קדימה, תריץ אחורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קדימה, תריץ אחורה
Be Kind Rewind
כרזת הסרט "קדימה, תריץ אחורה"
כרזת הסרט "קדימה, תריץ אחורה"
בימוי מישל גונדרי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מישל גונדרי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מישל גונדרי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Jeff Buchanan עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ק בלאק
מוס דף
דני גלובר
מיה פארו
צילום אלן קוראס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה, Focus Features עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה New Line Cinema
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בינואר 2008
משך הקרנה 101 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $20,000,000[1]
הכנסות $30,576,510[1]
הכנסות באתר מוג'ו bekindrewind
www.bekindmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קדימה, תריץ אחורה (Be Kind Rewind) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 2008, בוים על ידי מישל גונדרי בכיכובם של ג'ק בלאק, מוס דף, דני גלובר ומיה פארו. הסרט יצא לראשונה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-20 בינואר 2008 ומאוחר יותר בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי בברלין[2].

שם הסרט (באנגלית) הוא משפט שהיה נפוץ ככיתוב על קלטות וידאו להשכרה, בבקשה מהשוכרים להריץ את הסרט אחורה לאחר שסיימו לצפות בו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייק (מוס דף) עובד בחנות להשכרת קלטות וידאו על סף פשיטת רגל בשם "Be Kind Rewind", בעיירה פסאייק שבניו ג'רזי. חברו הטוב ביותר של מייק, ג'רי (ג'ק בלאק), נוהג להתלוות אליו בעבודה בחנות. מייק מוקסם מהסיפור עליו שמע בילדותו מבעל החנות, מר פלטשר (דני גלובר), כי פסנתרן הג'אז האגדי פאטס וולר נולד באותה החנות. מר פלטשר מתבשר על ידי הנהלת העיירה כי עומדים להרוס את החנות ובמקומה ייבנה קומפלקס מגורים, אלא אם כן יגייס מספיק כסף לשפץ את הבניין. פלטשר מחליט לנסות לשפר את העסק בעזרת ריגול אחר חנות הווידאו המתחרה המשכירה בפורמט DVD. הוא משאיר את מייק כאחראי על החנות בהיעדרו. בעוד הרכבת עוזבת הוא כותב למייק אזהרה על חלון הרכבת שלא להכניס את ג'רי לחנות, אך מייק מתקשה להבין את הכתב ההפוך.

ג'רי גר בטריילר סמוך לתחנת כוח חשמלית ומודאג שהיא ממיסה לו את המוח. הוא מבקש ממייק לעזור לו לחבל בתחנה אך זה מסרב. ג'רי מנסה לחבל בתחנה לבדו, מתחשמל בטעות והופך ממוגנט. למחרת, ג'רי הממוגנט גורם לכל הקלטות בחנות להימחק. לקוחה נאמנה של החנות וידידתו של מר פלטשר, גברת פאלאפיץ (מיה פארו), מגיעה לשכור את הסרט מכסחי השדים. הסרט נמחק יחד עם שאר הקלטות ומייק פוחד שאם גברת פאלאפיץ תגלה זאת הוא יאבד את אמונו של מר פלטשר. ג'רי מציע למייק להסריט את הסרט בעצמם, כשהם מככבים בתור השחקנים הראשיים. החברים יוצרים גרסה בת 20 דקות בעזרת מצלמת VHS ישנה ואפקטים זולים. מאוחר יותר לקוח מבקש את הסרט שעת שיא 2 והם מסריטים גם אותו, הפעם בעזרת אלמה (מלאני דיאז) מהמכבסה הסמוכה. אלמה עוזרת לג'רי להוציא את המגנטיות מגופו על ידי שתיית דלי מלא מי מלח. בהמשך השלישייה יוצרים שיטה בה לקוחות יכולים להזמין הסרטה מחדש של סרט מסוים, ובה להקוחות צריכים להמתין זמן רב, ולכן הם אומרים שהקלטות צריכות להגיע משוודיה (sweded) והיא צוברת פופולריות.

העסק מתחיל להתרומם ורבים מתושבי העיירה לוקחים חלק בתהליך ההסרטה מחדש של הסרטים. מייק וג'רי מציעים למר פלטשר להשתמש ברווחים החדשים כדי לשפץ את החנות. אולם, נציגים של חברות הסרטים מגיעים לחנות מחרימים את הסרטים בתואנה של הפרת זכויות יוצרים ומשמידים אותם. בנוסף, מייק מגלה שפאטס ווילר לא באמת נולד בחנות ומר פלטשר רק סיפר לו זאת כדי לשמח אותו בתור ילד.

ג'רי מציע שתושבי העיירה ימשיכו להפיק סרטים מקוריים ומבקש ממייק רעיון לתסריט. מייק מציע לביים סרט תיעודי פיקטיבי על חיי פאטס ווילר בעיירה. כל תושבי העיירה לוקחים חלק בהפקה. מייק וג'רי מנסים לפרוץ לחנות הווידאו המתחרה כדי לגנוב את המקרן שלהם עבור הקרנת הבכורה. הם מגלים שבעל החנות ישן בה בלילה, נתפסים על ידו ונאלצים להקרין את הסרט על מסך טלוויזיה ישנה וקטנה. ביום הבכורה צוות ההריסה עומד בחוץ ומחכה להרוס את הבניין ומכשיר הטלוויזיה הקטן שנועד להקרנה נופל ונשבר. בעל החנות המתחרה מביא את המקרן והסרט מוקרן בענק על חלון החנות. בסוף ההקרנה, מתגלה כי קהל רב שהתאסף בחוץ לצפות בסרט מריע ומוחא כפיים. הסרט מסתיים כשהאחראי על צוות ההריסה מחייך וטופח למר פלטשר על השכם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קדימה, תריץ אחורה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 הכנסות ותקציב הסרט קדימה, תריץ אחורה, מתוך אתר Box Office Mojo
  2. ^ עכבר העיר, לנשוף בעורפו של גונדרי, באתר הארץ, 20 בפברואר 2008