Apple Pencil

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Apple Pencil
מידע כללי
סוג עט מגע (סטיילוס)
מפתח אפל
יצרן פוקסקון
תאריך הפצה

11 בנובמבר 2015 דור ראשון

7 בנובמבר 2018 דור שני
מידע טכני
מעבד STMicroelectronics STM32L151UCY6 Ultra-low-power MCU @ 32 MHz
זיכרון 62 קילובייט זיכרון פלאש
קלט מחבר לייטנינג, בלוטות' 4.1
מידות
אורך 175.7 מילימטר, מהקצה לכיסוי העליון
קוטר 8.9 מילימטר
משקל 20.7 גרם
https://www.apple.com/apple-pencil
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
Apple Pencil

ה-Apple Pencilעברית: עיפרון אפל) הוא עט מגע דיגיטלי (Stylus) המשמש כאביזר קלט עבור מכשירי האייפד פרו וה-iPad 2018. הוא פותח ועוצב על ידי חברת אפל, והוכרז ב-9 בספטמבר 2015 לצד ה-iPad Pro, ושוחרר יחד איתו ב-11 בנובמבר 2015. Apple Pencil מיועד בעיקר לעבודות בתחום היצירה, ויש לו רגישות ללחץ והוא מסוגל לעבוד עם זוויות. סוללתו נטענת באמצעות חיבור לייטנינג.

ב-30 באוקטובר 2018, הכריזה אפל על הדור השני של Apple Pencil. ה-Apple Pencil החדש נצמד באמצעות מגנט לדופנו של ה-iPad Pro. לאחר הצמדתו, הוא נטען אלחוטית ומתחבר למכשיר באופן אוטומטי. בנוסף, ה-Apple Pencil החדש מציע אפשרות להישלט באמצעות מחוות.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-Apple Pencil יש רגישות ללחץ וזווית. הדור הראשון של העיפרון מכיל התקן בלוטות' המתקשר בו זמנית עם המסך והמערכת שמתחתיו. העיפרון מסוגל לזהות כוח, ומאפשר, לדוגמה, משיכות כהות או בהירות יותר של המכחול בעת ציור, בהתאם לחוזק בו המשתמש לוחץ על המסך עם העיפרון.

Apple Pencil תוכנן כך שזמן ההשהיה שלו יהיה נמוך, כדי לאפשר מגע חלק עם המסך. ב-iPad Pro ניתן להשתמש בו זמנית ב-Apple Pencil ואצבע אחת, תוך דחיית הקלט מכף ידו של המשתמש.

באחד הקצוות של הדור הראשון של Apple Pencil יש מכסה מגנטי נשלף. מתחת למכסה, נמצאת יציאת לייטנינג, אשר מאפשרת לטעון באמצעותה את סוללת העיפרון דרך ה-iPad. הטעינה הראשונית נמשכת כ-12 שעות, אבל 15 שניות של חיבור לאייפד מספיקות לטעינה עבור 30 דקות של שימוש. בנוסף, המשתמש יכול לתאם במתאם "נקבה לנקבה" הכלול באריזה כדי לטעון את העיפרון באמצעות כבל לייטנינג סטנדרטי.

בשנת 2018, נוספה עבור הדור הראשון תמיכה ל-iPad ‏9.7 אינץ' 2018.

בניגוד לקודמו, הדור השני של Apple Pencil נטען אלחוטית באמצעות היצמדות מגנטית לדופן של ה-iPad Pro 2018. הוא שוחרר ב-7 בנובמבר 2018.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Apple Pencil בוויקישיתוף