ערוץ ההיסטוריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערוץ ההיסטוריה
פרטי הערוץ
מדינה ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
קטגוריה ידע והעשרה
סוג היסטוריה
תאריך השקה 1 בינואר 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות A&E נטוורקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה עברית ואנגלית
משרד ראשי ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
אזור קליטה ארצות הברית, מרבית העולם המערבי, אמריקה הלטינית, ישראל (HOT, yes)
שיטת שידור PAL, DVB
הצפנה NDS
זמינות
חבילה HOT, NEXT TV, STINGTV, YES, פרטנר TV, סלקום tv
HOT אפיק 43 + VOD
yes אפיק 44 בSD וב45 ב-HD + VOD
סלקום TV אפיק 20 + VOD
פרטנר tv אפיק 7 + VOD
www.history.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערוץ ההיסטוריה הוא ערוץ טלוויזיה אמריקאי העוסק בידע ובהעשרה, המתמחה בתוכניות אודות אירועים ותהליכים היסטוריים. בחלק מהתוכניות משולבים ראיונות עם היסטוריונים, עדויות מהשטח וטכנולוגיית מחשב מתקדמת המאפשרת לשחזר אירועים מהעבר.

בישראל משודר הערוץ בזכיינות על ידי חברת "טלעד", ומשדר 18 שעות ביממה תכנים בעברית ובאנגלית (עם תרגום לכתוביות בעברית ורוסית). הערוץ משודר בישראל ללקוחות כל החברות: NEXT TV, HOT, STINGTV, YES, פרטנר TV, ובסלקום tv.

ערוץ ההיסטוריה משדר תכנים שונים במעט מאלו של "ערוץ ההיסטוריה HD". זאת לעומת שאר ערוצי ה-HD בטלוויזיה בהם לרוב השידור תואם ביניהם לבין הערוצים המקבילים באיכות הסטנדרטית.

בשנים האחרונות עיקר שידורי הערוץ מתמקדים בתוכניות מציאות דוגמת Top Shot ופחות בתכנים דוקומנטריים היסטוריים משיקולי מדרוג. התהליך זכה לביקורת בישראל ובארצות הברית[1].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוץ ההיסטוריה (History Channel) הוא ערוץ אמריקאי דיגיטלי בבעלותה של חברת A&E Television Networks, שעלה לשידור ב-1 בינואר 1995 בארצות הברית. הערוץ משדר תוכניות היסטוריה בכל רחבי העולם, מגיע למעל 130 מדינות ומתורגם ליותר מ-20 שפות.

בראשית דרכו נקרא הערוץ "ערוץ ההיסטוריה" (The History Channel), אך בעקבות מהלכי מיתוג בשנת 2008, הוחלט על רענון של הלוגו שמתבסס כעת על האות H בלבד. כמו כן שונה השם של הערוץ ל-"History" בלבד.

תכנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים שידר ערוץ ההיסטוריה הפקות רבות שעשו שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של אנימציה CGI המשחזרת את הקרבות ההיסטוריים. בנוסף לכך מציג הערוץ גם סדרות העוקבות אחר ההיסטוריה של עולם החי, כמו "אבולוציה: קרב הישרדות" ו"דינוזאורים – הקרב האחרון", לצד סדרות בנושאי דת, פיזיקה, אסטרונומיה ואקולוגיה.

היסטוריה צבאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק ממערך השידורים הבינלאומי של ערוץ ההיסטוריה החלה חברת A&E לשדר ערוץ היסטוריה מיוחד בארצות הברית. ערוץ זה מתמחה בתוכניות הסוקרות את הרגעים הגדולים מהקרבות ההיסטוריים לצד ביוגרפיות על מצביאים, אנשי צבא, מרגלים וחיילים. במסגרת השקת הערוץ העלה ערוץ ההיסטוריה מבחר תוכניות מקור חדשות, המעניקות לצופה מבט על הקרבות ההיסטוריים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, המשחזרות את המהלכים הצבאיים והאסטרטגיים בשדה הקרב. תוכניות אלו שולבו גם בלוח השידורים של ערוצי ההיסטוריה הרגילים ברחבי העולם. בין התוכניות שזכו להצלחה בערוץ: "300: הקרב האחרון", "קרבות האוויר הגדולים בהיסטוריה", "אש על המים" ו"הלוחמים השחורים ב-D דיי" ועוד – ששודרו גם בערוץ ההיסטוריה הישראלי.

ערוץ ההיסטוריה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו ערוץ ההיסטוריה לפני השינוי ב-2010

ערוץ ההיסטוריה בישראל מבוסס על מערכת התכנים של ערוץ ההיסטוריה הבינלאומי, כאשר לוח השידורים מותאם לקהל היעד הישראלי, וכולל תוספת של תכנים דוקומנטריים ותוכניות מקור בעברית.

במהלך חודש יוני מקדיש ערוץ ההיסטוריה את כל לוח השידורים לטובת העשרה לתלמידי חטיבות הביניים והכנה לבחינות הבגרות. המשדרים כוללים תוכניות בנושאי הלימוד, דוגמת ההיסטוריה של המאה ה-20, ההיסטוריה של העולם העתיק ואירועים בולטים בהיסטוריה של מדינת ישראל. שידורים אלו כוללים ייעוץ שוטף של מורה אקדמי, התאמה למיקוד משרד החינוך. בנוסף לשידורי ערוץ ההיסטוריה בכבלים ובלוויין, מפעיל הערוץ גם אתר אינטרנט.

בישראל ערוץ ההיסטוריה משדר ב-HOT, וב-yes (וגם ערוץ ההיסטוריה HD) והחל מ-20 ביוני 2019 משודר גם באיכות HD בחברת STINGTV מבית YES.

החל מ-6 באפריל 2020 הערוץ משודר גם ללקוחות פרטנר TV.

החל מ-10 בדצמבר 2020 הערוץ משודר גם ללקוחות סלקום tv.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אילן לוקאץ', אפילו ההיסטוריה זה כבר לא מה שהיה, באתר Mako, ‏26 בדצמבר 2013