ASUS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ASUSTeK Computer Inc.
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה בורסת טייוואן (2357) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1 באפריל 1989 – הווה (35 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
  • ASMedia
  • ASUS ROG
  • ASUS (סין) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה טאיפיי, טאיוואןטאיוואן טאיוואן
ענפי תעשייה חומרה, אלקטרוניקה
מוצרים עיקריים מחשבים אישיים, מחשבים ניידים, נטבוקים, צגים, טלפונים סלולרים, כרטיסי מסך, לוחות אם, אמצעים לאחסון נתונים, שרתים ועוד.
הכנסות 351,330,000 דולר טאיוואני חדש (נכון ל־2019) עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 5,831 (נכון ל־2019) עריכת הנתון בוויקינתונים
 
http://www.asus.com האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ASUS ‏(אסוס; בשמה המלא: ASUSTeK Computer) היא חברה טאיוואנית ותאגיד רב-לאומי, המייצרת חומרת מחשבים ואלקטרוניקה. מוצרי החברה כוללים לוחות אם, מחשבים אישיים, מחשבים ניידים, צגים, מחשבי לוח, שרתים, כרטיסים גרפיים, וטלפונים סלולריים. ASUS בעיקר משווקת מוצרים תחת המותג שלה, אך גם מייצרת רכיבים עבור יצרנים אחרים, הכוללים את אפל, דל ו-HP.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

חנות של ASUS בהונג קונג

השם ASUS ("אסוס" או "אייסוס") לקוח מן השם פגאסוס[1], הסוס המכונף מהמיתולוגיה היוונית. ארבע האותיות האחרונות של השם יצרו את שם החברה, על מנת לתת לה דירוג גבוה בסידור אלפביתי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת ASUS נוסדה בטאיפיי בירת טאיוואן, בשנת 1989 על ידי ארבעה עובדי חברת Acer שעבדו כמהנדסי מחשבים. בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21 טרם ביססו יצרני לוחות אם טאיוואנים את מעמדם בתחום חומרת המחשבים. אינטל סיפקה את מעבדיה החדשים לחברות מבוססות כגון IBM, בעוד החברות הטאיוואניות נאלצו להמתין. עם השנים חל שיפור במעמד החברות הטאיוואניות ומשנת 2009 החלה ASUS לקבל מאינטל מעבדים לפני מתחרותיה.

בינואר 2007 התחלקה החברה לשלוש יחידות, כחלק מייעול החברה: ייצור מחשבים ממותגים, חלקי מחשב כגון לוחות אם ומוצרים מתחומים נלווים.

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ASUS היא יצרנית המחשבים האישיים (PC) החמישית בגודלה בשנת 2022: Lenovo, HP, Dell, Apple, ASUS [2]

מוצרי אסוס כוללים מחשבים ניידים (סדרת ZenBook), מחשבי לוח, טלפונים ניידים, מחשבי כף יד, שרתים, צגי מחשב, לוחות אם, כרטיסי מסך, כרטיסי קול, כונן תקליטורים, התקנים לתקשורת נתונים, מארזי מחשב, רכיבים אלקטרונים ומערכות קירור.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ASUS בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Origin of the Name ASUS, מקור השם ASUS, באתר הרשמי של החברה.
  2. ^ Gartner Says Worldwide PC Shipments Declined 28.5% in Fourth Quarter of 2022 and 16.2% for the Year, Gartner, ‏11.1.2023
ערך זה הוא קצרמר בנושא חברות ובנושא טאיוואן. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.