קנט

קנט (מחוז)
Kent
סמל קנט
סמל קנט
דגל קנט
דגל קנט
דגל קנט
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
אומת הבית אנגליהאנגליה אנגליה
אזור דרום-מזרח אנגליה
ערים במחוז מיידסטון
בירת המחוז מיידסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 3,736 קמ"ר
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 1,855,842 (2021)
 ‑ צפיפות 463 נפש לקמ"ר (2011)
קואורדינטות 51°11′24″N 0°43′48″W / 51.19000°N 0.73000°W / 51.19000; -0.73000
אזור זמן UTC
www.kent.gov.uk

לחצו כדי להקטין חזרה

הסיטי של לונדוןלונדון רבתיסאריבקינגהאמשיירברקשיירקנטאסקסהרטפורדשיירסאפוקנורפוקלינקולנשיירראטלנדקיימברידג'שיירבדפורדשיירמזרח סאסקסמערב סאסקסהאי וייטהמפשיירדורסטדבוןקורנוולבריסטולסאמרסטוילטשיירגלוסטרשיירלסטרשיירנורת'האמפטונשייראוקספורדשיירהרפורדשיירווריקשיירווסטרשיירוסט מידלנדסשרופשיירסטפורדשיירנוטינגהאמשיירדרבישיירצ'שיירמרזיסיידמנצ'סטר רבתידרום יורקשיירמזרח יורקשיירמערב יורקשיירלנקשיירצפון יורקשיירקאמבריהנורת'מברלנדטיין אנד ווירדרהאםצרפתאירלנדהאי מאןסקוטלנדצפון אירלנדויילס
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קנטאנגלית: Kent) הוא אחד ממחוזות אנגליה. המחוז, אשר נמצא בדרום-מזרח אנגליה אשר בממלכה המאוחדת, גובל בסאסקס מזרח, סארי ולונדון רבתי. בנוסף, לקנט גבול עם צרפת אשר עובר במחצית מנהרת התעלה.

בירת מחוז קנט היא מיידסטון ובנוסף לה 40 ערים בקנט. הבולטות שבהן קנטרברי, דובר ומרגייט.

מיקומה של קנט כחיץ בין הממלכה המאוחדת ליבשת האירופית הוביל להיות המחוז "קו החזית" במספר מערכות, בהן הקרב על בריטניה במלחמת העולם השנייה.

בשל ריבוי המטעים והפרדסים במחוז קנט, הוא מכונה בחיבה "הגינה של אנגליה".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ממלכת קנט

אזור קנט מאוכלס החל מהתקופה הפלאוליתית. השם "קנט" נוצר מהמילה הבריטונית "קנטוס" אשר משמעותה קצה או גבול. המחוז החל להיקרא קנט בשנת 835 לספירה ובאותה תקופה תושבי האזור התייחסו לקנטרברי כעיר בירתם.

בין המאה החמישית למאה השמינית הייתה ממלכת קנט ממלכה עצמאית, והיוותה את אחת משבע הממלכות שהתגבשו בסופו של דבר לממלכת אנגליה.

בשנת 1873 טבעה מול חופי קנט האונייה נורת'פליט, ורק 86 מתוך 379 נוסעיה נותרו בחיים.

בזמן מלחמת העולם השנייה חלק ניכר מהקרב על בריטניה התרחש מעל לאדמות המחוז. בין יוני 1944 למרץ 1945 יותר מ-10,000 טילי V-1 נורו לעבר לונדון מבסיסים בצפון צרפת, מתוכם כ-2,500 פגעו בקנט ובלונדון והשאר יורטו בידי מטוסים, אש נ"מ ובלוני הגנה.

מתום המלחמה שונו גבולות המחוז מספר פעמים וב-1965 נוצרו בלונדון רובעי ברומלי ובקסלי מאיחוד תשע ערים אשר היוו בעבר חלק מקנט.

תעשיות חשובות בקנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

התעשיות הגדולות בצפון-מערב קנט עוסקות בבטון, נייר ותעשייה אווירית, בעוד שדרום-מזרח קנט נשען בעיקר על תעשיות התיירות וחקלאות. במחוז מגדלים בין השאר, ענבי יין, המשמשים לייצור יינות לבנים ויין נתזים[1].

ערים חשובות בקנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קתדרלת קנטרברי

קנטרברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קנטרברי

העיר נמצאת במזרח קנט ומפורסמת בשל היותה מקום מושבו של הארכיבישוף מקנטרברי, ראש הכנסייה האנגליקנית וכן בשל הקתדרלה של קנטרברי.

דובר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דובר (אנגליה)

דובר היא עיר-נמל מבין החשובות אשר בממלכה המאוחדת, ממוקמת במזרח קנט על גדות תעלת למאנש. דובר היא העיר הבריטית הקרובה ביותר לאירופה, מרחק של 34 קילומטרים מנמל קאלה שבצרפת.

מרגייט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגייט היא עיר תיירותית אשר בקצה הצפוני של מזרח קנט ומאופיינת על ידי רצועות החוף הרחבות אשר מושכות תיירים (עיקרם בריטיים) לעיר מזה יותר מ-250 שנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קנט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד סיילן יגינסו ואליאן פלטייה, ניו יורק טיימס, ההצלחה של היין המבעבע האנגלי יוצרת תסיסה בשמפיין, באתר הארץ, 19 בינואר 2019