שלום מיכאלשווילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלום מיכאלשווילי
לידה 19 באוגוסט 1978 (בן 45)
ט"ז באב ה'תשל"ח
רמלה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999
בן או בת זוג ענבל שלוי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלום מיכאלשווילי (נולד ב-19 באוגוסט 1978) הוא קומיקאי, שחקן ומנחה טלוויזיה ישראלי. חבר בהרכב הקומי "שלישיית מה קשור", לצד אסי ישראלוף וציון ברוך.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאלשווילי נולד וגדל ברמלה למשפחה ממוצא גאורגי. אמו היא בעלת מאפייה בשכונת שיכון המזרח בראשון לציון, הנקראת על שמו, "המאפייה של שלום". עוד בנעוריו חבר יחד עם חבריו ציון ברוך, אסי ישראלוף, עמוס תמם ושחר חסון לצוות בידור, שנקרא "מה קשור". עם גיוסו לצה"ל התנדב לחטיבת הצנחנים ועבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר.[1] במהלך שירותו הצבאי הופיע יחד עם צוות "מה קשור" במוסדות ובבסיסי צה"ל בהתנדבות. לאחר השרות הצבאי בשנת 2000 העלה יחד עם חבריו מופע בידור שנקרא "מה קשור". לאחר כחצי שנה נפרד צוות "מה קשור" מעמוס תמם ומשחר חסון.

בשנת 2001 החל להופיע יחד עם חבריו לשלישיית "מה קשור" בפינה קבועה בתוכנית הטלוויזיה "יצפאן" של אלי יצפאן בערוץ HOT3.

בשנת 2002 הופיע יחד עם שלישיית "מה קשור" בתוכנית הטלוויזיה הקומית "רק בישראל", לצד ארז טל ואורנה בנאי, תוכנית ששודרה בערוץ 2. באותה שנה הופיע יחד עם "מה קשור" בתוכנית הטלוויזיה "שידורי המהפכה" לצד אסי כהן וגורי אלפי בערוץ 2.

בשנת 2004 הופיע עם השלישייה יחד עם שלמה גרוניך במסגרת המופע "מה קשור שלמה גרוניך לזהו זה", במהלכו ביצעו יחד עם גרוניך שירים שכתב גרוניך לתוכנית "זהו זה!" במהלך שנות השמונים. המופע נחל הצלחה והוביל את "פסטיבל הפסנתר" באותה שנה. בשנה זו גם הגיש יחד עם השלישייה פינה סאטירית בשם "יוצאים לעם", בתוכנית האקטואליה "האולפן המרכזי" בערוץ 10.

בשנת 2005, הוציא יחד עם השלישייה את האלבום המוזיקלי "תתנו לו צ'אנס" (שלאחר מכן תוקן ונקרא "תנו לו צ'אנס"), בהפקת דודו טסה ובהוצאת הד ארצי. האלבום כלל שירים מקוריים של השלישייה, מערכונים וקטעי קישור, ובעיקר התפרסם ממנו שיר הנושא "תנו לו צ'אנס" שכתב והלחין ציון ברוך. לשיר צולם קליפ בהשתתפות אמנים ובדרנים רבים, בהם דני רובס (שמופיע במקביל לשורה בשיר "אני לא דני רובס"), ישראל קטורזה, אדיר מילר, אסי כהן, אסי לוי, דוד ד'אור, אלי פיניש, יגאל שילון, דודו טופז (במדי אסיר) ועוד. בסוף אותה שנה השתתף עם השלישייה בתוכנית הבידור "היכל התרבות", לצדו של אדיר מילר. התוכנית, מבית זכיינית השידור של ערוץ 2, רשת, נחלה הצלחה רבה. באותה תקופה כיכבו השלושה ב"פסטיגל - גיבורי על".

בשנת 2007 העלה יחד עם השלישייה בערוץ 2 סדרת טלוויזיה קומית, "הישראלים". מאותה שנה עד לשנת 2009 העלה עם השלישייה בערוץ HOT3 תוכנית בידור יומית, "מה קשור?". כמו כן, החל מ-2007 משחק מיכאלשווילי בסדרה "הבורר".

בשנת 2009 הופיע בסרט "קירות" בתור מיכאל, בכיר בארגון פשע.

משנת 2010 הופיע יחד עם השלישייה בערוץ 24 בתוכנית שנקראת "מה קשור היום שעכשיו". ב-2010 החל גם להשתתף בסדרת הטלוויזיה "עספור", שמשודרת בערוץ HOT3.

בשנת 2011 שיחק מיכאלשווילי לצד השחקנית דניאלה וירצר בקליפ לשיר "ספרי לי" של בן דודו, הזמר והיוצר שלום מור. את הקליפ ביים נמרוד שפירא. מיכאלשווילי וחבריו לשלישיית מה קשור העלו תוכנית מערכונים בשם "עם סגולה" בערוץ 2. מיכאלשווילי גם גילם מספר דמויות ב"בובה של לילה", תוכנית הסאטירה של ערוץ הספורט. בנוסף, מיכאלשווילי לוהק לתפקיד בסדרה "שביתה" שמשודרת ב-yes ב-2012.[2]

בקיץ 2012 הגיש את אולפן יורו 2012, ששודר לסירוגין בערוץ 10 ובערוץ 9.

בשנת 2014 הגיש מיכאלשווילי יחד עם חבריו לשלישיית "מה קשור?" תוכנית יומית ברדיו ללא הפסקה.[3] בנוסף באותה שנה שיחק בסרט הדרמה "יונה" של ניר ברגמן, על חייה של יונה וולך את דמותו של מבקר הספרות גבריאל מוקד.

ב-2015 משחק את ויקטור (התפקיד הראשי) ב"חולה אהבה בשיכון ג'" בתיאטרון הקאמרי.[4] החל מ-נובמבר 2015 שיחק בסדרה הקומית "אנחנו במפה". של הוט, ומשתתף בפרסומת לחברת הטלוויזיה הלוויינית הוט. בנוסף החל מ-2015 מיכאלשווילי הוא הפרזנטור של "פריגת". בחנוכה 2017 השתתף במופע שלושת המוסקטרים.

ב-2018 הגיש את שידורי המונדיאל בכאן 11.

ב-2019 שיחק את נועם "ניקו" זייד בסדרה "ביום שהאדמה רעדה" המשודרת בערוץ קשת 12.

בנוסף שיחק את אורן נחמה בסדרה של HOT "נחמה" שיצר רשף לוי.כמו כן שיחק בסדרה מצולמים בדמויות שונות עם חבריו משלישיית מה קשור ציון ברוך ואסי ישראלוף וחזר לשחק בעונה השנייה שיצאה ב-2021.

בשנת 2021 יצא סרטם המשותף של מיכאלשווילי וחבריו להרכב "מה קשור": "לשחרר את שולי", המבוסס על מערכונים מתוכניתם "עם סגולה". הסרט זכה להצלחה קופתית רבה ושבר שיא כאשר רק בשלושת הימים הראשונים לאחר יציאתו לאקרנים, מכר הסרט כ-100,000 כרטיסים.

בשנת 2022, השתתף שלום בסדרה "גדול עלינו", יחד עם חבריו משלישיית מה קשור, ציון ברוך ואסי ישראלוף.כמו כן באותה שנה השתתפו שלושתם בפסטיגל.

בשנת 2023 שיחק בסדרה ״משמר הגבול״.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאלשווילי בזוגיות עם ענבל שלוי, שהשתתפה בעונה הראשונה של המירוץ למיליון, ולהם שלושה ילדים. מתגורר בשכונת נוף ים בהרצליה.[5] הוא בן דודו של המוזיקאי שלום מור, איתו שיתף פעולה בכמה שירים.

מיכאלשווילי הוא שחקן פוצ'יוולי, מחלוצי הענף בארץ, ולשעבר יו"ר העמותה לקידום הפוצ'יוולי בישראל.

מיכאלשווילי ידוע באהדתו הרבה לקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים ואף התארח בשיר הזכייה בגביע המדינה בכדורגל 2022/2023 אצל עידן עמדי ביחד עם איציק קלה ואסי ישראלוף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלום מיכאלשווילי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]