תצפית - סוכנות ידיעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוכנות ידיעות תצפית
TPS news agency
הלוגו של תצפית
פעילות סוכנות ידיעות
התאגדות עמותה, סוכנות ידיעות
שפה רשמית עברית, אנגלית
מדינה ישראלישראל ישראל
משרד ראשי יפו 206 ירושלים
מייסדים אמוץ אייל
תקופת הפעילות 2010–הווה (כ־14 שנים)
http://www.tps.co.il/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תצפית - סוכנות ידיעות (באנגלית: TPS - Tazpit Press Service) היא סוכנות ידיעות ישראלית המעבירה מידע כתוב ומצולם לכלי תקשורת בישראל ובעולם. תפוצת הסוכנות מגיעה לאלפי כלי תקשורת ברחבי העולם, כאשר חומרי החדשות של תצפית פורסמו בעבר ביותר מ-16 שפות שונות.

סוכנות הידיעות מתעדת באופן שוטף את המציאות הביטחונית בישראל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה, ובנוסף מסקרת מגוון נושאים בהיבטים דמוגרפיים, תרבותיים, פוליטיים, טכנולוגיים[1] וארכאולוגיים[2]

סוכנות הידיעות TPS היא עמותה רשומה, ומתקיימת מתרומות ודמי מנוי של מנויים בארץ ובעולם.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכנות הידיעות TPS (תצפית) הוקמה בשנת 2010 כדי לתעד ולהעביר ידיעות מהשטח בזמן אמת, בכדי ליצור ולהעצים סיקור מקצועי ומבוסס עובדות מהשטח, של המציאות הישראלית.

במהלך שנת 2011 הפעילה תצפית 70 מתנדבים ברחבי יהודה ושומרון, אשר הוקפצו לתעד אירועים שונים, והסוכנות הפיצה את התיעוד הראשוני לכלי תקשורת ישראלים. במהלך 2012 תצפית החלה להעביר ידיעות מאירועים המתרחשים בכל רחבי הארץ. בסוף שנת 2012 נפתחה המחלקה הבינלאומית של הסוכנות, ומאז החלה הסוכנות להפיץ ידיעות לכלי תקשורת בינלאומיים.

פעילות סוכנות הידיעות לאורך השנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתופי פעולה עם סוכנויות ידיעות בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב כלי התקשורת בארץ מנויים לסוכנות הידיעות אך יש לארגון מעל 70 מנויים מחוץ לישראל אשר מפיצים את הידיעות למעל 2,700 כלי תקשורת נוספים. לארגון ישנם הסכמי שיתוף פעולה עם 8 סוכנויות ידיעות מרחבי העולם.

בחודש מרץ 2021 חתמה סוכנות הידיעות על הסכם שיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות הגדולה בספרד, Europa Press, אשר מספקת מידע לכ-2000 כלי תקשורת בספרד ובאמריקה הלטינית[7]. בחודש אפריל 2021 חתמה סוכנות הידיעות על סיכום שיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות, WAM[8].

בשנת 2022 נחתמו הסכמי שת"פ עם סוכנות הידיעות הממשלתית של בולגריה, BTA, ועם סוכנות הידיעות המובילה בהודו, ANI Asian News International.

הסוכנות כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכנות הידיעות TPS מונה היום מעל 400 צלמים ברחבי הארץ. לסוכנות צוות המתעד את הנעשה גם ברצועת עזה.

משרדי הארגון שוכנים ברחוב יפו 206 בירושלים. לארגון מאגר מידע ויזואלי המתעדכן מדי יום ובו מעל 80,000 תמונות וסרטונים מאירועים ברחבי הארץ[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]