פיוצ'ר פרופסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיוצ'ר פרופסי
Future Prophecy
חגי אלעזר, היוצר העיקרי במיזם
חגי אלעזר, היוצר העיקרי במיזם
מוקד פעילות באר שבע, ישראל
תקופת הפעילות מ-1996
סוגה טראנס פסיכדלי
מוזיקה אלקטרונית
חברת תקליטים BNE
אתר רשמי
חברים
חגי אלעזר
חברים לשעבר
איתי אלעזר

פיוצ'ר פרופסי (Future Prophecy) הוא מיזם של יוצר המוזיקה האלקטרונית הישראלי חגי אלעזר, הפועל משנת 1996 ומופיע בפסטיבלים ובמועדונים ברחבי העולם.

עד היום הוציא המיזם אחד עשר אלבומים באורך מלא, מספר מיני אלבומים ואלבום אוסף אחד. המיזם עבד עם היוצרים Yahel, ‏X-Dream וסגיב כהן.

הקמה ופעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיזם המוזיקלי פיוצ'ר פרופסי נוסד על ידי חגי אלעזר, ישראלי יליד אוגוסט 1975 מבאר שבע, אשר שימש כתקליטן במועדון הפורום בעיר.

בתחילתו בשנת 1996, היה "פיוצ'ר פרופסי" הרכב מוזיקלי של חגי ואחיו הצעיר איתי, גם הוא תקליטן ב"פורום". הם החלו לעבוד באולפן ביתי קטן שרכשו, הוציאו רצועות ראשונות (ראו Advanced Options להלן, משנת‏ 1997), ובהמשך חתמו חוזה לשני תקליטים בחברת התקליטים הליקון. ב-1998 סיים הצמד את עבודתו על אלבום האולפן הראשון שנקרא כשמו Future Prophecy, ושמונה חודשים אחר כך, עדיין ב-1998, הוציא את האלבום השני Seeds Of Rage. הצמד הוציא אלבומים גם בשנים 1999 (Shadows) ו-2000 (Freak), ועזב את חברת התקליטים הליקון לטובת חברת התקליטים .B.N.E (גם היא ישראלית), הודות להתמחותה במוזיקה אלקטרונית[1].

בשנת 2001 לערך החל חגי בלימודי הנדסת תוכנה, ועקב כך פחתה פעילות הצמד ולא הוצאו אלבומים עד שנת 2004, כשיצא Concept Of Love[2]. בשנה זו עזב איתי את המיזם והוא מנהל כיום חברת הפקות.

בשנת 2006 יצר חגי את אלבום האוסף הראשון שלו והיחיד עד כה, שכלל רצועות מוזיקליות של אמני טראנס מהארץ ונקרא Advanced Options 2. בשנת 2007 נבחר חגי לאמן המוזיקה האלקטרונית במגזין המוזיקה MixMag.

חגי אלעזר סבור שהורדות פיראטיות עוזרות להפצת המוזיקה ולכן אינו מתנגד להן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Advanced Options‏ (1997). רשימת הרצועות: (PsyCraft vs. Beat Hackers Night Drive (Future Prophecy Remix‏,Remix - Future Prophecy‏, Sesto Sento vs. Apocalypse - Trance In Motion‏, Time Lock - Inner Bright‏, Astral Projection - The Prophecy‏, Basic - Days Of Power‏, Freak Show - The Fantasy‏, Echotek - Your Inside Voice‏, B-Wicked - R U Ready‏, Atomic Pulse vs. Cyrus The Virus Unreal‏, Future Prophecy Feel The Vibration‏.

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Future Prophecy‏ (1998). 9 רצועות: ‏Future Prophecy, ‏Aperitif, ‏Galaxy, ‏Vertigo, ‏Ritual, ‏Yesterday, ‏Bizarre, ‏Peace Conference, ‏Sunrise.
  • Seeds Of Rage‏ (1998). האלבום כולל 9 רצועות ומציג את התפתחות ההרכב והטראנס הפסיכדאלי באותה שנה. האופי של האלבום מלודי בהשראת גואה. שמות השירים באלבום נלקחו משמות של אלים הודים ומקורות מיסטיים. רשימת השירים: Akasha‏, Seeds Of Rage‏, Brahman‏, Jiva‏, Maya‏, Viveka‏, Varuna‏, Advaita‏, Indra‏.
  • Shadows‏ (1999). האלבום כולל 8 רצועות ומאופיין במקצב אפל עם טמפו מהיר ושילובים של סימפולים "חלליים". האלבום יצא בשנת 1999 והיה שונה במאפייניו המוזיקליים מקודמיו. הוא קוטלג בסצנת הטראנס הפסיכדלי כאלבום יותר "לילי" מאשר מלודי. רשימת הרצועות: Freak‏, Nomad In Space‏, Picture Of The Universe‏, At The Rim Of Chasm Part 1‏, Dungeons Of Wander‏, At The Rim Of Chasm (Part 2)‏, Reflection‏, Final Vision‏.
  • Freak‏ (2000). האלבום כולל 9 רצועות ומאופיין במקצב שמח עם טמפו מהיר ושילובים של סימפולי שירה. האלבום יצא כהמשך לשיתוף הפעולה עם X-Dream. אלבום זה התאפיין בעיקר בבסים עמוקים ובמקצבים שמחים, ושילב מספר סגנונות ומוטיבים מוזיקליים אשר הבולט בהם היה (Keep the frequency clear (LSD. רשימת הרצועות: Work Of Art‏, Assign 2‏, Radio Station‏, 8PM‏, Rock & Roll Ride‏, On The Edge‏, Funk Me‏, Keep The Frequency (L.S.D)‏, Blue Side Of Me‏.
  • Concept Of Love‏ (2004)[2]. האלבום כולל 12 רצועות מגוונות של טרקים בסגנונות שונים ומגוונים שמכילים מוטיבים של פלמנקו, רוק, טראנס פסיכדלי, פרוגרסיב ועוד. אלבום זה היה שונה מקודמיו בכך שהטמפו (BPM) היה נמוך בהרבה והרצועות היו מוזיקליות בהשוואה למקובל בטראנס פסיכדלי. מספר רצועות באלבום הפכו לפסקולים וקדימונים בתוכניות טלויזיה ורדיו, הבולט בהם היה הקדימון של התוכנית My Music Magazin בערוץ המוזיקה הישראלי, שליווה את אחת הדמויות מהתוכנית ארץ נהדרת. החיסרון הבולט באלבום זה הוא הפגיעה בהופעות ההרכב בעולם מפני שהאלבום לא התאים לרחבות הריקודים בפסטיבלים ומועדונים כפי שקודמיו היו, ובנקודה זו חגי נפרד מאחיו איתי בתחום היצירה והמשיך לבדו. רשימת הרצועות: Revelations‏, My Way‏, The Truth Behind‏, Daydreams‏, My Brother On The Road‏, Inside Your Heart‏, Sexoofon‏, Desperado‏, Concept Of Love‏, A World That Anything Is Possible‏, Pains Of Loneliness‏, Love Yourself‏.
  • Body Shaker‏ (2006). האלבום כולל 10 רצועות מגוונות של טרקים. אלבום זה התאפיין במלודיות מגוונות שהיו מבוססות על להיטי פופ משנות ה-80 ו ה-90, ומרצועות של פסי מוזיקת טראנס מתקדם שאפיינו את התקופה. האלבום כולל שניים משיריו הידועים של ההרכב, Yashkef בשיתוף עם הזמר סגיב כהן ו-Gabriel (לא קל), רמיקס שחגי ביצע ללהקת היהודים. רשימת הרצועות: Body Shaker‏, Run Out System‏, Rock The Show‏, Sound Like A Melody‏, November Rain‏, UniSex‏, Keep On Rocking‏, Syncopa‏, Gabriel‏, Rashid‏.
  • Special Edition‏ (2009). האלבום כולל 10 רצועות מגוונות, שבהן שילובי גיטרה ובס קיק נקי וכוחני, וכן קטעים קצביים ומרקידים. ייחודו של האלבום הוא בהיעדר תבנית אופיינית לרוב הטרקים, ושילוב מספר קטעים מוזיקליים שונים בקטע אחד. רוב הרצועות באלבום משלבות גיטרות אקוסטיות וחשמליות שמשתלבות עם מלודיות מועדונים שאפיינו את סוף שנות ה-90.
  • Wonderland‏ (2012). 10 רצועות מגוונות של טרקים: Ladies & Gentlemen‏, Higher Than Ever‏, Wonderland‏, PhenoMetal‏, Ocean‏, JuicyPussy‏, Remove Before Flight‏, The Roof Is On Fire‏, Traveling‏, Unix‏.
  • Concept Of Love II‏ (2015). האלבום כולל 11 רצועות מגוונות של טרקים: Silver Light‏, Traveling‏, Back On Track‏, They Give Us Rock‏, Hangover‏, Yashkef (עם סגיב כהן), The Lonly One‏, Road To Nowhere‏, Scraps Of Life‏, Seal‏, Moon Light‏.
  • Crossover‏ (2021). 8 רצועות: If I‏, Crossover‏, Run Away‏, (Instrumental)‏ Mikol Ha'ahavot‏, (Oriental) ‏Indra‏, The Night Of Your Return‏, The Next Is Silence‏, Liberty‏.
  • Serendipity‏ (2023). 6 רצועות: Mariana Trench‏, Set Me Free‏, Come Home‏, Desert Storm‏, Heart Of Elvendom On Earth‏, Raindrops‏.

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Summer of 99 ‏(2000). מיני-אלבום הכולל 3 רצועות המושפעות מהשינוי המוזיקלי של ההרכב[1]. הרצועות באלבום מייצגות את זרם המועדונים, מוזיקה מלודית עם טמפו נמוך. הרצועות הן: Summer Of '99‏,Flying ‏,Viva‏.
  • Daydream‏ (2004): מיני-אלבום הכולל 3 רצועות ושוחרר כמיני-אלבום מקדים לתקליט החמישי של ההרכב Concept Of Love. הסינגל מכיל 2 רצועות שכלולות האלבום Concept Of Love ורצועה אחת שלקוחה מהאלבום השני של ההרכב Seeds Of Rage. הרצועות הן: Daydream ‏,Indra Reloaded ‏, Holyland‏.

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Advanced Options ‏(2009) הוא האוסף הראשון של פיוצ'ר פרופסי. האלבום כולל 12 רצועות ומציג את מיטב אומני הטראנס הפסיכדלי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]