שילב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שילב
נתונים כלליים
סוג רשת חנויות למוצרי תינוקות ופעוטות
תקופת הפעילות 1974–הווה (כ־50 שנה)
מנכ"ל רוני דוהן[1]
 
www.shilav.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סניף רשת שילב

שילב היא רשת חנויות ישראלית למכירת מוצרים לתינוקות ופעוטות. נכון לשנת 2022 מונה הרשת 76 סניפים ברחבי ישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשת הוקמה בשנת 1974 על ידי בני הזוג שושי ואיציק אורן. הרעיון להקמת שילב עלה לאחר ששושי אורן ילדה את בנם הראשון. לקראת שחרורם של האם והתינוק מבית החולים ביום ראשון, נאלץ האב איציק לפקוד מספר חנויות למוצרי תינוקות במהלך יום שישי. חוויה זו הולידה במוחם של הזוג את הרעיון לאפשר להורים לבצע הזמנת מוצרים לתינוקות עוד לפני הלידה.

הזוג פעל תחילה מביתם והחל להפעיל שירות להזמנת מוצרים לפני לידה, שירות שיהיה מזוהה גם בעתיד עם הרשת. הורים ביצעו הזמנות מראש ובני הזוג סיפקו להם את המוצרים לאחר הלידה. בעקבות ההצלחה, באוקטובר 1975 הקימו בני הזוג חנות ראשונה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מקור השם שילב הוא במשפט "שיווק ישיר לבית היולדת". כוונת הזוג הייתה לקרוא לרשת "שילה" כראשי התבות המדויקים של הסיסמה, אך בשל העובדה שהיו כבר חברות שנקראו בשם זה, ניתן לחברה השם "שילב". בהמשך התפתחה שילב לרשת גדולה בפריסה ארצית, ובשנת 2004 מנתה 34 סניפים[2].

ב-1985 הוקמה חברת הבת "שסק" לצורך יבוא ושיווק מוצרים עבור הרשת.

בשנת 1993 הקימו הזוג אורן את חברת טייני לאב שהתמחתה בעיצוב, פיתוח וייצור של צעצועי התפתחות לתינוקות. מוצריה נמכרו ברובם ברחבי העולם ומיעוטם בסניפי שילב בישראל[3].

בשנת 2000 החלה שילב להפעיל את המותג "babies&kids", קו אופנה המתוכנן על ידי הרשת. בהמשך שווקו מוצרי המותג "babies&kids" גם בארצות הברית.

בשנת 2007 פתחה שילב חנות דגל גדולה במתחם ביג בנתניה. בשנה זו פתחה הרשת גם מתחם קונספט בנמל תל אביב[4].

בשנת 2013 עמד מחזור המכירות של החברה בעולם על 45 מיליון דולר. בשנת 2014 נמכרה טייני לאב לחברת דוראל הקנדית תמורת 50 מיליון דולר. המכירה הותנתה בכך שמרכז הפיתוח של החברה יישאר בישראל[5].

בשנת 2017 רכש היזם רונן אלעד את הרשת תמורת 100 מיליון שקל[6]. ב-2018 רכשה קבוצת פוקס-ויזל 50% מן הרשת תמורת כ-38 מיליון שקל[7].

נכון ל-2022 מונה הרשת 76 סניפים, מקריית שמונה בצפון ועד לאילת בדרום, מיעוטם מופעלים באמצעות זכיינים. סניפים אחדים ממוקמים בתוך בתי חולים. חנויות הרשת פועלות בשלושה קונספטים שונים: חנויות הריון שמתמחות בהזמנות לפני לידה, חנויות המתמחות בצורכי האם והתינוק בימים שלאחר הלידה וחנויות הורים שמיועדות לתינוקות, לילדים קטנים ולרוכשי מתנות. הרשת מפעילה משנת 2012 אתר למכירת מוצריה, והיא מפעילה גם מועדון לקוחות גדול. בין המוצרים אותם היא משווקת, מוצרי הריון ולידה, ריהוט לתינוק, צעצועים לתינוקות ופעוטות, עגלות ואביזרי נשיאה, ביגוד, אביזרי בטיחות ועוד.

כ-600 עובדים מועסקים בחברה (נכון ל-2018).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]