שוקי בן פורת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהושע (שוקי) בן פורת
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 בנובמבר 1950 (בן 73)
ישראלישראל חפציבה, ישראל
סוגה מועדפת קולנוע, טלוויזיה, עסקים
מדינה ישראל
תקופת הפעילות מ-1977
עיסוק במאי, מפיק, תסריטאי, איש עסקים, יזם
יצירות בולטות קשר האורניום (אנ'), גולאג (אנ'), לילה בגומחה, דג מלוח, שדה מוקשים, הנבל הכחול
בת זוג ציפי רפאלי (1973–1983)
ענת זמיר
קים בן פורת
תמר בן יעקוב
צאצאים ניל בן פורת עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 5
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהושע (שוקי) בן פורת (נולד ב-ט' בכסלו ה'תשי"א, 18 בנובמבר 1950) הוא איש עסקים, יזם, במאי, תסריטאי ומפיק ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהושע בן פורת נולד בקיבוץ חפציבה שבגלבוע, למרים ורומי בן פורת. בגיל 14 עבר לגור באתיופיה עקב שליחותו של אביו כנספח צבאי. בהמשך חזר ארצה לבדו ונרשם אל הכפר הירוק, שם היה ראש ועדת תרבות במשך ארבע שנים. התגייס לקורס טיס והודח. היה חבר להקת חיל התותחנים, עזב וסיים את תפקידו בצה"ל בתפקיד מדריך סיירי אוויר.

לאחר שחרורו הכיר את ציפי לוין, לימים ציפי רפאלי. הם חיו בלונדון ושם נולד בנם הבכור המשותף, ניל בן פורת (יליד 1976). חזרו ארצה והקימו את "המועדון" ביחד עם רפי ותדי שאולי. בתקופה זאת נולד הירחון מוניטין אותו יזמו שוקי ורפי בשותפות עם שאול אייזנברג, דוד מושביץ, עו"ד גדעון קריב, מיקי אלבין ועוד. המועדון נסגר לאחר תקלת חשמל שגרמה לשרפתו. גם מוניטין נסגר לאחר מותו של מיקי אלבין. עם סגירתו של מוניטין הקים תחנת הכבלים הראשונה בישראל בטלוויזיה פיראטית בנתניה.

בשנת 1978 יצר וכתב את הסרט הישראלי-הוליוודי, "קשר האורניום" (אנ') בבימוים של ג'אנפרנקו בלדנלו (אנ') ומנחם גולן, ובכיכובם של פאביו טסטי, ג'נט אוגרן, אסי דיין, זיגפריד ראוך, עודד קוטלר, ג'יאני ריזו והרברט פוקס.

בשנת 1985 יצר וכתב את הסרט ההוליוודי, "גולאג" (אנ') בבימויו של רוג'ר יאנג (אנ') ובכיכובם של דייוויד קית', מלקולם מקדואל, דייוויד סושה, וורן קלארק וג'ון מקאנרי.

הנישואין לציפי הסתיימו כעבור 10 שנים. שוקי נשא בשנית את סגנית מיס עולם ענת זמיר. אך השניים התגרשו לאחר 5 שנים. אז הכיר את קים, אשתו השלישית, הם נישאו ונולדו להם ארבעה ילדים: אליהו (יליד 1988), שיר (ילידת 1992), שני (ילידת 1994), וזוהר (ילידת 1995). ב-1991, חזר בתשובה בגיל 40. בת זוגו הנוכחית היא תמר בן-יעקוב.

הקים בישראל חברת חקלאות אורגנית בשם "אסיף השדה" בשותפות עם שוקי שלמון. טבע את המונח השיווקי דלורית ויזם את מרוץ הסוסים הגדול בגעש במרץ 1991.[1] יזם את הקמת היישוב "ארסוף" ליד קיבוץ שפיים.

הפיק כמה סרטים דוקומנטריים עם מיכה לימור. בשנת 1997 הפיק ויזם בן פורת את תוכנית הבידור והאירוח של "אורי זוהר" בהפקת הערוץ הראשון שזכו ל-43% רייטינג. התוכנית המשיכה לעונה שנייה בשם "אורי זוהר 2", והיא שודרה לפרקים עד שנת 1999. סך הכל צולמו 15 תוכניות, בכל תוכנית זוהר אירח ארבעה אורחים לשיחה אישית, והיה יוצא לצילומים מחוץ לאולפן בנושאי דת ונושאים נוספים. לאחר תום העונה השנייה לא הופיע יותר לכלל הציבור.

בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21 היה תלמידו הקרוב ביותר של הרב מוטי גל ושותפו להפקת 4 סרטי קולנוע חרדי: "לילה בגומחה", "דג מלוח", "שדה מוקשים" ו"הנבל הכחול", חלקם השאירו חותם בציבור החרדי וזכו לאהדה גדולה, והציבו רף גבוה בתעשיית הקולנוע החרדי[2].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם תפקיד הערות
1978 קשר האורניום (אנ') יוצר, תסריטאי עלילתי, דרמה
1985 גולאג (אנ')
1999 לילה בגומחה במאי, יוצר, תסריטאי, מפיק
2000 דג מלוח
2001 שדה מוקשים
שדה מוקשים (חלק 2)
2003 הנבל הכחול
הנבל הכחול (חלק 2)

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם תפקיד הערות
1997-1999 אורי זוהר יוצר, מפיק תוכנית אירוח
אורי זוהר 2

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שוקי בן פורת, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]