תכנון אזורי וחקלאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

תכנון אזורי וחקלאי זהו ענף בתחום של "תכנון ערים ואזורים" העוסק במיקום יעיל של פעילויות בשימושי קרקע אזוריים שהם בעיקר: "לא עירוניים" כגון: תשתיות וגידול של "יישובים קטנים או חקלאיים" על שטח גדול יותר מאשר עיר או "עיירה בודדת" או למשל: "חוות בודדים", קיבוצים, מושבים ואף על מתחמים גדולים הנמצאים בסמוך אל ערים או המשותפים עימם. תכנון אזורי וחקלאי קשור אל תכנון עירוני מכיוון שהוא נוגע לפרקטיקות שימוש בקרקע בהיקף רחב יותר, או במקביל אליו, או בצמוד אליו. דבר זה כולל גם ניסוח חוקים שידריכו את התכנון והניהול היעילים של האזורים. תכנון אזורי יכול להיות מקיף על ידי כיסוי נושאים שונים, אך לעיתים קרובות יותר הוא מציין נושא מסוים, הדורש התחשבות אזורית.

בתכנון אזורי וחקלאי דורשים שימושי קרקעיים שונים שאינם כמו בעיר כגון: "הגנה על שטחים חקלאיים", מתחמים גדולים החופפים אל הערים או בתוך ערים, מפעלים או אזורי תעשייה הנמצאים מחוץ לשטח עירוני, שימושי קרקע עבור: "תחבורה אזורית" ותשתיות אזוריות, שטחים המיועדים עבור צורכי ביטחון או ביטחון פנים כגון: "בסיסי צבא או בסיסי משטרה" הנמצאים מחוץ ליישוב עירוני, תכנון שטח ביולוגי המיועד לפיתוח כגון: "אזוריים ימיים", שטחים המיועדים עבור: "מחקר חקלאי" או "שממה" המיועדת לפיתוח תיירותי או חקלאי, ריאות ירוקות הנמצאות בשטחים לא-עירוניים כגון: יערות או "פארקים אזוריים", ו"בתי קברות אזוריים או מטרופוליניים". תכנון אזורי וחקלאי הוא המדע של מיקום יעיל של תשתיות ויעוד לגידול בר-קיימא של אזור מסוים. אחד מהרעיון של עליית התחום של התכנון האזורי והחקלאי היה מתכנן הערים "פיטר קלת'ורפה" שעיקר עיסוקו היה בעיקר בתחום של העירוניות המתחדשת כדי לקדם את הגישה כיוון שהיא יכולה לטפל בנושאים סביבתיים, נושאים חברתיים, ונושאים כלכליים אזוריים, אשר בהכרח מצריכים מיקוד אזורי כלשהו.

ברוב מדינות אירופה התוכניות לגבי: "פיתוח אזורי וחקלאי" מכוונות גם אל פיתוח של ערים ועיירות ספציפיות על מנת לתמוך ולנהל את האזור בהתאם לצרכים הספציפיים סביבם כגון: "פארקים מטרופוליטניים" הנמצאים בבעלות של יותר מאשר עיר אחת או "שטחים חקלאיים העוברים בחלקם גם בשטח עירוני".

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.