פולי רשף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פולי רשף
לידה 16 בנובמבר 1949 (בן 74)
טורקיהטורקיה טורקיה
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1974
עיסוק שחקן
צאצאים נמרוד רשף עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פולי רשף (נולד ב-16 בנובמבר 1949) הוא שחקן תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשף נולד בטורקיה ועלה בגיל 14 לישראל. את שירותו בצה"ל עשה בצוותי הווי גייסות השריון. הוא למד בבית הספר למשחק של סמינר הקיבוצים ואת לימודי הקולנוע עשה באוניברסיטת תל אביב. בנו הוא נמרוד רשף.

קריירה בטלוויזיה ובקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשף שיחק במספר סרטים וסדרות טלוויזיה. בשנת 1979 שיחק בסרטו של זאב רווח "לא לעלות יותר". ב-1985 לוהק לשחק בסרט "בר 51". בשנת 1989 שיחק בסרט הקולנוע "רסיסים". בשנת 1990 דיבב בסדרת האנימציה "אבירי האור הקסום". בשנת 1993 שיחק בסרט הקולנוע "מחפשת בעל על ארבע", לצדו של יהודה ברקן. בשנת 1998 שיחק בטלנובלה "תיק דנבר", ששודרה בערוץ 2. ב-2001 שיחק בסרט הקולנוע "מרס תורכי". בשנת 2002 שיחק באופרת הסבון "סיטי טאוור", בה גילם את דמותו של דורון פלג.

בשנת 2005 שיחק בסדרת הדרמה של הערוץ הראשון "כתב פלילי" ובסרט הטלוויזיה "עכשיו או לעולם לא". בשנת 2007 שיחק בסרט "ריקוד מסוכן", בו גילם את דמותו של "אבנר". בשנת 2008 לוהק לשחק בטלנובלה של הוט 3 "בובות". ב-2009 שיחק בסדרה "תיכון השיר שלנו". בשנת 2009 שיחק בסדרת הדרמה "עספור".

בשנת 2011 שיחק בסדרת הדרמה של ערוץ 10 "הצרות שלי עם נשים", בתפקיד "מנחם ליפקין". בשנת 2013 שיחק בסרט "כידון". ב-2014 שיחק בסרט "טוביאנסקי", המבוסס על פרשת טוביאנסקי והשתתף בכתיבת התסריט של "אילוף הגוררת". ב-2015 הופיע בקולו בלבד בסרט הקצר "בלדה ליוסף" בבימויו של ריקי שלח ובסרט "קמטי צחוק" של פיני עדן. ב-2019 הופיע בסרטו של טומי לנג, "מריונטה".

בשנת 2020 השתתף בסדרת הנוער "התחנה", בתור עורך הדין קנטי. בשנת 2021 שיחק בתור ראש עיריית ת"א צוקרמן בסדרת הטלוויזיה "נעלמים" ושיחק בסדרת הטלוויזיה "השוטרים", בה גילם את ראש עיריית נהריה. בשנת 2022 גילם את הרב פליישמן בסרט "חומוס FULL טריילר".

קריירה בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשף שיחק במספר מחזות. בתיאטרון גבעתיים שיחק ב"מגזר השתקנים" ו"לה פמיליה". בתיאטרון הבימה שיחק במחזות "בוסתן ספרדי", "כמו דמעה בים" ו"מות דנטון". בתיאטרון חיפה שיחק במחזה "מטמורפוזה". בתיאטרון בית ליסין שיחק במחזות "שחק אותה סם" ו"נדוני אלטונה". בתיאטרון באר שבע שיחק במחזות "קומדיה של טעויות", "אפריל הקסום" ו"השחף". בתיאטרון תמונע שיחק במופע "פריחת ההדרים". בתיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער שיחק במחזה "יש ילדים זיג זג" על פי ספרו של דויד גרוסמן. בתיאטרון קרוב שיחק במחזה "הזבובים".

רשף לקח חלק בהצגות: "חכמי חלם", "רקמת נוצות הטווס", "שרה גבורת ניל"י", "שמלה גדולה", "ביל בול הגדול", "זה מסתובב", "משיח", "מלאך השלג", "דיבוק לשניים", "החלילן מהמלין", "ירח דבש", "קארין", "הרוח בערבי הנח"ל", "תלוי בתליין", גן עדן טרום חובה", "מוישה ונטילטור", "הרוטשילדים", "אבא מצליח אבל", "בסמטאות נפשנו", "הוא והיא", "בני הדוקטור", "אמי הגנרלית", "אוסקר –סקנדל במשפחה", "איפה הכסף?", "דירה לשניים","מגעים חמים" ו"בילבי".

בפברואר 2016 החל לשחק במחזה "מוטרפים מאהבה" מאת סם שפרד בתיאטרון הבימה.

רשף שיחק בהצגה "אני מפחדת ממך וירג'יניה" שכתבה וביימה נויה לנצט בפסטיבל עכו.

בשנת 2018 שיחק בהצגה "אמי הגנרלית" בתור אביו של מפקד הבסיס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]