין להורדה בנפרד. הכול מ-2006 Civworld שולב לתוך המשחק ובגרסאות פיתוח אחרונות שולבו מספר אפשרויות לעריכת מפות.

תאימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור המשחק מפותח על IRIX, אבל דווח שהמשחק פועל גם על SunOS, סולאריס, Ultrix ,QNX, לינוקס, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Mac OS X, OS/2,חלונות ,Cygwin וAmigaOS.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Freeciv בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]