תוכנית השחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פרויקט השחר)

תוכנית "השחר" הוא מיזם ארצי של תנועת בני עקיבא לפיתוח מנהיגות בקרב בני נוער בני העדה האתיופית. התוכנית הוקמה באמצע שנות ה-90, לאחר גל העלייה מאתיופיה לישראל במסגרת "מבצע שלמה".

ב-2006, פעל הפרויקט ב-24 מוקדים וכלל כ-50 קבוצות מנהיגות בשכונות, תיכונים, אולפנות, ישיבות תיכוניות, ופנימיות ברחבי ישראל.

מטרת התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת הפרויקט היא הכשרת מנהיגות צעירה מקרב יוצאי אתיופיה ויצירת קהילה מנהיגותית מתוך העדה האתיופית המסוגלת להוות דוגמה אישית וערכית בפני נוער העדה. מטרה נוספת היא העלאת דילמות וקשיים איתם מתמודד בן העדה האתיופית בחברה הישראלית אל פני השטח והצעות להתמודדות נכונה איתם. מדריכי הקבוצות עצמם הם חיילים משוחררים או סטודנטים בני העדה בעלי רקע חינוכי הנתמכים בצוות של אנשי מקצוע (מחנכים, עובדים סוציאליים, יועצים ורבנים).

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעילות בפרויקט השחר מובנית כתוכנית תלת-שנתית מדורגת הכוללת מפגשים בני שעה וחצי אחת לשבוע, בהם מעלים החניכים והמדריך נושאים האקטואליים לחייהם כבני העדה בפרט, וכחלק מעם ישראל בכלל ודנים בהם. בנוסף לכך הפרויקט מקיים, אחת לשלושה חודשים, שבתות סמינריון, בהם נפגשים כל חניכי ומדריכי השחר מרחבי הארץ ובכך מעצימים את השפעתו של הפרויקט. במסגרת הפעילות יוצאים החניכים גם לפעילות התנדבותית בשכונות. כמו כן, קיים שילוב מסוים בין פעילויות הפרויקט לפעילויות הארציות של בני עקיבא (כדוגמת העלייה המסורתית לביריה ועוד).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]