תמרה

בניין ניסיוני בתמרה
סבינה ליכטנפלץ, ממייסדות תמרה
אגם אריאל, תמרה

תָמֵרָהפורטוגזית: Tamera) היא קהילה בינלאומית המתקיימת בכפר אקולוגי-הוליסטי בדרום פורטוגל.

מטרת הכפר להוות מודל לחיים קהילתיים, עצמאיים, בני-קיימא המבוססים על תרבות של שלום עם הסביבה, עם בעלי החיים ובין בני אדם. הקהילה עצמה, המונה כ-170 איש, מכנה את המקום "הילינג ביוטופ" – כלומר, מערכת טבעית של ריפוי שמטרתה להוות "חממה של אמון" ומעבדה למחקר בשאלה "כיצד בני אדם יכולים לחיות ביחד ללא אלימות".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקהילה נוסדה ב-1995 על ידי סבינה ליכטנפלץ (תאולוגית) המכונה בבט, בן זוגה - דיטר דום (סוציולוג ופסיכואנליטיקאי) וצ'ארלי ריינר ארנפרייס (פיזיקאי) שרכשו שטח אדמה של 1,355 דונם באזור אלנטז'ו בפורטוגל. השלושה היו מעורבים החל מ-1978 בפרויקטים קהילתיים שונים בגרמניה שמטרתם למצוא תשובות לשאלות הסביבתיות, הנפשיות, הרוחניות והחברתיות של ימינו ולשם כך הקימו קומונה שדגלה בין היתר באהבה חופשית. בגלל ביקורת על פן זה של פעילותם ובגלל יוקר המחיה בגרמניה החליטו לעבור לפורטוגל.

מיזמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקום מפעיל את "אוניברסיטת מונטה סרו לחינוך לשלום" (שבה לומדים יותר מ-50 סטודנטים), מקיים קורסים וסדנאות בנושאים שונים (פרמקלצ'ר, שלום בין בני אדם לבעלי חיים, כלים לבניית קהילה ועוד), בית ספר לאהבה (שמטרתו ללמוד על המלחמה המתנהלת בין המינים ולבנות אלטרנטיבה להיסטוריה הפטריארכלית), בית אירוח בינלאומי (במהלך שנת 2008 הגיעו לתמרה סטודנטים ואורחים מכ-30 מדינות), הוצאת ספרים עצמאית (שהוציאה לאור כ-25 ספרים) ומחקר מדעי בתחומי מקורות אנרגיה אלטרנטיביים (בשיתוף פעולה עם החוקר הגרמני ירגן קליינווכר) וחקלאות אלטרנטיבית (בשיתוף פעולה עם האוסטרי ספ הולצר).

כפר חקר לשלום במזרח התיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 יזמה קהילת תמרה את פרויקט "כפר חקר לשלום במזרח התיכון" שבו יגורו יחד יהודים, פלסטינים ואחרים בתרבות של אי-אלימות, מתוך טענה שקהילה כזאת יכולה להוות מפתח לשלום עולמי. ישראלים ופלסטיניים הצטרפו לפעילויות שונות של תמרה בישראל וביהודה ושומרון[דרוש מקור] ובפורטוגל. בעקבות היוזמה התגבשה קבוצה ששאפה להקים את הכפר במזרח התיכון, אולם היוזמה לא יצאה אל הפועל. תמרה משתפת פעולה עם גורמים נוספים ברחבי העולם, מתוך כוונה ליצור רשת של קהילות שלום בנקודות אנרגטיות על פני כדור הארץ. כפר החקר לשלום היה אמור להוות את אחד המוקדים בתוך הרשת הזאת.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Dieter Duhm: Future Without War: Theory of Global Healing. (2007) Verlag Meiga
  • Dieter Duhm: The Sacred Matrix: From the Matrix of Violence to the Matrix of Life; Foundation of a New Civilization. (2005) Verlag Meiga-
  • Sabine Lichtenfels: GRACE: Pilgrimage for a Future without War. (2007) Verlag Meiga
  • Sabine Lichtenfels: Sources of Love and Peace. (2004)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תמרה בוויקישיתוף