CrossOver

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
CrossOver
מפתח CodeWeavers עריכת הנתון בוויקינתונים
מחזור חיים 27 במרץ 2002 – הווה (22 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 24 (22 בפברואר 2024) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה לינוקס, Chrome OS, macOS, אנדרואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
נכתבה בשפות פייתון עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון רישיון קנייני, הרישיון הציבורי הכללי של גנו, הרישיון הציבורי הכללי המוקטן של גנו עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

CrossOver היא תוכנת התאמה עבור הרצת יישומי מחשב שנועדו ל-Windows של מיקרוסופט במערכות ההפעלה שונות, הכוללות הפצות שונות של לינוקס, macOS ו-Chrome OS. גרסת הלינוקס נקראת "CrossOver Linux" וגרסת ה-Mac נקראת "CrossOver Mac". גרסת שרת עבור סולאריס ולינוקס הייתה גם כן בעבר, אך אינה נתמכת מאז 2007.

התוכנה מפותחת על ידי חברת CodeWeavers על בסיס Wine, פלטפורמת תאימות קוד פתוח של Windows. הפיתוח של CodeWeavers כולל קינפוג ועדכוני תוכנה ידידותיים למשתמש. החברה מעסיקה כמה ממפתחי ה-Wine ותורמת לקוד הפתוח של הפרויקט תחת הרישיון LGPL.

גרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

CrossOver Linux[עריכת קוד מקור | עריכה]

CrossOver Mac[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה הראשונה של התוכנה עבור מערכת ההפעלה של אפל הייתה גרסה 6, אשר שוחררה ב-10 בינואר 2007. הגרסה העוקבת, גרסה 7, כללה שני סוגים של תתי גרסאות: "סטנדרטית" ו"פרו". זו הראשונה כללה חצי שנה של תמיכה ושדרוגים, כשהאחרת כללה שנה של תמיכה ושדרוגים וכן עותק מתנה של "Crossover Games"- תוכנה שנועדה להרצת משחקים.[1] בגרסה 11 שתי גרסאות אלו אוחדו שוב לכדי גרסה אחת.

עם שחרורה של macOS Catalina הוסרה התמיכה ביישומי 32 ביט,[2] דבר שהציב קשיים מהותיים להמשך פיתוח התוכנה עבור macOS. עם זאת, בסופו של דבר פותחה גרסה אשר יכלה להשתמש בספריות 32 ביט של ווינדוס אפילו שאין כאלה ב-macOS- גרסה 19, אשר שוחררה בדצמבר 2019.[3]

CrossOver Chrome OS[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה עבור Chrome OS הושקה בשנת 2017. בתחילה התבססה על היכולת של מערכת ההפעלה להריץ יישומי אנדרואיד ואף הייתה זמינה עבור מכשירי כרומבוק דרך Google Play, אך בהמשך הוצגה נוספה גרסה המתבססת על היכולת של מערכת ההפעלה להריץ יישומי לינוקס.[4][5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]