שמואל בן צבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמואל בן צבי
לידה 1960 (בן 64 בערך)
חדרה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי מולי
השכלה המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות 19822004 (כ־22 שנים)
דרגה תת-אלוף  תת-אלוף
תפקידים בשירות
תפקידים אזרחיים
סמנכ"ל בחטיבת הכספים של טבע
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל (מולי) בן צבי (נולד ב-1960) הוא תת-אלוף (מיל') בצה"ל, יושב ראש בנק לאומי המיועד. כיהן כיועץ הכספי לרמטכ"ל בשנים 2004-2000. ולאחר מכן כסגן נשיא לאסטרטגיה, סגן נשיא לכספים וסגן נשיא לכלכלה, תכנון ומערכות מידע בחברת טבע בשנים 2004–2014. מ-2015 מכהן בדירקטוריון בנק לאומי ובחברות ציבוריות נוספות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן צבי נולד בחדרה. בגיל 18 התקבל לעתודה האקדמית ולמד כלכלה באוניברסיטת תל אביב. עם סיום הלימודים התגייס ליחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל, בה שירת עד מינויו למפקדהּ ב-2000. בד בבד עם שירותו הצבאי הוא סיים את המכללה לביטחון לאומי כחניך מצטיין, השלים דוקטורט בכלכלה, הרצה בתחום באוניברסיטת תל אביב ואף נשלח על ידי צה"ל כפוסט-דוקטורנט למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס - MIT.

ב-2004, עם שחרורו מצה"ל, מונה לסמנכ"ל בחטיבת הכספים של "טבע" תחת היו"ר אלי הורוביץ, המנכ"לים ישראל מקוב, שלמה ינאי וג'רמי לוין והמנהלים הפיננסים הוותיקים של החברה, דן זיסקינד ואייל דשא. בנוסף שימש גם כסגן הנשיא לאסטרטגיה בחברה עד לשנת 2014, אז פרש מ"טבע". הוא סיים בתקופה זו קורס מנהלים מתקדם בבית הספר לעסקים של הרווארד.

משמש דירקטור בבנק לאומי החל משנת 2015. הוא חבר בוועדות ביקורת, מאזן, תגמול, אסטרטגיה, ניהול סיכונים וטכנולוגיה. באוקטובר 2023 נבחר ליושב ראש הדירקטוריון של בנק לאומי.[1]

שימש גם כדירקטור בחברות Sol Gel Technologies ו-VBL Therapeutics. בנוסף יעץ לחברות הזנק.

מתגורר בתל אביב, נשוי ואב לשתי בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בחירת יושב ראש דירקטוריון הבנק - הודעת בנק לאומי באתר "מאיה", 29 באוקטובר 2023