תום טיליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תום טיליס
Thom Tillis
טיליס, 2022
טיליס, 2022
טיליס, 2022
לידה 30 באוגוסט 1960 (בן 63)
ג'קסונוויל, פלורידה
שם מלא תומאס רונלד "תום" טיליס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
  • הקולג' האוניברסיטאי של אוניברסיטת מרילנד (1997)
  • Antioch Comprehensive High School
  • Chattanooga State Community College עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
http://thomtillis.com/
סנאטור מטעם מדינת קרוליינה הצפונית
3 בינואר 2015 – מכהן
(9 שנים ו־11 שבועות)
יושב ראש בית הנבחרים של קרוליינה הצפונית
26 בינואר 20113 בינואר 2015
(4 שנים)
חבר בית הנבחרים של קרוליינה הצפונית מטעם מחוז הבחירה ה-98
1 בינואר 20071 בינואר 2015
(8 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס רונלד "תום" טיליסאנגלית: Thomas Roland "Thom" Tillis; נולד ב-30 באוגוסט 1960) הוא פוליטיקאי אמריקאי מהמפלגה הרפובליקנית המכהן כסנאטור בסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת קרוליינה הצפונית החל משנת 2015. הוא היה נציגו של מחוז מקלנבור בבית הנבחרים של קרוליינה הצפונית ובהמשך הוא כיהן גם כיושב ראש בית הנבחרים. טיליס היה גם מועמדה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לסנאט של ארצות הברית בשנת 2014 בקרוליינה הצפונית. הוא זכה בבחירות לסנאט והביס את הסנאטורית הדמוקרטית המכהנת, קיי הייגן.

עמדותיו של טיליס מוזהות עם עמדות תנועת מסיבת התה; הוא מתנגד לשכר מינימום, רוצה לבטל את מחלקת החינוך של ארצות הברית ואינו מאמין בהתחממות עולמית[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום טיליס נולד ב-30 באוגוסט 1960 בעיר ג'קסונוויל שבפלורידה. הוא בנם של מרג'י ותומאס ריימונד טיליס. אביו היה סוחר סירות[2] והוא הבן הבכור מבין שישה ילדים ושלוש אחיות מבוגרות. משפחתו עברה דירה בסביבות 20 פעמים כשהיה תלמיד בבית ספר, וטיליס מעולם לא למד בבית הספר ברציפות. הוא התגורר בניו אורלינס שבלואיזיאנה ובנאשוויל שבטנסי, בין השאר. בבית ספר תיכון, טיליס נבחר למשרת נשיא מועצת התלמידים, וסיים את לימודיו התיכוניים כאחד ממצטייני הכיתה. [4] ב-1978, לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בגיל 17, טיליס עזב את ביתו כדי להתקבל לעבודה. הוא החל עבוד בעיתון יומי המופץ במטרופולין של שארלוט בשם "The Charlotte Observer" כי הוא וחבריו "לא נועדו ללכת ללמוד במכללה". הוא חזר בסופו של דבר למכללה בצ'טנוגה ורכש תואר ראשון בניהול טכנולוגיה מאוניברסיטת מרילנד בשנת 1997.

טיליס התחיל את הקריירה הפוליטית שלו ב-2002 כאשר היה חבר בעיריית קורנליוס. טיליס התמודד לבית הנבחרים של קרוליינה הצפונית ב-2006. הוא ניצח את ג'ון רודוס, חבר רפובליקני מכהן וניצח בבחירות. הוא נשבע אמונים לבית הנבחרים של קרוליינה הצפונית בינואר 2007 ובשנת 2011 הוא נבחר להיות יושב ראש בית הנבחרים של קרוליינה הצפונית.

לאחר שהבטיח כי הוא יכהן רק ארבע כהונות (שמונה שנים) בבית הנבחרים, טיליס הודיע כי הוא לא יתמודד מחדש לבית הנבחרים[3]. במקום זאת, הוא בחר להתמודד לסנאט של ארצות הברית בבחירות 2014 כנגד הסנאטורית הדמוקרטית המכהנת, קיי האגן. רפובליקנים בכירים תמכו במועמדותו של טיליס, ביניהם מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש[4], מושל קרוליינה הצפונית לשעבר פט מקרורי[5] ומושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני[6].

בבחירות המקדימות הרפובליקניות ב-6 במאי 2014, טיליס זכה במועמדות הרפובליקנית לסנאט של ארצות הברית מטעם קרוליינה הצפונית[7].

טיליס זכה בבחירות לסנאט מטעם קרוליינה הצפונית ב-4 בנובמבר 2014 כאשר הוא מביס את הסנאטורית המכהנת, קיי הייגן. טיליס זכה ב-1,423,259 קולות, שהם 48.8% אחוז מכלל הקולות. זהו הניצחון הנמוך ביותר מבחינת אחוזים בהיסטוריה של צפון קרוליינה עברו מועמד לסנאט[8]. בבחירות לסנאט ב-2020 ניצב בפני קאל קנינגהם, שהיווה עבורו אתגר רציני בדרכו לכהונה שנייה בסנאט. עם זאת, מספר ימים לאחר יום הבחירות הכלליות, גבר טיליס על קנינגהם בפער זעום ונבחר לכהונה שנייה[9].

טיליס נשוי לסוזן ולהם שני ילדים- ריאן ולינדזי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תום טיליס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]