צארינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "צאריצה" מפנה לכאן. לערך העוסק בנהר ברוסיה, ראו צאריצה (נהר).
הצאריצה אלכסנדרה פיודרובנה

צארינהרוסית: צאריצה цари́ца, בבולגרית: царица) הוא תוארה של רעיית הצאר של רוסיה או של בולגריה, בתקופה שהיה במדינות אלה שלטון מלוכני. כאשר שלט ברוסיה או בבולגריה צאר קיבלה רעייתו את התואר עם נישואיהם. גם כאשר עמדה אישה בראש הקיסרות הרוסית היא נשאה את התואר "צארינה". כך, היה זה תוארן של יקטרינה הראשונה ששלטה בין השנים 17251727, של אנה, קיסרית רוסיה בין השנים 17301740, של יליזבטה, קיסרית רוסיה בין השנים 17411762 ושל יקטרינה הגדולה, קיסרית רוסיה בין השנים 17621796. אחרי פיוטר הראשון תואר זה היה תואר בלתי רשמי מאחר שהתואר הרשמי של הצאר נהיה "אימפרטור" (император - קיסר) והתואר הרשמי של הצארינה היה "אימפרטריצה" - (императрица - "קיסרית").

הצארינות שקיבלו את התואר בשל נישואיהן לצאר הרוסי היו: נטליה אלכסייבנה, יליזבטה אלכסייבנה, אלכסנדרה פיודורובנה, מריה אלכסנדרובנה, מריה פיודורובנה. האחרונה בצארינות הרוסיות הייתה אלכסנדרה פיודורובנה שנישאה לצאר ניקולאי השני.

אלאונורה מרויס-קוסטריץ הפכה לצארינה בשל נישואיה לצאר פרדיננד הראשון מבולגריה, וג'ובאנה מאיטליה, האחרונה בצארינות של בולגריה שהייתה רעייתו של הצאר הבולגרי בוריס השלישי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צארינה בוויקישיתוף