ExDOS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Tao ExDOS
מפתח טאו פתרונות מחשוב
גרסה אחרונה 9.0.114 (28 בנובמבר 2010)
מערכת הפעלה Windows XP, Windows Vista, Windows 2000, Windows Server 2003, Windows Server 2000
נכתבה בשפות C++ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון קנייני
קטגוריה אמולטור
אתר חברת "טאו פתרונות מחשוב" בעברית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Tao ExDOS היא תוכנת אמולציה המאפשרת לתוכנות ישנות מבוססות על סביבת MS-DOS לעבוד בצורה תקינה על מערכות הפעלה חדשות יותר כגון Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 2000 ו-Windows Terminal Server.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תהליך הפיתוח החל עם תוכנת HebrewXP אשר נתנה מענה למשתמשי ה-DOS בישראל. לאחר מספר שנים של פיתוח, הוחלפה תוכנת HebrewXP בקו המוצרים Tao ExDOS.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו המוצרים של Tao ExDOS מהווה פתרון לבעיות של מערכות הפעלה חדישות בתמיכה לאחור בתוכנות מבוססות DOS, כגון הפעלה תקינה של תוכנות DOS בסביבה טבעית מדומה, תצוגה של תוכנות DOS במצב מסך מלא, גם בחיבור מרחוק ותחת Windows Vista עם מנוע התצוגה Aero. תכונות אחרות מאפשרות הפעלה של תוכנות DOS תחת סביבת עבודה מרובת משתמשים, כגון שרתי Windows Terminal Server, ותמיכה מלאה במחברי הגנה (פלאגים) מקביליים המחוברים ליציאה המקבילית (LPT) של המחשב או על כרטיס הרחבה מסוג PCI / PCMCIA / Express.

פתרונות ההדפסה המשולבים במודול ה-Tao ExPrint מאפשרים הדפסה לכל מדפסת בכל חיבור, כמו גם הדפסה ישירה לפקס, קובצי PDF, קובצי תמונה (GIF, TIFF, JPEG, BMP) ומסמכים (Word, RTF, HTML, Text) ומרחיבים את אפשרויות ההדפסה מתוכנות DOS עם תכונות מתקדמות כגון הוספת כותרות ולוגו חברה לדף המודפס, שינויים לשוליים, מספר השורות ומספר התווים לשורה.

מודולים נוספים משפרים את הביצועים של תוכנות ה-DOS, נושא קריטי בסביבות מרובות משתמשים כגון שרתי Windows Terminal Server, פותרים מגוון תקלות והודעות שגיאה מסוג Runtime Error ושגיאות NTVDM ומאפשרים שליטה מלאה בהגדרות הזיכרון והסביבה של תוכנת ה-DOS.

מודול התצוגה של Tao ExDOS פותר בעיות תצוגה של שפות בעלות גופנים לא לטיניים ובכך נותן מענה להפעלה של תוכנות DOS בכל שפה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הבית של "טאו פתרונות מחשוב" בעברית