צוריאל קריספל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צוריאל ויקטור קריספל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1960 (בן 64 בערך)
ה'תש"ך
באר שבע
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה רב ומוהל
עיסוק ראש מנהלת הקמת היישוב
מפלגה ש"ס
ראש מועצה מקומית אלעד ה־1
19952004
(כ־9 שנים)
סגן ראש העיר אלעד
20132019
(כ־6 שנים)
מנהל בית ספר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צוריאל ויקטור קריספל (נולד בה'תש"ך, 1960) הוא סגן ראש העיר אלעד לשעבר. כיהן כראש המועצה המקומית הראשון של היישוב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בבאר שבע כוויקטור קריספין. למד בישיבה קטנה בישיבת אהל מועד. לישיבה גדולה המשיך בישיבת בית הכרם, אצל הרב ישראל קליינר. משם התגייס לצה"ל, שם שירת כ-4 שנים בחטיבת גולני.

לאחר נישואיו, בשנת תשמ"ג בערך, התגורר באופקים. בתקופה זו למד בבאר שבע בכולל של רבי אלעזר אבוחצירא. במקביל הקים את אגף השיקום הדתי (שק"ד) בכלא באר שבע, ולאחר מכן את מוסדות אוצר החיים בעיר, מוסדות אותם ניהל למשך שנתיים.

לאחר כחמש שנים בנתיבות עבר לגור בירושלים, והחל ללמוד הוראה ודיינות בכולל יחווה דעת, שם התקרב לרב עובדיה יוסף, ושימש כמזכירו האישי[דרוש מקור]. בשנות ה-90 של המאה ה-20 נשלח על ידי הרב יוסף לשמש כסגנו של אריה גמליאל במשרד השיכון. במקביל לתפקיד זה כיהן כיושב ראש מינהלת הקמת העיר אלעד.

עם הקמת היישוב אלעד, על ידי שר השיכון אריאל שרון, מונה קריספל לראש מועצה ממונה על ידי שר הפנים עוזי ברעם. בבחירות הראשונות לראשות המועצה המקומית אלעד שהתקיימו בשנת תש"ס, ניצח קריספל את יעקב אשר, שהפך לממלא מקום ראש המועצה ולימים ראש עיריית בני ברק וחבר הכנסת.

בהיותו ראש המועצה פעל לפיתוח העיר. כך, לדוגמה, העיר זכתה בחמישה "כוכבי-יופי" בשל טיפוח איכות הסביבה. כמו כן דרש קריספל להעביר את מיסי המרכזים המסחרים לעיר. בנוסף העביר קריספל חוק עירוני המחייב קבלנים לצפות את המבנים בעיר באבן ירושלמית, החלטה זו גררה מחאת קבלנים בשל נטל התקציב הכרוך בכך.

בשנת תשס"ה התמודד מול צביקה כהן, והפסיד לכהן. לאחר ההפסד עזב את אלעד ועבר להתגורר בשכונת רמת שלמה בירושלים.

בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2013 התמודד על ראשות העיר אלעד מטעם מפלגת ש"ס, כשהוא מחליף את יצחק עידן שעמד בראשות העיר מטעמה.[1] קריספל הפסיד בבחירות לישראל פרוש, ומונה לסגן ראש העיר. בבחירות לכנסת ה-21 הוצב במקום ה-38 הסמלי ברשימת ש"ס לכנסת. במאי 2019 הודיע קריספל על התפטרותו מהעירייה[2]. בינואר 2020 מונה לתפקיד מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]