שוונג (אתר אינטרנט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו האתר
לוגו האתר

שוונגאנגלית: Shvoong) הוא אתר אינטרנט פופולרי שמפרסם תקצירים וביקורות במגוון נושאים, ב-34 שפות שונות ומתפרסם ב-160 מדינות. התוכן באתר חופשי, והמשתמשים מקבלים תמורה כספית בעבור תרומת התוכן. אתר שוונג מחלק 10% מרווחיו החודשיים עם קהילת הכותבים שלו, כעמלות המבוססות על הפופולריות של התוכן.

האתר כולל תכנים קצרים בלבד-תקצירים וביקורות במגוון נושאים, ביניהם: עסקים, מדע, מדעי הרוח, חדשות, אמנויות, ביקורות מוצרים, בידור ותיירות. השימוש באתר ובתכניו הוא חינם, והמשתמשים יכולים לקרוא וגם להוסיף תכנים משלהם, עם אפשרות להרוויח עמלות.

רוב התכנים המפורסמים בשוונג נוצרו על ידי משתמשי האתר, אבל חלק מן התכנים בשוונג מסופקים על ידי גופים אקדמיים שונים וספקי תוכן מרחבי העולם. כל תוכן (תקציר או ביקורת) מוצג לצד קישורים רלוונטיים וציטוט מקורות המאמר.

רמת התכנים של שוונג הייתה מושא לביקורת, מכיוון שאין צוות עורכי ומבקרי תכנים, וכל תהליך הבקרה, הדירוג וסינון התכנים, נעשה על ידי קהילת המשתמשים עצמה. מערכת שוונג מתוכנתת להציג ולהדגיש תכנים איכותיים שקיבלו ביקורות ודירוג גבוה, בעוד שתכנים פחות איכותיים מקבלים חשיפה מועטת יותר ולבסוף נמחקים. באופן זה תכנים איכותיים הופכים לפופולריים יותר ועשויים להרוויח יותר עמלות.

בעלי חברת שוונג הם אבי שקד, מבעלי חברת 888 אחזקות ומי שבעבר רץ לכנסת כמועמד במפלגת העבודה, ואבנר אברהמי, עיתונאי ב"הארץ". מנכ"ל החברה ואחד ממקימיה הוא אייל ריבלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]