קלודט קולבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלודט קולבר
Claudette Colbert
קלודט קולבר, 1933
קלודט קולבר, 1933
לידה 13 בספטמבר 1903
סן-מנדה, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 ביולי 1996 (בגיל 92)
ספייטסטאון, ברבדוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה ברבדוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Émilie Chauchoin עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1925–1987 (כ־62 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • ליגת הסטודנטים לאמנות של ניו יורק
  • תיכון וושינגטון אירווינג עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג נורמן פוסטר (19281935) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלודט קולבראנגלית: Claudette Colbert;‏ 13 בספטמבר 190330 ביולי 1996) הייתה שחקנית קולנוע ותיאטרון אמריקאית, ילידת פריז, שהייתה לאחת השחקניות המצליחות ביותר בתקופתה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה כלילי קלודט צ'וצ'וין בפריז, בירת צרפת. כעבור מספר שנים היגרו הוריה לארצות הברית והתמקמו בניו יורק. היה לה אח אחד, צ'ארלס, שהפך להיות הסוכן של אחותו. היא החלה לשחק בתיכון וכמה שנים אחר כך, ב-1923, עשתה את הופעת הבכורה שלה בברודוויי. לשם כך זנחה את תוכניותיה להיות מעצבת שיער ושקדה על פיתוח קריירת משחק. את הופעת הבכורה הקולנועית שלה עשתה בתפקיד הראשי בסרטו האילם של פרנק קפרה, "בשם אהבת מייק" (1927). סרטה הבא, שנתיים אחר כך, היה עם קול, בסרט "חור בחומה", בו הופיעה לצד כוכב נוסף בהתהוות, אדוארד ג'י רובינסון.

ב-1930 חתמה על חוזה עם אולפני סרטי פרמאונט, שחיפשו שחקנים שיוכלו להסתגל בעידן החדש בקולנוע - הסרט המדבר, בו צריכים לנהל דיאלוגים. ניסיונה בתיאטרון עזר, כמו גם קולה המוזיקלי, לקבל את החוזה, ותוך זמן קצר הייתה לאחת הכוכבות הגדולות של "פרמאונט" ושל הוליווד כולה. אף על פי שלוהקה לתפקידים רבים בקומדיות רומנטיות, היא לא התקבעה בז'אנר הספציפי הזה, אלא כיכבה במגוון של סרטים, תחת במאים ידועים כנורמן טאורוג, ססיל ב. דה-מיל, פרנק לויד, ג'ורג' קיוקור, ארנסט לוביטש ועוד רבים אחרים. לשיא הפופולריות הגיע כשכיכבה לצד קלארק גייבל בקומדיה המאוד מצליחה "זה קרה לילה אחד" (1934), עליו זכתה בפרס האוסקר, כשגילמה נערה מפונקת מבית עשיר, הבורחת מאביה. בין סרטיה הבולטים האחרים נמנים "קלאופטרה", "חיקוי לחיים", "תופי מוהוק" (של ג'ון פורד), "אשתו השמינית של כחול הזקן", "The Palm Beach Story", "חצות", "בום טאון" (בו שבה לככב לצד קלארק גייבל), "מאז שהלכת", "מחר לנצח" ו"הביצה ואני".

משנות החמישים חלה דעיכה בקריירה של קולבר, והיא הרבתה להופיע בטלוויזיה, זאת במקביל להצגות תיאטרון, שאף קיבלה מועמדות לפרס הטוני, כשחקנית ראשית במחזה על הופעתה ב"The Marriage Go-Round".

בראשית שנות השישים פרשה ממשחק בקולנוע. הופעתה האחרונה בקולנוע הייתה בסרט פאריש משנת 1961, אולם 16 שנים לאחר פרישתה, הופיעה בתפקיד משני בסרט הטלוויזיה "The Two Mrs. Grenvilles", בשנת 1987, עליו זכתה בפרס גלובוס הזהב וקיבלה מועמדות לפרס אמי. היא נפטרה ביולי 1996 מסדרה של שבצים מוחיים, בגיל 92.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]