All Good Things...‎

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
All Good Things...‎
פרק מ"מסע בין כוכבים: הדור הבא"
לה פורג', השגריר פיקארד, דאטה וקפטן קראשר, על סיפון ספינת החלל "פסטר"
לה פורג', השגריר פיקארד, דאטה וקפטן קראשר, על סיפון ספינת החלל "פסטר"
תאריך שידור מקורי 23 במאי 1994
אורך 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בראנון בראגה
רונלד ד. מור
בימוי ווינריץ' קולבי
כוכבים אורחים דניס קרוסביטאשה יאר
קולם מינימיילס או'בריאן
ג'ון דה לאנסיקיו
אנדריאס קטסולאס – טומאלאק
קלייד קוסאטסו – אדמירל נאקאמורה
פטי יאסוטאקיי – אליסה אוגאווה
פמלה קוש – ג'זל
טים קלהר – גיינס
אליסון ברוקס – צ'ילטון
סטיבן מתיו גארווין – סג"ם
מייג'ל בארט – קול המחשב
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"All Good Things...‎" הוא פרק כפול – פרקים 25 ו-26 של עונה 7 – המהווים סיום לסדרת הטלוויזיה המדע בדיונית "מסע בין כוכבים: הדור הבא". שני פרקים אלו הם פרקים 177 ו-178 מתוך סך 178 פרקי הסדרה. שם הפרק נגזר מתוך הביטוי "All good things must come to an end" (בעברית: "לכל דבר [טוב] יש סוף").

הפרק זכה בפרס הוגו לשנת 1995 בגין ההצגה הדרמטית הטובה ביותר.[1]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן ז'אן-לוק פיקארד מוצא את עצמו מועבר בין שלוש תקופות זמן שונות (עבר, הווה, עתיד) הודות לקיו, כאשר עיוות של מרחב-זמן מסתורי, ההולך וגדל בעבר אך קטן יותר בעתיד, מאיים להשמיד את כל המציאות.

תיאור העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

All Good Things..., Part I
All Good Things…
פרק מ"מסע בין כוכבים: הדור הבא"
מספר פרק 25
מספר עונה 7
קוד הפקה 277
אורך 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בראנון בראגה, רונלד ד. מור עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי וינריץ' קולבי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
All Good Things..., Part II
All Good Things…
פרק מ"מסע בין כוכבים: הדור הבא"
מספר פרק 26
מספר עונה 7
קוד הפקה 278
אורך 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בראנון בראגה, רונלד ד. מור עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי וינריץ' קולבי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן ז'אן-לוק פיקארד, באופן בלתי מוסבר, מוצא את עצמו קופץ בין שלוש תקופות זמן שונות:

  • ההווה – שנת 2370 – תאריך כוכבים 47988, בו פיקארד לוקח את האנטרפרייז-D אל מערכת הכוכבים "דבורן", שבקצה הגבול בין הפדרציה לבין הרומולאנים, על מנת לחקור אנומליה מרחבית.
  • העתיד – שנת 2395 – 25 שנים אל העתיד, בו השגריר פיקארד פרש לכרם המשפחתי, בלה-באר, צרפת. הוא עולה על סיפון ספינת החלל "פסטר", הנמצאת תחת פיקודה של אשתו לשעבר, קפטן בוורלי פיקארד, אותה הוא משכנע לקחת אותו אל "דבורן", על מנת למצוא את האנומליה.
  • העבר – שנת 2363 – כשבע שנים קודם לכן, זמן קצר לפני משימתה הראשונה של האנטרפרייז-D אל תחנת החלל "פארפוינט". צי הכוכבים מבטל את משימתה של האנטרפרייז ל"פארפוינט", ושולח אותה לחקור את האנומליה ב"דבורן", אולם פיקארד מתעקש להמשיך ל"פארפוינט" – מאמין כי פגישתו הראשונה עם קיו חשובה יותר. אולם, כאשר האנטרפרייז מגיעה למקום המפגש, בו פיקארד נתקל לראשונה בקיו, לא רחוק מ"פארפוינט" – הם לא מוצאים שם דבר.

קפיצות אלו בזמן מתרחשות ללא כל אזהרה, וכתוצאה מכך נוצר חוסר-המשכיות בהתנהגותו של פיקארד, אשר לעיתים קרובות נשאר מבולבל, או משאיר את הסובבים אותו מבולבלים.

בסופו של דבר, להפתעתו, פיקארד מוצא את עצמו שוב באולמו של השופט קיו, שמתוודה בפניו כי הוא הגורם לקפיצות בזמן של פיקארד, ומתאגר את פיקארד לפתור את התעלומה של האנומליה המסתורית, שאם לא כן – פיקארד יהיה אחראי על השמדתה של כל האנושות.

כאשר ז'אן-לוק פיקארד מגיע לאנומליה בכל שלוש תקופות הזמן, הוא מגלה שהאנומליה הרבה יותר גדולה בעבר, אבל לא קיימת כלל בעתיד. בעוד שספינות האנטרפרייז של העבר וההווה סורקות את האנומליה באמצעות קרני טכיון, ספינת ה"פסטר" מותקפת על ידי ספינות קלינגוניות, אולם הצוות ניצל הודות להופעתה ברגע האחרון של האנטרפרייז-D מהעתיד, תחת פיקודו של אדמירל ויליאם רייקר. הוא יורה אל עבר כמה מספינות המלחמה הקלינגוניות התוקפות, מה שגורם להן לברוח אל האזור הנייטרלי. כאשר כל הצוות מתאחד מחדש, מתגלה כי וורף ורייקר עדיין מסוכסכים ביניהם, בגין דיאנה טרוי המנוחה, שלשניהם הייתה עימה מערכת יחסים רומנטית רצינית.

קיו שוב מופיע בפני פיקארד, ולוקח אותו מיליארדי שנים אל העבר של כדור הארץ, שבו האנומליה, ההולכת וגדלה ככל שנעים אחורה בזמן, נפרשת על פני כל רביע אלפא, ומונעת את היווצרות החיים לראשונה על כדור הארץ. כאשר פיקארד חוזר לעתיד, הוא מגלה שהאנומליה הופיעה, לאחר שנוצרה כתוצאה מהוראותיו-שלו, שכן שלושת מטחי הטכיון, משלוש תקופות הזמן השונות, הן שמקיימות אותה. דאטה וג'ורדי קובעים כי הם יוכלו לעצור את האנומליה אם שלוש ספינות האנטרפרייז יטוסו אל מרכז האנמוליה, וייצרו מעטפות עיוות סטטי מסביבן. פיקארד מורה על כל שלוש ספינות האנטרפרייז לעשות כן. כל אחת מן הספינות סובלת מבקע בליבת מנוע העיוות שלה, ולאחר ששתיים מהן מתפוצצות, קיו מופיע על גשר הפיקוד של האנטרפרייז הנותרת, ואומר לפיקארד: "לכל דבר טוב חייב להיות סוף", רגע ממש לפני שגם זו מתפוצצת.

ז'אן-לוק פיקארד מוצא את עצמו מול קיו, כשופט של האנושות באותו בית המשפט כפי שהיה שבע שנים קודם לכן. קיו מברך את פיקארד על שהיה מסוגל לחשוב בו-זמנית, בצירי זמן שונים, על מנת לפתור את החידה, ובכך הוכיח כי האנושות עדיין יכולה להתפתח, להפתעת רצף הקיו. קיו מסביר שהאנומליה מעולם לא הייתה קיימת באמת, וכי העבר וההווה שוחזרו. לאחר מכן, הוא עוזב את אולם בית המשפט, כאשר בדרכו החוצה הוא נפרד לשלום מפיקארד באומרו "נתראה... שם בחוץ" (משפט המתכתב עם משפטו האחרון של פיקארד בפרק הפיילוט: "בואו נראה מה יש שם בחוץ"). פיקארד חוזר אל האנטרפרייז-D של ההווה, ומפסיק לקפוץ בזמן.

בפעם הראשונה אי פעם, פיקארד מצטרף למשחק הפוקר השבועי של הצוות שלו, ומביע חרטה שלא עשה זאת קודם לכן. הוא מחלק את הקלפים, ואומר "... והשמים הם הגבול", מרמז כי מצפות לצוות הרפתקאות נוספות.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
עבר הווה עתיד
פטריק סטיוארט ז'אן-לוק פיקארד קפטן האנטרפרייז-D (נכנס לתפקידו) קפטן האנטרפרייז-D (מזה כשבע שנים) שגריר לשעבר; פרש לכרם המשפחתי בצרפת
ג'ונתן פרייקס ויליאם רייקר קומנדר, נשאר מאחור בתחנת החלל "פארפוינט" קומנדר, קצין ראשון על האנטרפרייז-D אדמירל בצי הכוכבים ומפקדה של האנטרפרייז-D
לאוור ברטון ג'ורדי לה פורג' לוטננט, נשאר מאחור בתחנת החלל "פארפוינט" לוטננט-קומנדר, מהנדס ראשי על האנטרפרייז-D גמלאי, נשוי לליאה ברהמס
מייקל דורן וורף לוטננט לוטננט, קצין ביטחון ראשי על האנטרפרייז-D, בתחילת מערכת יחסים רומנטית עם דיאנה טרוי מושל באימפריה הקלינגונית (שבעתיד – כבשה את כל שטחי הרומולאנים)
גייטס מק'פאדן בוורלי קראשר נשארת מאחור בתחנת החלל "פארפוינט" קצינת הרפואה הראשית על האנטרפרייז-D קפטן ספינת החלל "פסטר"; גרושתו של ז'אן-לוק פיקארד
מרינה סירטיס דיאנה טרוי יועצת על האנטרפרייז-D יועצת על האנטרפרייז-D, בתחילת מערכת יחסים רומנטית עם וורף מתה
ברנט ספיינר דאטה לוטננט-קומנדר על האנטרפרייז-D לוטננט-קומנדר על האנטרפרייז-D פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת קיימברידג'
דניס קרוסבי טאשה יאר לוטננט, קצינת ביטחון ראשית על האנטרפרייז-D מתה מתה
קולם מיני מיילס או'בריאן הגאי על האנטרפרייז-D מהנדס ראשי על תחנת החלל "חלל עמוק 9" לא ידוע
ג'ון דה לאנסי קיו
אנדריאס קטסולאס טומאלאק
קלייד קוסאטסו אדמירל נאקאמורה
פטי יאסוטאקיי אליסה אוגאווה
פמלה קוש ג'זל
טים קלהר גיינס
אליסון ברוקס צ'ילטון
סטיבן מתיו גארווין סג"ם
מייג'ל בארט קול המחשב

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק "All Good Things...‎" שודר במקור כפרק אחד שאורכו שעתיים; בשידורים חוזרים, בדרך כלל, הפרק מוצג בצורה ערוכה, כשני פרקים, באורך של שעה כל אחד.

רונלד ד. מור ובראנון בראגה ציפו כי מייקל פילר או ג'רי טיילור יכתבו את פרק סיום הסדרה; כתוצאה מכך, הם כתבו את "All Good Things...‎" במקביל עם "מסע בין כוכבים: דורות", לעיתים מתבלבלים בין היבטים שונים של השניים. בערוץ ה-"commentary" של ה-DVD של "מסע בין כוכבים: דורות", הם העירו כי "All Good Things...‎" היה קל יותר, מאחר שלא היה להם תאריך יעד מסוים ונוקשה, שהיו חייבים לעמוד בו.

במהלך הצילומים של "All Good Things...‎", צולם גם כן סרט תיעודי רטרוספקטיבי מאחורי הקלעים, הנקרא "Journey's End: The Saga of Star Trek: The Next Generation", בהנחיית ג'ונתן פרייקס.[2]

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק דורג במקום החמישי ברשימה של המגזין "אנטרטיינמנט ויקלי" של "עשרת הפרקים הטובים ביותר של מסע בין כוכבים: הדור הבא".[3] הפרק "All Good Things...‎" זכה בפרס הוגו לשנת 1995 בגין ההצגה הדרמטית הטובה ביותר.[1] הפרק היחיד הנוסף של "מסע בין כוכבים: הדור הבא" שזכה בפרס זה הוא "The Inner Light".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 The Hugo Awards by Year, World Science Fiction Society website, accessed 29 January 2008
  2. ^ Journey's End: The Saga of Star Trek - The Next Generation (1994) (TV). See IMDb
  3. ^ "'Star Trek: The Next Generation': The Top 10 Episodes". EW.com. 2007-09-20. נבדק ב-2012-07-10.