רון כתרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רון כתרי
רון כתרי, 2019
רון כתרי, 2019
לידה 17 בספטמבר 1950 (בן 73)
ו' תשרי ה'תשי"א
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה תת-אלוף  תת-אלוף
תפקידים בשירות
  • מ"כ וסמל מחלקה בחטיבת גולני
  • קצין המודיעין של מפקדת אזור סיני באל-עריש
  • ראש מדור ירדן ביחידת המודיעין של פיקוד הדרום
  • סגן מפקד בסיס המודיעין הקדמי בפאיד
  • קצין המודיעין של אוגדת סיני
  • קצין המודיעין של פיקוד המרכז
  • מפקד בית הספר למודיעין
  • דובר צה"ל
פעולות ומבצעים

מלחמת ההתשה  מלחמת ההתשה
מלחמת יום הכיפורים  מלחמת יום הכיפורים
מבצע שלום הגליל  מבצע שלום הגליל
המערכה ברצועת הביטחון  המערכה ברצועת הביטחון
האינתיפאדה הראשונה
האינתיפאדה השנייה


מנהל בית הספר הריאלי ה־6
1996 – ינואר 2014
(כ־18 שנים)
תפקידים אזרחיים
מנהל בית הספר הריאלי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רון כִּתרִי (נולד ב-17 בספטמבר 1950) הוא מנהלו הכללי לשעבר של בית הספר הריאלי העברי בחיפה (19962014), למעט בשנים 20002002, שבהן כיהן כדובר צה"ל (ולאחר סיום תפקידו שב לכהן כמנהל בית הספר).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתרי הוא בוגר בית הספר הריאלי העברי בחיפה (מחזור נ', 1969) ובוגר הפנימייה הצבאית שלידו (מחזור ט"ו)[1]. ב-1979 החל ללמוד באוניברסיטת תל אביב וב-1983 קיבל תואר בהיסטוריה כללית. הוא בעל תואר במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה.

יליד צהלה. לאחר שבמשך שנים התגורר בנתניה, בה גם התמודד ב-2008 על חברות במועצת העיר, בראשית העשור השני של המאה ה-21 עבר לגור בקיסריה.

שירותו הצבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דובר צה"ל רון כתרי עם הרמטכ"ל, שאול מופז

עם גיוסו לצה"ל התנדב לקורס טיס (מס' 64) ולאחר פציעה והחלמה עבר לשרת בחטיבת גולני, בה שירת כ-מ"כ וסמל מחלקה ולחם במלחמת ההתשה[2]. בהמשך שירת כקצין מודיעין בתחומי מודיעין השדה והמחקר, שימש קמ"ן מפקדת אזור סיני באל-עריש. בפרוץ מלחמת יום הכיפורים שירת כראש מדור ירדן ביחידת המודיעין של פיקוד הדרום. במהלך המלחמה פיקד על חוליית תצפית קדמית שהונחתה ממערב לתעלת סואץ ברכס ג'ניפה ומס' חודשים כסגן מפקד בסיס המודיעין הקדמי בפאיד, ממערב לתעלת סואץ. בהמשך שירותו שימש קצין המודיעין של אוגדה 611 ב-1981 מונה לקצין המודיעין של אוגדת סיני תפקיד אותו מילא במהלך מלחמת לבנון הראשונה. באינתיפאדה הראשונה כיהן כקצין המודיעין של פיקוד המרכז. תפקידו האחרון בשירות הקבע היה מפקד בית הספר למודיעין.

בשנת 1995 מונה כתרי למנהל הכללי של בית הספר הריאלי העברי בחיפה. בשנת 2000 יצא לחופשה מתפקידו זה ונכנס לתפקד כדובר צה"ל, בתקופתו פרצה האינתיפאדה השנייה. כתרי ספג ביקורות קשות על תפקודו בעקבות פרשת מוחמד א-דורה ובעת מבצע חומת מגן, שבה נטען כי לא פעל בצורה מספקת על מנת לְהָזֵם בזמן את ההאשמות על הטבח בקרב בג'נין. בשנת 2002 החליפה רות ירון את כתרי בדוברות צה"ל וכתרי חזר לתפקיד המנהל הכללי של בית הספר הריאלי. הוא כיהן בתפקיד זה עד ינואר 2014.

בטקס ההשבעה של הפנימיה הצבאית לפיקוד בחיפה, 2013

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רון כתרי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רון כתרי, באתר "בהשקט ובבטחה".
  2. ^ רון כתרי, דבר המנהל הכללי של בית הספר הריאלי העברי, מתוך אתר הפנימייה הצבאית לפיקוד: ... ”מאז - הספקתי להיות מפקד זוטר בחטיבת גולני (במלחמת 'ההתשה' בסיני), קצין מודיעין בתחומי מודיעין השדה והמחקר - לרבות מפקד ביה"ס למודיעין ואפילו - כיהנתי שנתיים בתפקיד דובר צה"ל.” (אוחזר באוגוסט 2013)