רינה פדווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רינה פדווה
לידה 18 ביולי 1953 (בת 70)
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
https://rina-padwa.co.il/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רינה פדווה (נולדה ב-18 ביולי 1953) היא שחקנית וקומיקאית ישראלית. יזמה, הקימה וייסדה את עמותת כנפיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רינה פדווה נולדה וגדלה בירושלים להורים יוצאי חלב ואוסטריה שהיו ממקימי מק"י. למדה בתיכון סליגסברג במגמה לאמנות ומלאכת מחשבת ושם נפגשה לראשונה עם לימודי התיאטרון בהנחיית נועה אשכול. התגייסה לצה"ל לגרעין נח"ל, ושירתה בתפקיד מש"קית תרבות.

עם שחרורה מהצבא למדה משחק ולימודי תיאטרון בבית צבי והייתה מתלמידותיה של פאני לוביץ'. מיד עם סיום הלימודים החלה את דרכה המקצועית בעבודה על ההצגה "המלך אובו" בבימויו של יוסף מונדי, כעוזרת במאי ושחקנית. בתיאטרון החאן השתתפה בפרויקט החאן–בארט במסגרתו הופיעה בשירי תיאטרון יחד עם קטעים ממחזות של ברטולט ברכט.

בשנים 1980-1983 המשיכה את לימודיה בסטודיו של לי סטרסברג בניו יורק. בהמשך, עבדה עמו בקבוצת אולפן השחקנים בהשתתפות שחקנים מכל העולם, בהנחייתו של לי סטרסברג. שדמותו והדרכתו משפיעים וניכרים בעבודתה בכל התחומים בהם היא עוסקת.

בתחילת שנות התשעים המשיכה את קריירת המשחק שלה בישראל והשתתפה בהפקות תיאטרון שונות: הייתה שותפה בכתיבה ובבימוי וכשחקנית במחזה "דרך חמישה חלונות" ("Thru 5 windows") אשר הוצג בתיאטרון האמפסטד (Hampstead Theatre) בלונדון, בניו יורק וברחבי העולם, וכמו כן הייתה שותפה להפקות שונות ב"תיאטרון אינפרוויזציה".

בשנת 1990 הקימה עם עדינה טל את תיאטרון אירוע ועבדה איתה בצמד במשך 17 שנה. בתיאטרון משחקת, יוצרת, כותבת ומופיעה בהצגות בידור בנושאים חברתיים, נשים, הגיל השלישי ועוד. צרינה משתתפת קבועה בפסטיבל מספרי סיפורים בהפקתו של יוסי אלפי עם מיטב הקומיקאים ואנשי הבמה והרוח בישראל.

רינה פדווה החלה את פעילותה במוזיאון ישראל משנת 1982,פעילותה כוללת יצירת מופעים בגלריות שתרמו להבנת והעשרת הביקור בתערוכות ולימודי תיאטרון בחוגים קבועים לכל טווח הגילאים .רב בוגריה עוסקים כיום בפעילות בתחומי הקולנוע והתיאטרון. בין בוגריה השחקן טל קלאי, נדב בושם ועוד רבים אחרים.

הקימה את "התיאטרון האחר " של אקי"ם ישראל העלתה מחזות שהועלו בארץ וברחבי העולם בפסטיבלים במופליה - צרפת בלוס אנג'לס בפסטיבל "very special art".

בשנת 2005 יסדה את עמותת כנפיים, במה לעשייה אמנותית חברתית לאמנים המתמודדים עם משברים נפשיים ולאמנים המתמודדים עם מוגבלויות שכליות. הצגות שביימה בכנפיים (עמותה): "כפית של זהב" אשר מוצגת בארץ ובעולם ההצגה נכתבה ובוימה בשיתוף עם שירה גפן, "במה במקום מיטה", ערב מוזיקלי "הסיפור שבפנים" מופעים שהועלו בצוותא תל אביב וזאת בעקבות תהליך עבודה אותו עוברים האמנים המתמודדים עם משברים נפשיים במסגרת סדנאות העובדות יום יום . "יש לי השראה" ,"לאהוב ללא גבול" הצגות המועלות בהשתתפות שחקנים מ"אלווין ישראל" שעובדים ועוברים תהליך במשך מספר שנים באופן קבוע במוזיאון ישראל.

בנוסף למופעי הסטנד-אפ, היא גם משחקת בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. בין היתר שיחקה בשנת 1996 בסרט הקולנוע "כלבים לא נובחים בירוק", בשנת 2007 בסרט הקולנוע "מדוזות", בבימוי של אתגר קרת ושירה גפן, בשנת 2008 בסרט "משכנתא".

בטלוויזיה שיחקה את דליה מלקין ברמזור (סדרת טלוויזיה) ששודרה בערוץ 2, במסגרת שידורי קשת. בשנת 2012 השתתפה בצילומי הגרסה הישראלית של הסדרה "נשואים פלוס". בשנת 2016 השתתפה בסדרה "בלתי הפיך" ביחד עם עדי אשכנזי בתפקיד המטפלת, השתתפה בסדרה "חברות" ביחד עם ליטל שוורץ בתפקיד החמות.

השתתפה בפרסומת ל "הוט" לצידו של יהודה לוי.

משנת 2016 משחקת בסדרה לצבי יש בעיה בתפקיד העוזרת ירדנה לצידו של צביקה הדר.

ב-2019 שיחקה לצידו של יהודה ברקן בסרט אהבה בשלייקס.

הצגות בתיאטרון אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מה שלומך את - מועלה כבר יותר מ-2500 פעמים.
  • חתיכת חיים – הצגת יחיד.
  • זמן שווה זהב – הצגה לגיל השלישי ולהכנה לפרישה.
  • משרה מלאה.- הצגה המיועדת למנהלי ארגונים ובעלי תפקידים בכירים
  • מפגש משפחתי – הצגה שייצגה את ישראל בעולם (באנגלית).

הצגות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]