רובוט MOTOMAN SDA10

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, פרסומי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, פרסומי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Motoman SDA10

MOTOMAN SDA10 הוא רובוט דמוי אדם, שמיוצר על ידי חברת Yaskawa Motoman שהיא חברת בת של Yaskawa Electric Corporation. לרובוט יש שתי זרועות ו- 15 מפרקים, והוא מסוגל לבצע עשרות פעולות פשוטות וגם מסובכות יותר. הוא מסוגל לבצע כל פעולה שאנו בני האדם מסוגלים לבצע, יכול לבצע פעולות ביד אחת כל פעם ובשתי הידיים גם יחד באותו זמן, לפי איך שהמתכנת שלו מחליט. הוא פועל על ידי בני אדם המתכנתים אותו לפי הפעולות אותן רוצים להשיג, מחליף למעשה את ידי האדם ופועל אחרת מרובוטים אחרים בעודו מסוגל לעשות פעולות שונות באותו זמן עם שתי הזרועות.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת Yaskawa שמייצרת את הרובוט מספקת שירותים תעשייתיים, נחשבת ליצרנית הגדולה של הרובוטים התעשייתיים ומפעילה 60 סניפים בכל העולם. החברה פיתחה מספר רב של רובוטים והפיצה אותם ברחבי העולם. כמו כן, גם בישראל קיימים מוצרים של החברה והמוצרים שלהם משמשים מפעלים ומקומות תעשייתיים לעבודת ידיים. עלות הרובוט כ 70 אלף דולר. והוא נמכר ברחבי העולם דרך סניפי החברה.

מאפייני הרובוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובוט מורכב משתי זרועות, 15 צירים- 7 צירים בכל זרוע וציר בסיס נוסף במרכז הרובוט.

כל זרוע שוקלת כ-10 ק"ג ומגיעה למרחק של כ- 1,440 מ"מ, בדיוק של 0.1 מ"מ.

הרובוט מתוכנת כך שיוכל לפעול במקומות צפופים, במפעלי ייצור, ניתן להעמידו על רצפה של פס ייצור כך שיוכל לבצע פעילויות של ייצור והרכבה ולשדרג את התפוקה של המפעלים בהם הוא פועל.

בישראל הרובוט נמצא בעיקר במפעלים, אך ניתן לעשות בו שימוש גם בכל מקום אחר. בעולם ניתן למצוא אותו במקומות של הגשת מזון, הכנת משקאות וגלידות והרכבת כיסאות. זרועותיו הארוכות מגיעות למרחקים גדולים ושיתוף הפעולה בין שתי הזרועות יוצר עבודה ותפוקה מרבית עבור ההוראות שניתנו לו. כל זרוע יכולה להחזיק עד 10 ק"ג והתנועה שלו נשארת חלקה בכל פעולה שתינתן. הרובוט נקרא MOTOMAN מכיוון שפעילותו מושתתת על פעילות אדם, בצורה מוטורית. בנוסף, יכול להגיע למטבח ולבצע פעולות של הכנת מזון ובישול.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]