תיאטרון הספרייה

תיאטרון הספרייה
סמליל תיאטרון הספרייה
מידע כללי
סוג theatre troupe עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום רמת גן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים גרי בילו עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1984
תאריך פתיחה רשמי 1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 32°04′44″N 34°49′18″E / 32.078875°N 34.821703°E / 32.078875; 34.821703
www.hasifriya.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תיאטרון הספרייה הוא תיאטרון הפועל ברמת גן משנת 1984.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התיאטרון הוקם על ידי גרי בילו בעת שהיה מנהל בית הספר לאמנויות הבמה "בית צבי", במסגרת עמותת בית צבי, ובתמיכתם של האגף לאמנות ולתרבות בעירית רמת-גן ומשרד התרבות. היה זה במטרה לשמש, בין היתר, במה מקצועית ראשונה לבוגרי בית הספר. שמו של התיאטרון נקבע מכיוון שהוא צמוד לספרייה העירונית של רמת גן.

בראשיתו, התיאטרון הציג באולם הספרייה ברחוב חיבת ציון, אשר בשנת 2007 הוחלף שמו ל"אולם על שם אהוד מנור". כחלק מהסכם שירותים עם עמותת בית צבי, התיאטרון פועל מאז בכל האולמות העומדים לרשות בית צבי, וכן מקבל שירותי מנהלה ומכירת כרטיסים מעובדי בית הספר. רוב מחזות הזמר מוצגים באולם תיאטרון רמת גן ע"ש אולף החמישי מלך נורווגיה.

האולם על שם אהוד מנור

משנת 2002 זוכה התיאטרון להכרה ממשרד התרבות כתיאטרון רפרטוארי ובהתאם, לתמיכה ציבורית נפרדת מהמשרד (בתור עמותה נפרדת מ"בית צבי"). הוא נהנה גם מתמיכתה של עיריית רמת-גן.

התיאטרון מעלה מדי שנה כשמונה הפקות הזוכות לביקורות של העיתונות המקצועית ומושכות אליהן קהל רב. השחקנים והיוצרים מתארגנים, במסגרת התיאטרון, על בסיס רצון לעבודה משותפת, ניצול זמן פנוי וחלוקת רווחים מההפקה ביניהם, במקרה וישנם. בדרך זאת, עד אמצע העשור השני של המאה ה-21, הועלו בתיאטרון הספרייה למעלה מ-200 הצגות שונות.

לצד הבמה המקצועית שמספק התיאטרון לשחקנים ויוצרים צעירים, הוא משמש במה גם לשחקנים ותיקים ולעולים חדשים. התיאטרון פתוח בפני יוצרים המחפשים אפיקים חדשים או שונים ומאפשר לשחקנים להתמודד עם תפקידים שונים ולהתפתח בהתאם.

מתחם התרבות שבו פועל תיאטרון הספרייה מכיל גם את בית יד לבנים, בית צבי (בית ספר לדרמה), בית עמנואל (מרכז קהילתי), הספרייה העירונית, מוזיאון רמת גן לאומנות רוסית ואומנות המזרח הרחוק ואולם התיאטרון רמת גן.

מנכ"ל התיאטרון הוא דוד בנימין ומנהלו האומנותי הוא ארתור קוגן.

מנהלים בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחזות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצגה הראשונה שהוצגה בתיאטרון הייתה "שבועת אמונים", עיבוד של הבמאי יורם פאלק לנובלה של ש"י עגנון באוקטובר 1984.

בין ההצגות שהועלו על בימת התיאטרון ברבות השנים ניתן למנות את:

מחזות זמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף למחזות, תיאטרון הספרייה הוא אחד הבולטים בארץ בתחום מחזות הזמר. לרוב משולבים במחזות הזמר גם תלמידי בית צבי ככוח עזר, וניתנת במה למחזות זמר שלא עלו מעולם בארץ. מבין מחזות הזמר שהוצגו במהלך השנים ניתן למנות את:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תיאטרון הספרייה בוויקישיתוף