DEF CON (כינוס האקרים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
DEF CON
מיקום לאס וגאס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
משתתפים
www.defcon.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אחת הקבוצות במהלך תחרות הדגל, DEF CON 17

DEF CON (שנכתב גם DEFCON או DefCon) הוא אחד הכנסים הגדולים בעולם ההאקרים, המתקיים בכל שנה בלאס וגאס, נבדה. הכנס הראשון התקיים ביוני 1993.

רבים מן המשתתפים ב-DEF CON הם מומחי אבטחת מידע, עיתונאים, עורכי דין, עובדי הממשל הפדרלי, קראקרים, פושעי סייבר, חוקרי אבטחה, והאקרים עם עניין כללי בתכנות, ארכיטקטורת מחשב, פריקינג של טלפונים, שינוי חומרה, וכל דבר אחר שניתן ל"האקינג".

הכנס מורכב ממספר הרצאות על מחשבים ועל נושאים הקשורים להאקינג, כמו גם אירועים חברתיים ותחרויות מהרבה סוגים, החל בפריצת מנעולים, תחרויות רובוטיקה, אמנות, תחרויות סלוגן, ציד נבלות וללכוד את הדגל. ללכוד את הדגל (CTF) היא אולי הידועה ביותר בין תחרויות אלה. זוהי תחרות שבה צוותי פריצה של האקרים מנסים לתקוף ולהגן על מחשבים ורשתות. CTF כבר זכה לחיקוי בכנסי האקינג אחרים וכן בכינוסים אקדמיים וצבאיים.

מאז DEF CON 11, גויסו באירוע כספים עבור ה-Electronic Frontier Foundation.

עובדי סוכנויות בילוש בארצות הברית, כגון ה-FBI, ה-CIA, ה-NSA וסוכנויות פדרליות אחרות נוהגים לבקר באירועים אלה באופן קבוע, לעיתים במסגרת תפקידם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

DEF CON נוסדה בשנת 1992 על ידי ג'ף מוס כמסיבת פרידה עבור ידידו ההאקר. המסיבה תוכננה להתקיים בלאס וגאס, ימים ספורים לפני שחברו היה אמור לעזוב את ארצות הברית, כי אביו קיבל עבודה מחוץ לארצות הברית. עם זאת, אביו של חברו עזב מוקדם, ולקח את החבר יחד אתו, כך שג'ף נשאר לבדו עם המסיבה המתוכננת. ג'ף החליט להזמין את כל החברים ההאקרים שלו לנסוע ללאס וגאס איתו ולעשות את המסיבה איתם במקום. חברים האקרים ממרחקים הגיעו והניחו את היסודות ל-DEF CON, עם בערך 100 אנשים שנכחו במסיבה.

המונח DEF CON מגיע ממשחקי מלחמה, ומרמז על סרט בנושא מצב המוכנות של הכוחות המזוינים וכוחות הביטחון של ארצות הברית (DEFCON). בסרט, לאס וגאס נבחרה כמטרה להפצצה גרעינית. מאז ועד היום הכנס מתקיים בלאס וגאס, וג'ף מוס נתן לו את השם DEFCON .DEF CON תוכנן להיות אירוע חד פעמי, מסיבה לחבר של ג'ף, אבל הוא כל הזמן קיבל הודעות דוא"ל מאנשים שעודדו אותו לקיים את האירוע שוב בשנה הבאה. לאחר זמן מה, הוא שוכנע לארח את האירוע שוב, בנוכחות כמעט כפולה בשנה השנייה.

רשימת הכנסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הכנסים מתקיימים בלאס וגאס, נבדה, ארצות הברית.

אירועים מקומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במדינות רבות מתקיימים כנסים מקומיים בסגנון DEFCON, ולעיתים אף בחסות הארגון העולמי, בהם מתקיימות הרצאות ופעילויות דומות לאלו שבכנסים.

בישראל פועלת החל מנובמבר 2010 הקבוצה DC9723, שנקראת גם "קבוצת ה-DEFCON הישראלית", אשר מקיימת מפגשים חודשיים באזור המרכז.

שמה של הקבוצה הישראלית מבוסס על קוד הטלפון הישראלי: 972 הוא הקוד הבינלאומי למדינת ישראל, ו-3 הוא הקוד לאזור גוש דן (קיצור של 03).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא DEF CON בוויקישיתוף