פיקדילי

פיקדילי
Piccadilly
רחוב פיקדילי בשלג
רחוב פיקדילי בשלג
מידע כללי
על שם פיקדיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה הממלכה המאוחדת
עיר לונדון
רובע הסיטי של וסטמינסטר
רחובות מסתעפים כיכר פיקדילי, Air Street, Stratton Street, Duke Street, Down Street, Knightsbridge, Berkeley Street, Swallow Street, Old Park Lane, Eagle Place, Arlington Street, White Horse Street, Clarges Street, Dover Street, St James's Street, Old Bond Street, פינת הייד פארק, Hyde Park Corner underpass, Princes Arcade, Burlington Arcade, Piccadilly Arcade, Albemarle Street, Grosvenor Place, Brick Street עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 51°30′25″N 0°08′32″W / 51.50698°N 0.14235°W / 51.50698; -0.14235
(למפת לונדון רגילה)
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיקדיליאנגלית: Piccadilly) הוא רחוב ברובע הסיטי של וסטמינסטר במרכז לונדון, הממלכה המאוחדת.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רחוב פיקדילי עובר ממערב למזרח כשהוא מתחיל בפינת הייד פארק ומסתיים בכיכר פיקדילי. הרחוב נמצא על חלק מכביש ה-A4, בחציו המערבי הרחוב מהווה את הגבול הצפוני של גרין פארק. לאורכו נמצאות תחנות הרכבת התחתית פינת הייד פארק, גרין פארק ופיקדילי סירקוס, הוא גם מעניק את שמו לקו פיקדילי. פיקדילי נחשב לאחד הרחובות הישרים והרחבים יותר בלונדון ולאורכו ישנם מספר אתרים חשובים.

עד למאה ה-17 פיקדילי נקרא "רחוב פורטוגל", כמחווה לקתרינה, נסיכת פורטוגל, אשתו של צ'ארלס השני, מלך אנגליה. השם פיקדילי ככל הנראה נובע מחייט בשם רוברט טיילור אשר בנה את ביתו ברחוב בשנת 1612, הוא עשה את כספו ממכירת צווארוני פיקדיל. החל משנת 1660 והרסטורציה של המלוכה, החל כל האזור המערבי של לונדון בתנופת פיתוח ורחוב פיקדילי החל להתעצב בתור רחוב אופנתי בלב השכונות החדשות המתפתחות.

אתרים חשובים לאורך הרחוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיקדילי בוויקישיתוף