פסגת ויקטוריה

פסגת ויקטוריה
פסגת ויקטוריה
פסגת ויקטוריה
מידע כללי
גובה 552 מטרים מעל פני הים
מדינה הרפובליקה העממית של סין עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום האי הונג קונג, הונג קונג
קואורדינטות 22°16′31.69″N 114°8′37.78″E / 22.2754694°N 114.1438278°E / 22.2754694; 114.1438278
(למפת הונג קונג רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מבט על נמל ויקטוריה, על אזור סנטרל באי הונג קונג ועל קאולון מראש פסגת ויקטוריה.
רכבל הפסגה בהתקרבו אל מגדל הפסגה.
מגדל הפסגה, מבט מדרך הפסגה.

פסגת ויקטוריהאנגלית: Victoria Peak; בסינית: 太平山) המכונה גם הר אוסטין (Mount Austin) או "הפסגה" (The Peak) היא הר הממוקם במערבו של האי הונג קונג שבהונג קונג. גובהה של הפסגה 552 מטרים והיא הנקודה הגבוהה ביותר באי (אך לא הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג).

בראש הפסגה ניצבות מספר רב של אנטנות תקשורת והפסגה עצמה סגורה לציבור. סביב הפסגה מצויות שכונות יוקרה, גנים, אזורים ירוקים, מצפורים ומרכז קניות המכונה "הפסגה" המהווה אתר תיירות מרכזי באי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר במהלך המאה ה-19 שימשה הפסגה אתר מגורים ונופש פופולרי בשל הנוף המרהיב הנשקף ממנה לעבר המושבה, בשל האקלים הנוח יותר (הממוזג) ביחס לאקלים הסובטרופי של חלקי האי הנמוכים יותר, ובשל המרחק מהרעש והריחות של נמל ויקטוריה. בשנת 1868 הורה מושל הונג קונג השישי, סר ריצ'רד מקדונל על הקמת מעון קיץ על הפסגה, ובעקבותיו בנו עשירי האי מעונות קיץ על הפסגה. באותה עת הדרך היחידה להגיע אל הפסגה הייתה באמצעות כיסא הנישא על ידי משרתים במעלה השביל הצר.

שנת 1888 היוותה נקודת מפנה בפיתוחה של הפסגה עם הקמת הפוניקולר "רכבל הפסגה"[1].

בניית הרכבל איפשרה גישה קלה ומהירה לפסגה ויצרה ביקוש רב למגורים על הפסגה. בין השנים 19041930 הוקמה על הפסגה שכונת מגורים אקסקלוסיבית יקרה, אשר נועדה לאוכלוסייה מערבית בלבד. השימוש ברכבל הפסגה הותר בשעות השיא למערביים בלבד, וסינים לא הורשו להשתמש בה.

גם כיום מהווה השכונה שכונת מגורים יוקרתית.

תיירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסגה מהווה אחד מאתרי התיירות העיקריים של הונג קונג בשל הנוף הנשקף ממנה. מספר המבקרים המשוער בפסגה מדי שנה עולה על 7 מיליון. בראש הפסגה הוקמו שני מרכזי קניות: מגדל הפסגה וגאלריית הפסגה הממוקמים בסמוך לרכבל הפסגה. במגדל הפסגה ממוקם מוזיאון השעווה מאדאם טוסו הונג קונג, סניף של רשת מוזיאוני מאדאם טוסו.

על הפסגה ממוקם גן פסגת ויקטוריה, באתר בו ניצב בעבר בית מגורי המושל, והוא הנקודה הגבוהה ביותר שאליה יכול להגיע הציבור הרחב.

על הפסגה משתרע שביל הפסגה המקיף אותה, ומהפסגה לכיוון דרום משתרע שביל הונג קונג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]