רוג'ר מרשל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוג'ר מרשל
Roger Marshall
דיוקנו הרשמי של מרשל בסנאט, 2021
דיוקנו הרשמי של מרשל בסנאט, 2021
דיוקנו הרשמי של מרשל בסנאט, 2021
לידה 9 באוגוסט 1960 (בן 63)
אל דוראדו, קנזס, ארצות הברית
שם מלא רוג'ר ויין מרשל
שם לידה Roger Wayne Marshall עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קנזס
אוניברסיטת המדינה של קנזס
עיסוק פוליטיקאי, רופא
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת נצרות פרוטסטנטית[1]
בת זוג ליינה מרשל (מאז 1983)
אתר האינטרנט הרשמי של רוג'ר מרשל
סנאטור מטעם מדינת קנזס
3 בינואר 2021 – מכהן
(3 שנים ו־15 שבועות)
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של קנזס
3 בינואר 20173 בינואר 2021
(4 שנים)
→ טים היולסקאמפ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוג'ר ויין מרשלאנגלית: Roger Wayne Marshall; נולד ב-9 באוגוסט 1960) הוא פוליטיקאי אמריקאי המכהן כסנאטור מטעם מדינת קנזס. המחוז הראשון בקנזס, שאותו ייצג עד השבעתו לסנאט, הידוע בכינויו "הראשון הגדול" (Big First), הוא מחוז עצום וכפרי ברובו המשתרע על פני 63 ממחוזות קנזס — כמעט מחצית שטח המדינה — והוא המחוז השביעי בגודלו בקונגרס האמריקאי שאינו מייצג את המדינה כולה. מרשל, שנבחר לראשונה בבחירות 2016, הוא הוותיק מבין נציגי קנזס בבית הנבחרים. בספטמבר 2019 הודיע על התמודדותו למושבו של פט רוברטס הפורש בסנאט של ארצות הברית[2], התמודדות שבה ניצח.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרשל נולד בעיר אל דוראדו שבקנזס. הוא למד ב"מכללה הקהילתית באטלר" בטרם החל את לימודיו באוניברסיטת המדינה של קנזס, שם קיבל תואר ראשון בביוכימיה. את לימודיו הדוקטורט שלו ברפואה השלים באוניברסיטת קנזס. בסיינט פיטרסברג סיים מרשל התמחות במיילדות ובגניקולוגיה במרכז הרפואי בייפרונט שבעיר. מרשל היה יושב ראש מועצת המנהלים של "בית החולים האזורי הגדול בנד" והיה מושל מחוזי של בארגון רוטרי. נוסף על כך, במשך שבע שנים שירת בכוחות המילואים של צבא ארצות הברית עד שהשתחרר בדרגת קפטן.

ב-2016 התמודד מרשל נגד טים היולסקאמפ, חבר קונגרס מכהן, בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה הרפובליקנית לייצוג מחוז הקונגרס הראשון של קנזס בבית הנבחרים של ארצות הברית. מרשל ניהל מסע בחירות בתמיכתן של רבות מהקבוצות החקלאיות במדינה, שכעסו על כך שהיולסקאמפ איבד את מושבו בוועדת החקלאות של בית הנבחרים, בפעם הראשונה זה מאה שנים בה אף נציג מקנזס היה חבר בוועדה. מטה הבחירות של היולסקאמפ טען כי מרשל תקף שכן עם משאיתו: מרשל הואשם בעברית בשתי עבירות פליליות, אם כי נמצא אשם במידה פחותה יותר בשני האישומים. ב-2 באוגוסט 2016, מרשל ניצח את היולסקאמפ בבחירות המקדימות, כשלו 56% וליריבו 44%. בעת זו אף דמוקרטי לא מילא טפסים להתמודדות. עם זאת, כל מועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית ניצב בפני סיכויים בלתי-אפשריים לזכייה, שכן מחוז זה נחשב למעוז רפובליקני מובהק.

בבחירות הכלליות ניצח מרשל בקלות, כשהוא גובר על הפוליטיקאי העצמאי אלן לה-פוליס וקרי ברט ממפלגה הליברטריאנית עם 65.9 אחוז מקולות הבוחרים. מרשל הושבע לתפקידו בראשית ינואר 2017. הוא חבר בוועדת החקלאות, בוועדת העסקים הקטנים ובוועדת המדע, הטכנולוגיה והחלל של בית הנבחרים. בשלהי 2019 הצביע נגד שני סעיפי ההדחה של דונלד טראמפ[3].

ב-7 בספטמבר 2019 הכריז מרשל כי יוותר על מושבו בבית הנבחרים ויתמודד על אחד משני מושביה של קנזס בסנאט של ארצות הברית שהתפנה אחרי ארבע שנות כהונתו של פט רוברטס[4]. מרשל ניסה ללכת בעקבותיהם של שלושה מקודמיו שייצגו את מחוז הקונגרס הראשון של קנזס בבית הנבחרים — בוב דול, ג'רי מורן ורוברטס. בשל גודלו העצום של המחוז (המשתרע על מחצית משטח המדינה ושני אזורי זמן), נחשב בדרך כלל נציג מחוז הקונגרס הראשון כדמות פוליטית כלל-מדינתית. באפריל 2020, יו"ר המפלגה הרפובליקנית של קנזס, מייק קוקלמן, האיץ במתמודדת רפובליקנית נוספת למושבו של רוברטס, נשיאת הסנאט המדינתי סוזן ווגל, לפרוש מהמירוץ במטרה להגדיל את סיכוייו של מרשל לנצח ומתוך חשש שכריס קובאק השערורייתי ינצח בבחירות המקדימות ויפסיד בבחירות הכלליות למועמד דמוקרטי[5]. באותו החודש הצהיר מרשל כי הוא עסוק מדי מלערוך תעמולת בחירות בשל מתן טיפולים רפואיים לחולי נגיף הקורונה[6]. בהתמודדותו של מרשל הביעו תמיכה בוב דול[7] והמושל לשעבר ג'ף קולייר[8].

מרשל מחזיק בעמדות פוליטיות שמרניות. הוא מבקר תכוף של הסוכנות להגנת הסביבה ותומך בקיצוץ סמכויותיה, ותומך נלהב בסוביסדות לחקלאות כיאה לנציג מחוז-קונגרס חקלאי. מרשל מתנגד להפלות[9]. הוא תמך בצו נשיאותי 13769 שהנפיק הנשיא דונלד טראמפ[10], ותומך בביטול חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה. כמו כן, מרשל סבור כי מריחואנה רפואית אינה בטיחותית ומטיבה עם משתמשיה[11].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוג'ר מרשל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ טרוויס היינג, Roger Marshall announces Senate bid, באתר ויצ'יטה איגל, 7 בספטמבר 2019 (באנגלית)
  3. ^ שון או'קיי וזכארי ב. וולף, How each member of the House voted on impeachment, באתר CNN‏, 18 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  4. ^ ג'ולי גרייס ברופקה, Rep. Roger Marshall launches Kansas Senate bid, באתר The Hill‏, 7 בספטמבר 2019 (באנגלית)
  5. ^ שרמן סמית' וטים קרפטנר, U.S. Senate candidates Lindstrom, Kobach urge state GOP chairman to resign for distorting primary race, באתר דה הייז דיילי ניוז, 28 באפריל 2020 (באנגלית)
  6. ^ מייקל ריאן, Is Kansas GOP trying to lose the US Senate race? This feud could be the way to do it, באתר קנזס סיטי סטאר, 27 באפריל 2020 (באנגלית)
  7. ^ בריאן לורי, Bob Dole endorses Kansas Rep. Roger Marshall in Senate race , באתר קנזס סיטי סטאר, 13 בינואר 2020 (באנגלית)
  8. ^ ציוץ של רוג'ר מרשל ברשת החברתית אקס (טוויטר), 26 בפברואר 2020
  9. ^ קרטיס טייט, Tea party Rep. Tim Huelskamp heading to defeat in Kansas Republican primary, באתר McClatchy DC‏, 2 באוגוסט 2016 (באנגלית)
  10. ^ ארון בלייק, Whip Count: Here's where Republicans stand on Trump's controversial travel ban, באתר וושינגטון פוסט, 31 בינואר 2017 (באנגלית)
  11. ^ Roger Marshall, R-KS, באתר Smoke the Vote (באנגלית)