Blizzard Entertainment

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בליזארד אנטרטיינמנט
Blizzard Entertainment
נתונים כלליים
סוג חברה בת של Activision Blizzard
מייסדים מייק מורהיים, אלן אדהם ופרנק פירס
תקופת הפעילות 1991–הווה (כ־33 שנים)
חברת אם אקטיביז'ן בליזארד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
  • Vicarious Visions
  • Proletariat עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה אירוויין עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי אירוויין, קליפורניה, ארצות הברית
ענפי תעשייה תעשיית משחקי וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים סדרת משחקי סטארקראפט
סדרת משחקי וורקראפט
סדרת משחקי דיאבלו
אוברווטץ'
עובדים 4,600[1]
 
www.blizzard.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Blizzard Entertainment היא מפתחת ומוציאה לאור משחקי מחשב, מקליפורניה שבארצות הברית. החברה פיתחה מספר משחקים אשר זכו להצלחה מסחרית, כאשר מרביתם משתייכים לסדרות הידועות דיאבלו (Diablo), וורקראפט (WarCraft), סטארקראפט (StarCraft) ואוברווטץ' (Overwatch).

החברה נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק בשל משחקיה החדשניים ועטורי-הפרסים.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השותפים מייק מורהיים, אלן אדם ופרנק פירס ייסדו את בליזארד בפברואר 1991 תחת השם Silicon & Synapse. החברה החלה דרכה כספקית שירות התאמת קוד משחק לפלטפורמות חדשות.

החברה פיתחה משחקים כדוגמת Rock & Roll Racing ו-The Lost Vikings. החברה שינתה את שמה ל-Chaos Studios בשנת 1994, אך משהתברר שקיימת כבר חברה בשם זה, בחרו השותפים את השם הנוכחי - Blizzard Entertainment. ובשם זה הפיצה את רוב משחקיה.

החברה עברה מספר חילופי בעלים. החברה נרכשה על ידי Vivendi ב-1998. עסקת ענק למיזוגה של חטיבת משחקי המחשב של ויוונדי עם חברת אקטיביז'ן ליצירת חברת משחקי המחשב הגדולה בעולם נחתמה בשלהי שנת 2007. החברה הממוזגת נקראה אקטיביז'ן בליזארד (Activision Blizzard).

משחקים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורקראפט הוא משחק מחשב מז'אנר אסטרטגיה בזמן אמת שלושה משחקים יצאו בסדרה. עלילת המשחק עוסקת במאבק בין בני האדם לגזע האורקי. זהו המשחק הראשון שהחברה פרסמה תחת השם Blizzard. וורקראפט 2 (WarCraft 2: Tides of Darkness) וההרחבה Expansion Set. לוורקראפט 3 יצאה ההרחבה (2003) Frozen throne.

משחקים הלא קשורים לסדרה:

WarCraft Adventures: Lord of Clans הוא משחק הרפתקאות שיצא בשנת 1998. הסיפור מתחיל כשאתה אורק בכלא של הבני אדם ואתה צריך לצאת מהכלא ולצאת למסע, בדרך האורק צריך לאסוף חפצים כדי להשתמש בהם במשחק.

העולם של וורקראפט (World of Warcraft) יצא בשנת 2004, משחק תפקידים המוני מקוון (MMORPG) שהוא כיום המשחק הפופולרי ביותר בעולם ואף אוחז בשיא גינס בעניין זה.[3] המשחק מתרחש בעולם הדמיוני של וורקראפט.

סטארקראפט הוא משחק אסטרטגיה בזמן אמת הדומה מאוד לוורקראפט, אך מתרחש בעתיד דמיוני (בניגוד לוורקראפט, בו ישנה אווירת ימי-ביניים). במשחק שלושה גזעים (טראן, פרוטוס וזרג), וקיימת בו אפשרות למשחק רשת. בהתחשב בכך שהוצא כבר ב-1998,.[4] סטארקראפט 2 מהווה המשך למשחק האסטרטגיה המצליח סטארקראפט. המשחק הוכרז רשמית ב-19 במאי 2007,[5] בכנס שערכה החברה בעיר סיאול שבקוריאה הדרומית. המשחק עושה שימוש במנוע הפיזיקאלי הַאבוֹק (Havoc), וכן כולל גרפיקה תלת-ממדית משופרת. למשחק יצאו שתי הרחבות "לב הנחיל" (2013) ו"מורשת הריק" (2015).

דיאבלו היא סדרת משחקי מחשב מז'אנר משחק תפקידים/פעולה. כמו שאר משחקיה של בליזארד, דיאבלו מתרחש בזמן אמת, כלומר השחקן פועל במקביל להתרחשויות והמשחק איננו מבוסס תורים. בסדרה זו יצאו שלושה משחקים. המשחק הראשון בסדרה (1996) הוכרז כמשחק השנה במשחקי מחשב עולמיים, בשנת 1997 יצאה הרחבה של Sierra Entertainment (גם נרכשה על ידי אקטיביז'ן) "אש הגיהנום". דיאבלו 2 (2000) ממשיך את ההצלחה העצומה של המשחק הראשון ואליו יצאה הרחבה Diablo II: Lord of Destruction. דיאבלו 3 (2012) שיצא לאחר 12 שנה התקשה להביא סטנדרטים חדשים ורבים טענו שאיכזב למרות הביקורות המצוינות מהארגונים הגדולים. משחק זה יצר שנאה כלפי החברה בקרב מעריצי הסדרה. ההרחבה "קוצר הנשמות" יצאה בשנת 2013 והביאה שלבים חדשים. ב-2018 הוכרז המשחק Diablo Immortal למובייל, וב-2019 הוכרז המשחק Diablo 4 למחשב.

אוברווטץ' הוא משחק מרובה משתתפים מסוגת יריות בגוף ראשון, המשחק הראשון בז'אנר זה שבליזארד פיתחה אי פעם. עם יציאתו ב-2016, המשחק זכה לשלל שבחים והפך לאחד המשחקים המצליחים ביותר אי פעם של החברה. במשחק זה זמינים מספר "גיבורים" בהם ניתן לשחק, כאשר לכל גיבור יש את התכונות שלו (ריפוי, מהירות, "טנק") והיכולות המיוחדות שלו.

בעיות חוקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל היותה חברה מפורסמת אשר משחקיה לרוב נפוצים אך יקרים (לדוגמה, בתחילת שיווקו של המשחק וורקראפט מחירו בארץ היה כ-300 שקלים במשך מספר חודשים) לכן היו שניסו "לחקות" וליצור גרסאות חופשיות וחינמיות של המשחק[דרוש מקור].

bnetd[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר אנשים הינדסו לאחור את הפרוטוקול שמיושם על ידי בליזארד ברשת ה-battle.net. הגרסה נקראה bnetd, גרסה זאת שוחררה לחופשי בצורה חופשית (תחת רישיון ה-GPL של גנו). בעזרת התוכנה החופשית, אפשר לשחק ברשת של בליזארד, אבל לא על השרתים הרשמיים של בליזארד.

בפברואר 2002, עורכי הדין של חברת בליזארד הגישו תביעה משפטית נגד המפתחים של bnetd. אחרי מאבק קשה, שבו טענה בליזארד שהמשחק נוצר כדי שישחקו בשרתים שלה כך שתוכל לפקח ולנהל בצורה הטובה ביותר את המשחק, האתר של bnetd (שדרכו אפשר היה להוריד את החבילה וגם במסגרתו התנהל הפיתוח של התוכנה) הורד מהרשת. בסופו של דבר, נותר האתר ריק מתוכן פרט להודעה על סגירת האתר והגרסה האחרונה להורדה. הפיתוח הופסק.

FreeCraft[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 ביוני 2003, בליזארד הגישה תביעה כנגד פרויקט FreeCraft שמטרתו יצירת מנוע חופשי דמוי וורקראפט או סטארקראפט. במנוע ובמשחק זה המשחק היה כמעט זהה, פרט לשינויים מינוריים בגרפיקה ובמוזיקה. הפרויקט נכתב ללא שום קוד של חברת בליזארד וללא הינדוס לאחור.

בליזארד הפסידה בתביעה, אך הפרויקט נאלץ לשנות את שמו ל-Stratagus. הפרויקט כיום ממשיך להתפתח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Blizzard Entertainment בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ GDC Austin: An Inside Look At The Universe Of Warcraft, באתר Gamasutra,‏ 17 בספטמבר 2009
  2. ^ Company -> About Blizzard Entertainment -> Awards, באתר החברה
  3. ^ PC Gaming Records, באתר ספר השיאים של גינס(הקישור אינו פעיל, 3.2.2020)
  4. ^ Starcraft®II: Wings of Liberty™ Collector's Edition Announced, באתר החברה, 8 באפריל 2010
  5. ^ StarCraft 2 Announced, באתר IGN,‏ 18 במאי 2007