שיחת וידאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ועידת וידאו בין קבוצת אנשים במערכת מסוג Telepresence אשר מסייעת ליצור את האשליה שכל המשתתפים נמצאים באותו החדר
איור משנת 1910 בו האמן ניסה לנבא כיצד ייראו שיחות וידאו בשנת 2000

שיחת וידאו כוללת את הטכנולוגיות לקליטה והעברת אותות אודיו ווידאו מצד משתמשים במיקומים שונים, לצורך תקשורת בין אנשים בזמן אמת. טלפון וידאו (Videophone) הוא טלפון עם תצוגת וידאו, המסוגל להציג ווידאו ואודיו בו זמנית לצורך תקשורת בין אנשים בזמן אמת.[1] ועידת וידאו (Videoconferencing) הוא מונח המתייחס לשימוש בטכנולוגיה זו לפגישה בין קבוצת אנשים או ארגון, במקום בין אנשים פרטיים.[2] המונח Telepresence מתייחס למערכת טלפון וידאו איכותית במיוחד, אשר מטרתה ליצור את האשליה כי כל המשתתפים נמצאים באותו החדר.

בעוד שפיתוח ועידות וידאו החל בסוף המאה ה-19, הטכנולוגיה הפכה זמינה לציבור רק החל משנות ה-30 של המאה ה-20. שימוש ראשוני בטכנולוגיה נעשה כאשר הותקנו עמדות ב"דוכנים" בסניפי דואר וכמו כן כאשר הטכנלוגיה הוצגה בתערוכות עולמיות שונות. במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20 חברת AT&T השיקה את מערכת ועידות הווידאו האמיתית הראשונה, בה כל אחד יכול היה להירשם לשירות ולהשתמש בטכנולוגיה מהבית או מהמשרד. מכשירי הטלפון וידאו הראשונים היו מסוגלים לשלוח תמונות סטילס בין היחידות כל כמה שניות באמצעות תשתית הטלפוניה הרגילה (אנ'). הפיתוח של קודקי וידאו מתקדמים, מעבדים חזקים יותר, ושירותי טלקומוניקציה באמצעות האינטרנט בעל רוחב פס גבוה בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20 אפשרו לטלפוני הווידאו לספק שיחות וידאו באיכות גבוהה בעלויות נמוכות בין משתמשים כמעט בכל מקום בעולם בו יש אינטרנט זמין.

בעוד שהשימוש בשיחות הווידאו עדיין לא נרחב בתקשורת יומיומית כמו תקשורת אודיו בלבד או תקשורת באמצעות טקסט, היישומים הפופולריים ביותר של שיחות הווידאו תקשורת עם אנשים חירשים או אנשים עם הפרעות דיבור, לצורך למידה מרחוק, לצורך טלרפואה, וכפתרון לאנשים המתמודדים עם לקויות. השימוש בשיחות הווידאו הפך גם נפוץ במסגרות מסחריות וארגוניות כדרך קלה יותר לערוך מפגשים וכנסים, בדרך כלל בין אנשים שכבר מכירים זה את זה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שיחת וידאו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ McGraw-Hill Concise Encyclopedia of Engineering. Videotelephony, McGraw-Hill, 2002. Retrieved from the FreeDictionary.com website, January 9, 2010
  2. ^ Mulbach et al, 1995. pg. 291.
ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.