תיכון בית ירח

תיכון בית ירח
תיכון בית ירח
תיכון בית ירח
תיכון בית ירח
בית ספר תיכון
מוטו בנתיבי אדם ובדרכי דעת.
תקופת הפעילות 1947–הווה (כ־77 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים התנועה הקיבוצית
מגמות עיוני, מחשוב ובקרה (מו"ב), מב"ר, חינוך, תקשורת, תיאטרון, פסיכולוגיה, דיפלומטיה, מחול, מוזיקה, ספרות קולנוע, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ערבית, כלבנות, בנאות, חקלאות, ביוטכנולוגיה.
שכבות לימוד ט' עד י"ב
בעלי תפקידים
מנהלת שיר שבת ספיר
תלמידים
940
מיקום
מיקום ישראלישראל ישראל, בסמוך לתל בית ירח
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 32°42′46″N 35°34′28″E / 32.71285°N 35.57443889°E / 32.71285; 35.57443889
https://www.beit-yerach.com
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית-ירח הוא בית-ספר תיכון מקיף ארבע-שנתי (ט'-י"ב), באחריות המועצה האזורית עמק הירדן, לתלמידי בתי-הספר היסודיים בעמק, מהווה המסגרת החינוכית בבית-ירח, המשך על יסודי ללימודיהם. בית הספר פותח את שעריו גם בפני תלמידים נוספים מהסביבה.

בבית-ירח לומדים מעל 940 תלמידים ומלמדים כ-144 מורים. בית-ירח שומר על קשרים הדוקים עם הקהילה סביבו – היישובים, ההורים ומערכת החינוך האזורית. בית ירח נתון לפיקוחו של המינהל לחינוך התיישבותי. תוכנית הלימודים של בית-ירח מבוססת על תוכנית הלימודים של משרד החינוך.

בית הספר הוקם בשנת 1947 כדי להחליף את בית הספר בדגניה ב' אשר שימש עד אז את בני היישובים הקיבוציים. הוא נקרא על שם ארתור רופין.[1] באמצע שנות האלפיים, עבר בית הספר לאחריות המועצה האזורית עמק הירדן. בכיתה ט' התלמידים לומדים בכיתות הטרוגניות ובכיתת חינוך מיוחד אחת. החל מכיתה י' לומדים התלמידים בכיתות אם - כיתת חינוך מיוחד, כיתת לב אתגר, כיתת מבר, כיתת מצטיינים והכיתות הרגילות. התלמידים לומדים מקצועות בחירה מגוונים. בבית הספר מגמת מחשוב ובקרה.

בית הספר נמצא במקום מכובד בין בתי הספר שבוגריהם מתגייסים לחילות קרביים בצה"ל.[2] אחת לשנה, בין יום השואה ליום הזיכרון, בית הספר מקיים את ״מירוץ בית ירח״, מירוץ לזכר 106 הנופלים אשר למדו בבית הספר ובבקעת כנרות. כמו כן, בבית הספר ישנו חדר זיכרון, ובו מונצחים 106 החללים.

מנהל בית הספר הוא שרון שדה. בית הספר קרוי על שם תל בית ירח הנמצא בקרבת בית הספר.

בית הספר נהג לקיים שיעורי העשרה מעבר לתוכנית משרד החינוך, וגבה שכר לימוד עבור התוספת מההורים. חלק מהורי תלמידים תושבי פוריה עילית, אשר נשלחו לבית הספר על פי חוק חינוך חובה, סירבו לשלם תשלומים אלה ועתרו לבג"ץ, אשר קבע כי לא ניתן לחייב את ההורים לשלם מעבר לתשלומי חובה.[3] בעקבות הבג"ץ צומצמו שעות הלימוד בבית הספר.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת בוגרי בית הספר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תיכון בית ירח בוויקישיתוף

https://www.beit-yerach.com/izkor 106 נופלי בית הספר ובקעת כנרות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חינוך. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.