רון ג'ונסון (איש עסקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רון ג'ונסון
Ron Johnson
לידה 15 באוקטובר 1959 (בן 64) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד מנהל כללי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רון ג'ונסוןאנגלית: Ron Johnson; נולד ב-15 באוקטובר 1959) הוא מנכ"ל חברת J. C. Penney, קודם לכן כיהן כסגן נשיא בכיר לפעילות הקמעונאית בחברת אפל. הוא יזם את הרעיון של החנויות הקמעונאיות של אפל ואת הקונספט של ״בר הגאונים״ (Genius Bar), שהוא עמדת תמיכה טכנית בחנויות אפל באווירת בר. ג'ונסון הצטרף לאפל בינואר 2000, אך עזב כדי להצטרף ל-J. C. Penney בנובמבר 2011. בעבר הוא עבד כסגן נשיא לשיווק בחברת Target ועבד גם בחברת Mervyns.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון נולד באדינה, מינסוטה, בנו של מנהל בחברת General Mills. הוא היה הקפטן בקבוצת הפוטבול ובקבוצת הבייסבול של בית ספר התיכון שלמד בו. ג'ונסון בעל תואר שני במנהל עסקים מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת הרווארד ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת סטנפורד. הוא תושב אתרטון, קליפורניה.

בתקופת עבודתו של ג'ונסון כסגן נשיא באפל, הציגה רשת חנויות הקמעונאיות של אפל שיא של צמיחה, כשסך מכירותיה השנתיות עלה על מיליארד דולר תוך שנתיים מפתיחתן. כיום אפל מפעילה מעל ל-300 חנויות, כולל באוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, איטליה, שווייץ, הממלכה המאוחדת, ארצות הברית, הונג קונג ויפן.

ב-31 באוקטובר 2007 מימש ג'ונסון 700,000 מאופציות המניות שלו באפל במחיר מימוש של 23.72 דולר, ובהמשך אותו יום מכר את המניות במחיר של כ-185 דולר. הוא הרוויח כ-400 מיליון דולר במהלך שבע וחצי שנות עבודתו באפל.

כמנכ״ל J. C. Penney המשיך ג'ונסון להתגורר בקליפורניה ונהג לטוס מספר ימים בשבוע למטה החברה שנמצא בפלאנו, טקסס, במטוס סילון פרטי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]