פנדורה (רדיו אינטרנט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פנדורה
Pandora
מחזור חיים ינואר 2000 – הווה (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
נכתבה בשפות Java עריכת הנתון בוויקינתונים
pandora.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פנדורה (Pandora) הוא שירות רדיו מקוון אשר מספק המלצות מוזיקה המבוססות על טעמו האישי של הגולש, על סמך נתונים מפרויקט הגנום המוזיקלי. השירות הושק במהלך שנת 2000.

השירות, אשר אותו מפעילה חברת Pandora Media, Inc., זמין רק בארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד. נכון לשנת 2022 לפנדורה היו כ-50 מיליון לקוחות[1]

על מנת להפעיל את השירות המשתמש צריך לכתוב שיר או אמן/להקה אהובים במיוחד, ולאחר מכן השירות מנגן ברצף מגוון רחב של שירים אשר לכאורה דומים מבחינה מוזיקלית. בעת שהשירים מתנגנים המשתמש יכול לספק משוב על השירים שנבחרים - לסמן ששיר מסוים שמתנגן הוא מוצלח או לא מוצלח; נתונים אלו משמשים את פנדורה כדי שהשירים שייבחרו בעתיד יהיו תואמים במידה רבה יותר לטעמו האישי של המאזין. בעת בחירת השיר הבא שמתווסף לרשימת ההשמעה, נלקחים בחשבון מעל ל-400 תכונות מוזיקליות שונות (בהם סינקופה, טון, הרמוניה, וכדומה).

משתמשים רשומים רשאים ליצור בפרופיל המשתמש שלהם עד 100 "תחנות רדיו" אישיות שונות עם ז'אנרים מוזיקליים שונים.

תוך כדי ההאזנה, למשתמשים יש אפשרות לרכוש את השירים שהם שומעים, או את האלבומים שבהם נכללים אותם השירים, בחנויות מקוונות שונות.

משתמשי פנדורה יכולים להשתמש בחשבון חינמי, אשר מציג או משמיע בפני המשתמשים פרסומות, או לחלופין לרכוש מנוי בתשלום שאיננו מציג או משמיע פרסומות. נכון לאוקטובר 2014, פחות מ-5% מהמאזינים היו בעלי מנוי בתשלום.

בנובמבר 2014 ספריית השירים של פנדורה הכילה 1.5 מיליון שירים.

לאחרונה מעניקה פנדורה למאזינים שליטה רבה יותר באילו שירים מנגנות תחנות הרדיו המותאמות אישית שלהם עם תכונה חדשה בשם "Pandora Modes". ישנם שישה מצבי האזנה: התחנה שלי, שהיא האלגוריתם המקורי של פנדורה; "Crowd Faves", שתעדיף את השירים שמקבלים את הציון הגבוה ביותר של משתמשים אחרים באותה תחנה; "Deep Cuts", שיגיש שירים פחות ידועים של אמן או בז'אנר; "Discovery", שינגן יותר אמנים שלא מופיעים בדרך כלל בתחנה זו; "Newly Released", אשר יבחר רק את השירים החדשים ביותר מאמן או בז'אנר; ו- "Artist Only", שיאפשר למלא לחלוטין בקטלוג של אמן בודד.[2]

בשנת 2019 השרות נמכר ל-Sirius XM.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פנדורה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מספר לקוחות בשנת 2022
  2. ^ Dani Deahl, THE VERGE, Pandora now lets you change its algorithm for selecting music, ‏19-3-2019