Popcorn (יצירה מוזיקלית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Popcorn"
שיר בביצוע גרשון קינגסלי
מתוך האלבום Music to Moog By
יצא לאור 1969
הוקלט 1969
סוגה סינת'-פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 2:24
חברת תקליטים Audio Fidelity Records
כתיבה גרשון קינגסלי
לחן גרשון קינגסלי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Popcorn ("פופקורן") הוא להיט אינסטרומנטלי של גרשון קינגסלי, שהתפרסם בכל העולם בנגינת הסינתיסייזר של סטן פרי ולהקת "Hot Butter".

בשנת 1969 הוציא קינגסלי את האלבום "Music to Moog By" על טהרת השימוש בסינתיסייזר מוג, שזכה לביקורות נלהבות. קינגסלי הפך לאחד מהיוצרים המרכזיים המשלבים מוזיקה אלקטרונית ומוג, והוציא אלבומים נוספים ברוח דומה.

בשנת 1972, סטן פרי ולהקתו "Hot Butter", שהקליטו גרסאות כיסוי אינסטרומנטליות, הקליטו גרסה משלהם ליצירתו של קינגסלי. שם היצירה, "פופקורן", ניתן בהשראת הצליל המסונטז שמנגן את המלודיה המרכזית של הנעימה, אשר מזכיר את רעש הפצפוץ שמשמיעים גרגרי תירס מטוגן הפוקעים בזה אחר זה. ביחס לגרסת המקור, זכה ביצוע זה להצלחה רחבה בהרבה, הפך ללהיט עולמי ודורג במקום הראשון בין היתר באוסטרליה[1] וצרפת[2]. במרוצת הזמן זכתה הנעימה למספר רב של גרסאות כיסוי, ליוותה משחקי וידאו (במיוחד מסוג ארקייד), ונכללה בפס הקול של מגוון תוכניות טלוויזיה וסרטים.

מכיוון שההבנה כיצד מופקת מוזיקה אלקטרונית הייתה שמורה למעטים באותה התקופה, התפשטה שמועה עקשנית, שגרסה כי הנעימה (בעלת הצליל החדשני דאז) הולחנה והופקה על ידי תוכנת מחשב ייעודית. אין בשמועה זו אמת.

המנגינה שימשה כמנגינת רקע במשחק המחשב דיגר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 November 1972, באתר poparchive
  2. ^ Toutes les Chansons, בארכיון האינטרנט, מתוך אתר infodisc, ‏אוחזר ב-13 באוקטובר 2005
ערך זה הוא קצרמר בנושא שירים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.