תחנת הרכבת ברלין גן החיות

תחנת הרכבת ברלין גן החיות
Bahnhof Berlin Zoologischer Garten
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 7 בפברואר 1882 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל ארנסט דירקסן עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה גרמניהגרמניה גרמניה
קואורדינטות 52°30′26″N 13°19′57″E / 52.507222222222°N 13.3325°E / 52.507222222222; 13.3325
מידע על התחנה
בעלים דויטשה באן עריכת הנתון בוויקינתונים
רציפים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
קווים העוברים בתחנה הרכבת העירונית של ברלין עריכת הנתון בוויקינתונים
(למפת ברלין רגילה)
 
תחנת הרכבת
תחנת הרכבת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
תחנת הרכבת ברלין גן החיות בשעות הערב

תחנת הרכבת ברלין גן החיותגרמנית: Bahnhof Berlin Zoologischer Garten; מוכר גם כ-Bahnhof Zoo) היא תחנת רכבת בברלין, בירת גרמניה. התחנה ממוקמת ברובע שרלוטנבורג-וילמרסדורף וסמוכה לגן החיות של ברלין ושדרת קורפירסטנדאם, שדרת הקניות והבילוי של מערב ברלין.

בתקופת המלחמה הקרה וחומת ברלין שימשה תחנת גן החיות כמרכז התחבורתי הראשי של ברלין המערבית ובהמשך גם זמן מה לאחר איחוד העיר, עד פתיחת תחנת הרכבת המרכזית של ברלין בשנת 2006.

לבד מהרכבות הבין עירוניות והפרבריות של דויטשה באן שעוצרות בתחנה, היא משמשת גם כתחנה עבור הרכבת העירונית המהירה של ברלין (S-Bahn), עבור הרכבת התחתית של ברלין וכן כתחנת מסוף לקווי אוטובוס יומיים וליליים רבים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחנה נפתחה לראשונה לציבור ב-7 בפברואר 1882. בשנת 1902 החלה לשמש גם כתחנה בקו הרכבת התחתית הראשון בעיר. לאחר מלחמת העולם השנייה וסגירתה של תחנת אנהאלטר באנהוף נותרה תחנת גן החיות היחידה בברלין המערבית שעצרו בה רכבות בין עירוניות למזרח ומערב גרמניה וכן רכבות למדינות מערב אירופה הסמוכות. התחנה, באותה תקופה בעלת שני רציפים וארבע מסילות בלבד, התמודדה עם העומס בהצלחה יתרה. הפופולריות של התחנה צנחה לאחר שנת 2006 כשרוב הרכבות המהירות החלו לעבור דרך התחנה ללא עצירה בדרך לתחנת הרכבת המרכזית של העיר.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • השיר "Zoo Station" של להקת U2 נכתב בהשפעת התחנה, בתקופה שהלהקה שהתה בברלין לרגל הקלטת חלקו הראשון של אלבומם השביעי "Achtung Baby".

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]