ערב שבת בכנסייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערב שבת בכנסייה
בימוי Damon Cardasis עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה נתן לרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי סמואל גולדווין עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 82 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט פנטזיה, סרט מוזיקלי, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערב שבת בכנסייה או שבת בכנסייהאנגלית: Saturday Church) הוא סרט קולנוע דרמטי מוזיקלי להט"בי אמריקאי משנת 2017 שנכתב ובוים על ידי דאמון קרדאסיס. בסרט מככבים לוקה קאין, מרגוט בינגהאם, רג'ינה טיילור, מרקיז רודריגז, אם ג'יי רודריגז ואינדיה מור. הסרט יצא לאקרנים ב-12 בינואר 2018, על ידי Samuel Goldwyn Films.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוליסס (לוקה קאין) הוא תלמיד בית ספר אפרו-אמריקאי בן 14, הומו בארון, ביישן ונשי, המתגורר בניו יורק עם אמו אמארה (מרגוט בינגהאם) ואחיו הצעיר אייב (ג'יילין פלטשר). בעקבות מותו של אביו של יוליסס, רוז (רג'ינה טיילור), אחותו השמרנית של האב המנוח, מסכימה לסייע בגידול יוליסס ואייב בזמן שאמם נמצאת בעבודה. יוליסס סובל בבית הספר מבריונות מצד חבריו לכיתה ודודתו רוז מאיימת עליו בגלל התנהגותו הנשית.

לילה אחד יוליסס יוצא אל העיר ופוגש קבוצה של אנשים הומוסקסואלים וטרנסג'נדרים: אבוני (אם ג'יי רודריגז), ריימונד (מרקיז רודריגז), דיז'ון (אינדיה מור) והבן (אלכסיה גרסיה). אבוני מזמינה את יוליסס ל-"Saturday Church", מפגש שמתקיים מדי מוצאי שבת בכנסייה, בו מסופקים לבני נוער להט"בים מזון ומחסה. יוליסס מפתח עניין בסצנת ריקודי ווג וקונה לעצמו זוג נעלי עקב גבוהות. הוא מתחיל גם ליצור מערכת יחסים עם ריימונד, שיש לו רגשות הדדיים כלפיו. יום אחד, כשהוא חוזר הביתה מבית הספר, דודתו רוז מחכה לו ומתעמתת איתו על נעלי העקב שגילתה בחדרו. היא מתחילה להכות את יוליסס, שבורח מהבית.

יוליסס מגיע אל הכנסייה בא נערכים מפגשי ""Saturday Church"", אך מאחר שהוא מגיע ביום רביעי אף אחד מחבריו אינו שם. יוליסס מבלה את הלילה בבית מחסה לחסרי בית. למחרת, הוא פוגש באופן אקראי גבר מבוגר ברחוב - מארק (פיטר י. קים) - אשר מזמין אותו לדירתו. נואש ורעב, יוליסס מקיים איתו יחסי מין תמורת כסף. במוצאי שבת, יוליסס חוזר אל הכנסייה וחבריו מעודדים אותו ומציעים לו להתארח איתם, אבל הוא אומר שהוא רוצה לראות את אמו, שבינתיים דיווחה למשטרה שהוא נעדר ויצאה לחפש אחריו. אבוני מלווה את יוליסס בחזרה לביתו, והוא פוגש שם באמו ובדודתו. רוז מאשימה את אמארה שהיא טיפשה מדי כדי להבין שבנה הוא הומו והיא עוזבת. למחרת, אמארה מעודדת את יוליסס ואומרת לו שאהבתה אליו היא ללא תנאים.

לאחר שובו לביתו, יוליסס מתכונן לקראת מופע דראג בסצנת ריקודי ווג, בפני חבריו התומכים.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
לוקה קאין יוליסס
מרגוט בינגהאם אמארה אימו של יוליסס
רג'ינה טיילור הדודה רוז דודתו של יוליסס, גיסתה של אמארה
מרקיז רודריגז ריימונד
אם ג'יי רודריגז אבוני
אינדיה מור דיז'ון
אלכסיה גרסיה הבן
קייט בורנשטיין ג'ואן
ג'יילין פלטשר אייב אחיו הצעיר של יוליסס
סטיפן קונרד מור מרשל
פיטר י. קים מארק
אוונדר דאק האב לואיס

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הבכורה של הסרט נערכה בפסטיבל הסרטים טרייבקה ב-23 באפריל 2017.‏[1][2] ב-5 בספטמבר 2017 רכשה חברת ההפצה Samuel Goldwyn Films את הזכויות להפצת הסרט.[3] הסרט יצא לאקרנים ב-12 בינואר 2018, על ידי Samuel Goldwyn Films.‏[4]

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר האינטרנט Rotten Tomatoes לסרט יש דירוג של 92%, המבוסס על 25 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 7 מתוך 10.‏[5] באתר האינטרנט Metacritic הסרט קיבל ציון של 72 מתוך 100, בהתבסס על 12 ביקורות.[6]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Peter Debruge (2017-04-29). "'Saturday Church' Review: 'Moonlight' Meets 'La La Land'". Variety. נבדק ב-2017-08-18.
  2. ^ "'Saturday Church' Review | Tribeca 2017". Hollywood Reporter. 2017-04-23. נבדק ב-2017-08-18.
  3. ^ "'Saturday Church' Acquired By Samuel Goldwyn Films". Deadline. 5 בספטמבר 2017. נבדק ב-30 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Thomas, Chris (2017-11-28). "Exclusive: Transgender Youth Find Their Voice at 'Saturday Church'". Out.com. נבדק ב-2018-01-21.
  5. ^ "Saturday Church (2017)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-2018-02-28.
  6. ^ "Saturday Church Reviews". Metacritic. נבדק ב-2018-02-28.