Battlefield 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שדה קרב 3
Battlefield 3
כללי
תאריך הוצאה 25 באוקטובר 2011 (אמריקה הצפונית)
27 באוקטובר 2011 (אוסטרליה)
28 באוקטובר 2011 (אירופה)
2 בנובמבר 2011 (יפן)
סוגה יריות בגוף ראשון, מלחמה
פיתוח Dice
הוצאה לאור Electronic Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית, רוסית, צ'כית, הונגרית, קוריאנית, פולנית, גרמנית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, סינית מסורתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה EA Games
סדרה Battlefield
דרישות תוכנה
מנוע משחק Frostbite 2.0
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג ESRB‏: Mature‏ (17+)
PEGI‏: 18+
פלטפורמות מחשב אישי, Xbox, PlayStation 3‏, iOS
מדיה 1 DVD או בהורדה
המשחק הקודם Battlefield Play4Free
המשחק הבא Battlefield 3: Back to Karkand
דרישות מערכת
מעבד דו ליבתי. מומלץ: 4 ליבתי.
זיכרון 2gb ג'יגה בייט מומלץ 4 ג'יגה.
כרטיס מסך לפחות כרטיס מסך תואם DX10 כגון GEFORCE 8800GTX או RADEON HD3850. מומלץ: תואם DX11 כגון GEFORCE GTX 560 או RADEON HD6950
מקום פנוי 20 ג'יגה בייט
25 ג'יגה לגרסת ההורדה
מערכת קול כרטיס תומך DirectX
בקרים מקלדת, עכבר, ג'ויסטיק (אופציונלי)
www.ea.com/battlefield3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטלפילד 3אנגלית: Battlefield 3, בתרגום חופשי: שדה-קרב 3) הוא משחק מחשב בסוגת משחקי יריות בגוף ראשון. המשחק יצא לשווקים באופן רשמי לראשונה בצפון אמריקה ב-25 באוקטובר 2011, באוסטרליה ב-27 באוקטובר, באירופה ב-28 באוקטובר וביפן ב-2 בנובמבר 2011 ומכר יותר מ-25 מיליון עותקים ברחבי העולם. המשחק באטלפילד 3 הוא המשחק האחד עשר מסדרת משחקי באטלפילד, בהם Battlefield 1942,‏ Battlefield Vietnam,‏ Battlefield 2 ‏ומשחקי Battlefield: Bad Company‏ ו-Battlefield: Bad Company 2.

המשחק יצא כהמשך ישיר ל-Battlefield 2, למרות פיתוח משחקי Bad Company בין השניים ופיתוחם של המשחקים החינמיים Battlefield Play 4 Free ו-Battlefield Heroes. בדומה לקודמיו בסדרה, מכיל באטלפילד 3 מרכיב נרחב של משחק רשת רב-משתתפים (multiplayer) המתקיים בסביבת משחק בו השחקן בוחר בין מפות שונות המופעלות בשרתים שונים. על השחקן לבחור באחד מארבעה סוגי תפקיד צבאי אליו יכול השחקן להשתייך במהלך המשחק:

  • Assault - רובאי, בעל יכולת ריפוי והחייאה. נושא רוס"רים.
  • Engineer - מהנדס, בעל יכולת תיקון והרס כלי רכב ומשוריינים. נושא תמ"קים קלים.
  • Support - מקלען, נושא אמצעי חבלה, אש רתק ואש עקיפה, ויכול לתת תחמושת.
  • Recon - צלף, יכול להניח נקודת נחיתה, סמן לייזר, וגלאי תנועה. נושא נשקי צלפים כבדים.

לכל תפקיד יש את הכלים וכלי הנשק המיוחדים לו, על מנת למלא את משימתו בשדה הקרב. בנוסף, ברחבי המפה השחקן יכול למצוא כלי רכב שונים בהם טנקים ומטוסי קרב הממוקמים בבסיסי הקבוצות ובנקודות המשתייכות לקבוצה בהם יכול להילחם כנגד האויב.
בנוסף למרכיב המשחק ברשת שמשותף לקודמיו בסדרה, מכיל באטלפילד 3 גם מצב משחק יחיד בו השחקן מלווה מספר דמויות במהלך עלילה דמיונית כנגד ארגון טרור בשם ה-PLR והלחימה כנגדו באיראן ולאחר מכן בפריז וניו יורק. גרסת הפרימיום של המשחק מאפשרת לשחקן לקבל את חמש ההרחבות ועוד בונוסים רבים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחרי סמל בלקברן (Blackburn) בשנת 2014. בלקברן מוחזק אצל ה־CIA שחוקרים אותו בחשד לרצח מפקדו. בתחילת כל שלב מנהל מוצגת שיחה של בלקברן עם שני החוקרים שלו. המשחק מתחיל בגבול עיראק-איראן כאשר יחידתו של בלקברן בפיקוד קפטן קוֹל (Coel) מגיעים לעיר כדי להילחם בארגון הטרור PLR בפיקודו של אל-באשיר (Al-Bashir). בהמשך בטהראן מגלים מספר חיילים בבנק המרכזי כספת ובה פצצת אטום אחת ושני ארגזים לשניים נוספות. הסיפור ממשיך לטהראן, איראן. בטהראן פוגשים היחידה לראשונה בסולמון (Solomon), טרוריסט מסוכן אשר ה־CIA מנסים לטעון לבלקברן שהוא בכלל חבר, אבל למעשה הוא זה שמפעיל את אל-באשיר וארגון הטרור שלו. בסופו של דבר דימה (Dima) - סוכן רוסי ועוד שניים, ולדימיר (Vladimir) וקיריל (Kiril) פורצים לביתו של סוחר נשק רוסי-קפרוב (Kafarov), ומגלים ממנו מידע על שתי הפצצות הנוספות שאמורות להישלח לניו יורק ופריז. תוך כדי משימת הרוסים אצל קפרוב מגיע בלקברן ודימה מסביר לו על זה ומבקש את עזרתו למנוע את הפיגועים. המפקד קול פורץ פנימה ודימה אומר לבלקברן שאם הוא לא יירה מייד בקול אז תפתח מלחמה בין ארצות הברית לרוסיה (בגלל הפיגועים). בלקברן יורה בו ועל זה ה־CIA חוקרים אותו. בפריז שלושת הרוסים הורגים מספר טרוריסטים ומגיעים לרכבת שם הפצצה מתפוצצת לפני שהם מנטרלים אותה. בניו יורק מוכנס אחד מחבריו של בלקברן לחדר החקירות והשניים מצליחים לברוח ממטה ה־CIA. בלקבארן קופץ על הרכבת התחתית שעליה השתלטו טרוריסטים ובראשם סולומון. הוא מצליח להרוג טרוריסטים עד שהוא נתקל בסולמון. סולומון מפעיל מטען שמפוצץ חלק מהרכבת. בלקברן מצליח לברוח ולבסוף ברחוב הוא הורג את סולמון ומציל את ניו יורק רגע לפני הפעלת הפצצה. בסוף המשחק רואים את דימה, שסובל מהרעלת קרינה, כותב על מאמציו שלו ושל בלקברן לעצור את סולומון ומתכוון להתאבד.

מצב רב-משתתפים (Multiplayer)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המשחקים ידוע בהתמקדות בחוויית המשחק במצב המרובה משתתפים, בפלטפורמת מחשב האישי ניתן לשחק בשרתים של עד 64 שחקנים בעוד בקונסולות הטלוויזיה (PS3 ו-XBOX360) ניתן לשחק בשרתים של עד 24 שחקנים.

לפני המשחק כאמור, על השחקן לבחור אחד מארבעת תפקידי הלחימה: צלף (Recon), מהנדס (Engineer), מקלען (Support) רובאי (Assault).

מצבי משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מציג מספר רב של מצבים (כולל אלו של ההרחבות), כאשר לחלקם יש תת-מצב Large שפירושו יותר נקודות על פני שטח גדול יותר של המפה:

  • כיבוש (Conquest) - על כל קבוצה לכבוש מספר רב יותר של נקודות (מסומנות על ידי דגלים במפה). ככל שלקבוצה יש יותר נקודות בידה, כך הטיקטים של הקבוצה היריבה יורדים מהר יותר. במפה קטנה ישנן כ-5 נקודות, ובמפה גדולה עד 7.
  • הסתערות - (Rush) - על הקבוצה התוקפת לנטרל את שתי עמדות ה-M-COM שהקבוצה המגינה מגינה עליהם. אם שתי הנקודות פוצצו, הקבוצה התוקפת מתקדמת שלב קדימה והקבוצה המגינה נסוגה. בדרך כלל ישנם 4–5 שלבים כאלו במשחק.
  • שליטה - (Domination) - דומה למצב Conquest, אבל על מפות קטנות של לש"ב בהרחבת Close Quarters. בדרך כלל רק כ-3 נקודות וזמן התפיסה קצר הרבה יותר.
  • מאסטר כלי הנשק - (Gun Master) מוד קלאסי שחזר בהרחבת Close Quarters. על השחקן להשיג 2 הריגות עם נשק אקראי, ואז הוא עולה שלב ומקבל נשק חדש. הראשון שמסיים את כל השלבים מוכתר כמנצח של הסיבוב.
  • עליונות קרקעית - (Tank Superiority) - על כל קבוצה לנסות לשלוט על נקודה אחת במרכז המפה. מדובר במוד מהרחבת Armored Kill ולכן המפות גדולות ויהיה ריבוי של כלי רכב כבדים ומשוריינים.
  • ליקוט - (Scavenger) - מוד מההרחבה הפוסט-רעידת אדמה Aftermath. בעולם שלאחר הקטסטרופה לחיילים אין את כלי הנשק הרגילים שלהם והם צריכים ללקט ברחבי המפה כלי נשק עם מעט תחמושת המפוזרים שם. המנצח נקבע בדומה למוד Domination.
  • תפוס ת'דגל (Capture The Flag) - המוד הקלאסי של משחקי יריות שחזר בהרחבה האחרונה End Game - בבסיסה של כל קבוצה נמצא הדגל שלה והיא צריכה להביא את דגל הקבוצה היריבה לבסיס שלה חזרה תוך הגנה על הדגל שלה.
  • עליונות אווירית (Air Superiority) - מוד מיוחד להרחבת End Game. הרכבים היחידים הניתנים לשימוש הם מטוסי קרב, ועל כל אחת מהקבוצות לנסות ולשלוט בנקודות המסומנות על ידי צפלינים בגובה רב.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק במקור פותח עבור פלטפורמת המחשבים בלבד, אך בשלבי האמצע של הפיתוח החליטו גם לפתח גרסאות לקונסולות. מנוע המשחק, Frostbite 2, העלה את הגרפיקה לרמה חדשה שלא נראתה עד כה במשחקי מחשב על ידי שיפורים בגרפיקה, בטכנולוגיית אנימציה חדשנית שהעניקה לדמויות מראה מציאותי, ובאפקט ההריסה של חפצים שעכשיו נראה יותר ריאליסטי. מנוע המשחק משתמש בפריסת תצוגה Direct3D 10 ו-11 מה שמבטיח שהמשחק ירוץ על Windows Vista ומעלה בלבד.

הרחבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק ישנן חמש הרחבות שהן:

Back to Karkand[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא שוחרר ל-Xbox 360 ול-PC, בעוד של-פלייסטיישן 3 הוא שוחרר שבוע לפני כן. הוא עולה 15$ (15 דולר), אך חופשי לכל המשתמשים שרכשו את המהדורה המוגבלת. המשחק כולל ארבע מפות מהמשחק BF2 וחידוש אותן בהתאם למנוע של המשחק, כלי רכב חדשים [הנמצאים רק בהרחבה זו] ועשרה כלי נשק חדשים, אשר ניתן למצוא אותם בפרופיל השחקן.

Close Quarters[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012 יצאה הרחבה חדשה וגדולה יותר מההרחבה הקודמת. הרחבה זו מציעה ארבע מפות חדשות [הקטנות ביותר במשחק], עוד עשרה כלי נשק חדשים, הריסה ב-HD,שני מצבי משחק חדשים ועשרה כלי נשק חדשים.

Armored Kill[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרחבה השלישית, הגיעה ב-4 בספטמבר 2012 למשתמשי PS3, וב-11 בספטמבר למשתמשי ה-Xbox 360 וה-PC. בהרחבה זו יש כלי רכב משוריינים חדשים, בעיקר טנקים, טרקטורונים ותותחים ניידים, וגם מפה חדשה שהיא ככל הנראה המפה הגדולה ביותר בסדרת Battlefield (סדרת משחקים) [Bandar desert]

Aftermath[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרחבה הרביעית, הגיעה ב-27 בנובמבר 2012 למשתמשי ה-PS3, וב-4 בדצמבר הוא שוחרר למשתמשי ה-Xbox 360 וה-PC למשתמשי "פרמיום", ב-11 בדצמבר למשתמשים שהם לא "פרמיום" ל-PS3, וב-18 בדצמבר למשתמשי ה-Xbox 360 וה-PC למשתמשים שהם לא "פרמיום". והיא עוסקת בעיקר במלחמה בשטח בנוי וצפוף וכל המפות בהרחבה הרוסות [כלאחר רעידת אדמה].

End Game[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרחבה החמישית והסופית, שוחרר למשתמשי "פרימיום" ב-PS3 ב-5 במרץ 2013, ואל משתמשי ה"פרימיום" ב-Xbox 360 וה-PC ב-12 במרץ 2013, ולאחר מכן למשתמשים שהם אינם "פרמיום" ב-PS3 בתאריך ה-19 במרץ 2013, ולמשתמשים שהם לא "פרימיום" ב-Xbox 360 וה-PC בתאריך ה-26 במרץ 2013, ובה נוספו שני מצבי משחק חדשים, "תפוס את הדגל" שהופיע בBattlefield 2, ומצב המשחק "עליונות אווירית" שהוא בעצם קרב [Conquest domination] אוויר אחד גדול בין שתי קבוצות.

דרישות מערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינימום מומלץ
Microsoft Windows Microsoft Windows Microsoft Windows
מערכת הפעלה Windows Vista (Service Pack 2) 32-bit (Windows XP is not supported) Windows 7 64-bit
מעבד Intel Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon X2 2.7 GHz Intel or AMD quad-core
זיכרון 2 GB RAM 4 GB RAM
מקום בכונן קשיח 20 GB for disc version או 25 GB for online distributed version + 100MB for Origin Platform Installation 20 GB for disc version או 25 GB for online distributed version + 100MB for Origin Platform Installation
חומרת גרפיקה NVIDIA GeForce 8800 GT או ATi Radeon HD 3870 with pixel shader 5.0 NVIDIA GeForce GTX 560 או AMD Radeon HD 6950
חומרת סאונד DirectX compliant Sound card DirectX compliant Sound card
רשת 1 Mbit/s broadband internet connection for Online play and Online registration and Activation 1 Mbit/s broadband internet connection for Online play and Online registration and Activation

ציונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הציון
GameRankings PS3-84.71%
X360-85.01%
PC-86.82%
Metacritic X360-84/100
PS3-85/100
PC-89/100
האתר הציון
1UP.com PS3 & X360-B+
PC-A-
Eurogamer 8/10
Game Informer PC-9.5/10
GameSpot 8.5/10
GameSpy PC-5/5
IGN 9/10
Official Xbox Magazine 9/10
Joystiq 4.5/5

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Battlefield 3 בוויקישיתוף