שי אבוחצירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שי אבוחצירה
לידה 19 ביולי 1980 (בן 43)
קריית אתא
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק יו"ר אגודת הסטודנטים באונ' חיפה
מפלגה "יש עתיד צעירי חיפה"
סגן ראש עירייה, מחזיק תיק החינוך של עיריית חיפה
מאי 201119 בנובמבר 2018
(כ־7 שנים ו־29 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שי אבוחצירה (נולד ב-19 ביולי 1980). כיהן כסגן ראש עיריית חיפה בשנים 20112018, מחזיק תיק החינוך וראש סיעת "יש עתיד צעירי חיפה" במועצת העיר חיפה. כיום מנכ"ל ובעלים של חברת 'אלרם ישראל בע"מ' ושל חברת הנדל"ן האירופאית 'Balcony Apartments'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבוחצירה, בן לאליהו ונלי, נולד בקריית אתא, שם גדל והתחנך. אבוחצירה הוא הבן הרביעי במשפחתו ולו שלוש אחיות. את לימודיו התיכוניים השלים בתיכון רוגוזין בעיר. אבוחצירה נשוי לניצן ואב לשניים,[1] מתגורר בשכונת נאות פרס בחיפה.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשלהי 2008, הקים אבוחצירה,[2] יחד עם גרעין מייסד של פעילי ציבור צעירים, את רשימת צעירי חיפה שהתמודדה על מקום במועצת העיר חיפה כרשימה על מפלגתית. הרשימה נחלה הצלחה והצליחה להשיג שני מנדטים. במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם עם רשימתו של ראש העיר הנבחר, יונה יהב, סוכם כי אבוחצירה יכהן כסגן ראש העיר ברוטציה וכמחזיק תיק הצעירים במועצת העיר.

בחודש מאי 2011 החל אבוחצירה לכהן כסגן ראש העיר בפועל. בחודש מאי 2012 נבחר לנהל את סניף מפלגת יש עתיד במחוז חיפה,[3] ולעמוד בראש הרשימה המשותפת של המפלגה וצעירי חיפה.[4]

בבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשלהי 2013, זכתה הרשימה המשותפת ב-3 מנדטים, ואבוחצירה נתמנה לכהן כסגן ראש העיר בפועל ומחזיק תיק החינוך. בבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשלהי 2018, התמודד עם רשימתו יחד עם ראש העיר יונה יהב, כמספר 2 ברשימת "יונה יהב וצעירי חיפה", אולם אלה הפסידו בבחירות ולאחר הבחירות פינה יונה יהב את מקומו במועצת העיר ואבוחצירה הפך לראש הרשימה ובחר לשרת את הציבור מהאופוזיציה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שי אבוחצירה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא פוליטיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.