רמות (מושב)

רמות
הכניסה למושב רמות
מדינה ישראלישראל ישראל
מחוז הצפון
מועצה אזורית גולן
גובה ממוצע[1] ‎-10 מטר
תאריך ייסוד 1969
תנועה מיישבת תנועת המושבים
סוג יישוב מושב
נתוני אוכלוסייה לפי הלמ"ס לסוף 2022[1]
  - אוכלוסייה 572 תושבים
    - שינוי בגודל האוכלוסייה ‎5.1% בשנה
מדד חברתי-כלכלי - אשכול
לשנת 2019[2]
8 מתוך 10

רמות הוא מושב של תנועת המושבים הנמצא כשני קילומטרים מחופה הצפון מזרחי של הכנרת במערבה של רמת הגולן וקרוי על שם מיקומו על שתי רמות.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היישוב שוכן על רמה קטנה שהיא המדרגה התחתונה של המדרון היורד מרמת הגולן לכנרת, בגובה של 10 מטרים מתחת לפני הים (כ-200 מטרים מעל פני הכנרת). זהו היישוב הנמוך ביותר מבין יישובי המועצה האזורית גולן. היישוב נמצא כ-2 ק"מ מזרחית לכנרת, וכ-7 ק"מ צפונית לעין גב.

היישוב נמצא למרגלות מתחם לביאה, אתר ארכאולוגי גדול מתקופת הברונזה הקדומה, בו אותרו גם ממצאים המיוחסים לבית כנסת מתקופת התלמוד.

על חופו של היישוב, שבעת היישובים הדתיים בגולן (חיספין, רמת מגשימים, נוב, אבני איתן, אלוני הבשן, קשת ויונתן), הקימו בית מלון לרווחת המבקרים הדתיים: "כינר-גליל".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המושב הוקם בשנת 1969. ראשית ישבו ראשוני המתיישבים בבתי הכפר הנטוש סקופיה, ולאחר שנתיים עברו להתגורר בבתים זמניים "משולשים" (אשר היוו את ראשיתו של כפר הנופש רמות), ובשנת 1973 התיישבו במיקום הנוכחי של היישוב. בשנת 2006 נכנס המושב לטווח האש של ארגון החזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. במהלך המלחמה נורו לעבר המושב כמה פעמים מטחי קטיושות 122 מ"מ לא נגרם נזק לרכוש או אבדות בנפש.

כלכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלכלת היישוב מתבססת על גידולי שלחין (מנגו, ליצ'י, פיג'ואה, תמרים, גויאבה ואבוקדו), גידולי פרחים, לולי פיטום, עדרי בשר בקר, פרות לחלב ועדר צאן. במושב כפר נופש גדול ומספר רב של צימרים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אוכלוסייה בעיריות, במועצות המקומיות והאזוריות וביישובים בעלי 2,000 תושבים לפחות - לפי טבלה חודשית של למ"ס עבור סוף פברואר 2024 (אומדן), בכל יתר היישובים - לפי טבלה שנתית של למ"ס עבור סוף 2022.
  2. ^ הנתונים לפי טבלת מדד חברתי כלכלי של למ"ס נכון לשנת 2019