פוסט (אינטרנט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פוסטאנגלית: Post) הוא הודעה פומבית מאת משתמש בפורום אינטרנטי או בפלטפורמה מקוונת אחרת, כגון רשת חברתית (מיקרו-בלוגינג) או בלוג. פוסט משתמש יהיה לרוב מוצמד לפרטי המשתמש, בהם שם המשתמש שלו ותמונתו (או האוואטר שלו), וכן לתאריך והשעה שבהם הוא הועלה. משתמש שהעלה פוסט, בדרך כלל יוכל לעורכו לאחר העלאתו או למוחקו.

פוסטים שהועלו לפורום מקושרים לאשכול (Thread), שהוא רשימת פוסטים המקובצים לאותו דיון. הפוסט הראשון בת'רד,[1] נקרא לעיתים ב"פותח האשכול" או באנגלית TS (‏Thread Starter) או OP (‏Original Post). הפוסטים הממשיכים את הדיון הם תגובה לפוסט המקורי, או לתגובות המשך בדיון – כאשר בפורומים רבים קיימת האופציה לצטט הודעה קודמת, כך שניתן יהיה לקרוא אותה לצד הודעה שעונה לה. בת'רדים רבים קורה שהדיון סוטה בשלב זה או אחר מהנושא שהועלה בפוסט המקורי.

ברשתות חברתיות כמו פייסבוק נהוג להשתמש במושג פוסט לתיאור הגיג שמעלה משתמש באתר על ה"קיר" (Wall) שלו, כלומר האזור הפומבי האישי של המשתמש החשוף לחבריו או לכל הגולשים (בהתאם להגדרות הפרטיות של המשתמש), ושאינו מקושר לקבוצה ספציפית. כמו כן המושג משמש לתיאור הודעה שמשתמש משאיר בקבוצת דיון כלשהי, ופותחת ת'רד באופן די דומה לפורום (בניגוד לפוסט על הקיר האישי, פוסט בקבוצה ידרוש לעיתים אישור מנהל או מגשר לפני שיוצג לכלל חברי הקבוצה). ברשת טוויטר לעומת זאת כל הודעת משתמש עומדת בפני עצמה, גם אם היא תגובה להודעה פומבית אחרת, אם כי בפלטפורמה זו לא נהוג המינוח "פוסט", אלא המונח "ציוץ" (Tweet). בנוסף לתגובה לציוץ ניתן גם להפיצו מחדש כמעין פוסט נפרד, הנקרא "ציוץ מחדש" (Retweet).

מקרה נוסף שבו נהוג להשתמש במונח "פוסט" הוא במגזינים אינטרנטיים או בלוגים, בהם כל כתבה חדשה או רשומה נקראת לעיתים "פוסט".

לעיתים נהוגות מגבלות אורך על פוסטים – בין אם מגבלות אורך מינימלי או מגבלות אורך מקסימלי (למשל עבור ציוץ בטוויטר, שעליו קיימת מגבלת אורך מקסימלי של 280 תווים). מגבלת אורך מינימלית מקובלת היא כ-10 תווים, כאשר מגבלת האורך המקסימלי קיימת כמעט תמיד, אם כי ברוב המקרים היא גבוהה מאוד כך שמשתמשים לרוב לא ייתקלו בה – מגבלות נפוצות הן כמה עשרות אלפי תווים בודדים.

ברוב הפורומים ישנו מעקב אחר מניין הפוסטים שמשתמש העלה,[2] ונתון זה לעיתים נגיש לכול בעמוד המשתמש. חלק מהפורומים אף נוהגים לסווג משתמשים לפי מספר הפוסטים שהעלו, או לפי ותיקותם, ומסמנים משתמשים אלה בתארים שונים שעשויים להתווסף לפוסטים שהם מעלים.

בפייסבוק ישנה אופציה למנהלי קבוצות, להצמיד לראשית עמוד הקבוצה, פוסט שחשוב להם להפנות אליו את תשומת הלב של חבריה. פוסט כזה ייקרא "פוסט נעוץ" (Pinned post). דוגמה לפוסטים כאלה היא פוסטים המפרטים את נוהלי הקבוצה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • post, באתר Webopedia

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Marone, Vittorio (2015). ""Keep in mind that I will be improving": The opening post as a request for absolution" (PDF). Online Journal of Communication and Media Technologies. 5 (1): 136–158. doi:10.29333/ojcmt/2499. אורכב מ-המקור (PDF) ב-2017-10-18. נבדק ב-2020-03-08.
  2. ^ "Postcount Information". TechnoFyed.com. נבדק ב-2009-11-11.