Alipay

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Alipay
נתונים כלליים
מייסדים ג'ק מא עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2004, הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין – הווה
ענפי תעשייה שירותים פיננסיים עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.alipay.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Alipay.comסינית: 支付宝, פין-יין: Zhīfùbǎo) היא פלטפורמת תשלומים מקוונת צד שלישי ללא עמלות העברה, שנוסדה בסין ב-2004 על ידי קבוצת עליבאבא הסינית, ומייסדה הוא המיליארדר הסיני ג'ק מא.

על פי אנליסטים, הפלטפורמה היא בעלת נתח השוק הגדול בסין עם כ-300 מיליון משתמשים ושולטת בכחצי משוק ההעברות המקוונות בסין (נכון לפברואר 2014). ביולי 2020 החברה עדיין שמרה על המקום הראשון בשוק התשלומים הדיגיטליים בסין, עם נתח שוק של 55%.[1]

על פי קרדיט סוויס, סך ההעברות של המקוונות בסין קפץ ממספר לא משמעותי בשנת 2008, תוך 4 שנים (לפי ממצאי 2012) לכ-600 מיליארד דולר.

Alipay מספקת שירותי "Escrow" (חשבון השלשה). במסגרת השירות בודקים נציגי האתר את הסחורה שנרכשה כצד שלישי. הם מוודאים את שביעות רצונם של הלקוחות מהמוצר, לפני שהם משחררים את התשלום להעברה למוכרים. ההליך נועד, לפי החברה להגנה על לקוחות מפני דלילות חוקים להגנת הלקוח בסין.

החברה טוענת כי משתפת פעולה עם כ 65 מוסדות פיננסיים בין-לאומיים כולל VISA ו Mastercard הנותנים שירותים לTaobao ולTmall כמו גם לכ-460,000 עסקים סיניים.

בזירה הבינלאומית משתמשים סוחרים ב-Alipay כדי למכור ישירות לצרכנים בסין. באתר נתמכים כ-14 סוגי מטבעות.

בספטמבר 2017 הוצג השירות "Smile To Pay" המאפשר ללקוחות אימות תשלום המבוצע באמצעות סריקת תווי הפנים שלהם[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Alipay בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]