רועי צזנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רועי צזנה
רועי צזנה במדי מסע בין כוכבים עם הרובוט טלה-באדי
רועי צזנה במדי מסע בין כוכבים עם הרובוט טלה-באדי
לידה 8 במאי 1980 (בן 43)
חיפה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי עתידן, תרבות אינטרנט
מקום מגורים ישראל, ארצות הברית
מקום לימודים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רועי צזנה (נולד ב-8 במאי 1980) הוא חוקר עתידים ישראלי במרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלבטניק באוניברסיטת תל אביב. מחקריו ומאמריו עוסקים בעיקר בניתוח טכנולוגיות חדשניות והשפעותיהן על החברה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צזנה נולד בחיפה ולמד בבית הספר הריאלי. שירת בצה"ל כחובש קרבי. בתקופת שירותו בצה"ל התחיל את לימודי הביולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

עם תום תקופת השירות השלים תואר ראשון בביולוגיה בטכניון, משם המשיך ללימודי תואר שני ושלישי בננו-טכנולוגיה במגמת מחקר בתחום הנדסת רקמות בהנחיית פרופסור שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית ופרופסור איל זוסמן מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. עם סיום הדוקטורט עבר צזנה לעסוק בחקר עתידים במרכז הבינתחומי לניתוח ותחזית טכנולוגית ליד אוניברסיטת תל אביב, שם קיבל הדרכה מדוקטור אהרון האופטמן, דוקטור יאיר שרן, דוקטור יואל רבן ודוקטור טל סופר והמשיך ליחידה לחיזוי טכנולוגי וחברתי באוניברסיטת תל אביב.

בשנים 2014–2015 ניהל את התוכנית לחקר עתידים ביחידת להב פיתוח מנהלים באוניברסיטת תל אביב, המשויכת ליוזמה לרובוטיקה ממוקדת אנושות באוניברסיטת בראון. העביר קורסים בנושא עתידנות גם באוניברסיטה העברית ובטכניון. הקים ועומד בראש פרויקט "סימפוליטיקס" לחיזוי פוליטי.

צזנה הוא מייסד-שותף של טלה-באדי, חברה המפעילה רובוטי טלפרזנס, המאפשרים להרצות, ללמד ולנהל מיזמים דרך אוואטרים רובוטיים המשמשים כגופים חלופיים ברחבי העולם [1][2].

צזנה הוא חבר בפרויקט המילניום ובאגודה לעתיד העולם, בה הוא משמש יועץ מדעי בכיר. הוא חבר בוועד המייעץ של Lifeboat Foundation, שנועדה לשמר את האנושות מכיליון וערך מחקרים עבור ה-Global Challenges Foundation. בנוסף הוא פועל כאנליסט בכיר בחברת ויקיסטראט לייעוץ בכוח ההמונים וחוקר בכיר בארגון X-Prize.

כיום הוא חוקר ב"מרכז בלווטניק לחקר הסייבר" באוניברסיטת תל אביב, ועמית מחקר ביוזמה לרובוטיקה מוכוונת-אדם (Humanity Centered Robotic Initiative) באוניברסיטת בראון בארצות הברית.

צזנה כתב שני ספרים. ב-2013 כתב את הספר המדריך לעתיד, אשר ראה אור באמצעות פרויקט מימון המונים באתר הד-סטארט. הספר עוסק בעתידנות ובדרך בה ישפיעו הטכנולוגיות על החברה.

בספרו מ-2017, השולטים בעתיד, עוסק צזנה בשלטון בעתיד ובחלוקת הכוח בין הממשלה, התעשייה והציבור. הספר מציג כיצד טכנולוגיות חדשניות כגון כלכלה משתפת, בלוקצ'יין והאינטרנט של הדברים יעצבו בעתיד את המבנה החברתי ואופי הכלכלה ואת היחס בין החברות הבינלאומיות, הממשלה והציבור.

בספטמבר 2022 התפרסם כי הצליח ליצור זיוף של הנחיתה על הירח בעזרת צילומים ווידוי של בכיר לשעבר בנאס"א שהופקו באמצעות קריינים ובינה מלאכותית. זוהי תופעת דיפ-פייק[3].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צזנה נשוי ואב לשניים.

צזנה עבר את מבחני אגודת הקוסמים הישראלית ובזמנו הפנוי פעיל כקוסם ואמן חושים.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רועי צזנה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]